Tunnustuksia

Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Eli tähän ketjuun voi tunnustaa sitten enemmän tai vähemmän hävettäviä seikkoja halunsa mukaan. Itse tunnustan nyt pumpanneeni aikaisemmin aloittaneeni ketjun ylöspäin johtuen siitä, ettei taas ole ollut sellaista kirjoitteluun insipiroivaa aloitusta viime aikoina (seli, seli ). Mitäpä tunnustettavaa muilla palstalaisilla on?

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija
Mummo
Olen taas sortunut tupakanpolttajaksi. En ole kunnon ihminen, en

Voi Mummo; hyi ja häpeä.

Mäkin oon muuten kaks päivää nyt vetäny röökii, kun nikotiinipurkat loppu.

Vierailija
Mummo
Toinen syntinen ja langennut, kivakiva! Ei tartte olla yksin keuhkosyöpäosastolla. Kauankos olit polttamati?

Kaksi vuotta ja kaksi kuukautta. Mutta huomenna ostan purkkaa taas, kun tupakit on melkein loppu - menee noin päittäin.

Osta sääki.

Vierailija

Mulla ne viis ekaa maistui hyvälle, mutta sen jälkeen huomasin, että rupee meneen makukin taas rutiinin puolelle.

Luotan siihen, että huomenna tympii. Jos ei, niin joudun kohtelemaan itseäni jyrkän päättäväisesti.

Tsemppaan sinua, Mummo!

Vertaistuki rulaa!

Vierailija

Helkutin nössö. Jos päämäärähakuinen ihminen kerta päättää tupakoinnin uudelleen aloittamisen, niin kai häneltä vähintään voi odottaa, että hän myös päätöksessään pysyy.
Täytynee tunnustaa, että itse en ole edes uskaltanut yrittää uudelleen tupakan polton aloittamista.

Vierailija
markent
Helkutin nössö. Jos päämäärähakuinen ihminen kerta päättää tupakoinnin uudelleen aloittamisen, niin kai häneltä vähintään voi odottaa, että hän myös päätöksessään pysyy.
Täytynee tunnustaa, että itse en ole edes uskaltanut yrittää uudelleen tupakan polton aloittamista.

Jep, onhan se noinkin. Mutta hyvään ihmistuntemukseen liittyy ymmärrys olla joustava myös omien päätöstensä suhteen, ettei lopettamisen pakkomielle addiktoi mihinkään... esim. asketismiin. Pakkomielteitten vastaiseen taisteluun kuuluu hyväksyä silloittainen piipullinen, tällöttäinen sikari tai muutaman päivän väljä röökaaminen hyvien syiden ilmetessä. Ne eivät ole kuolemaksi ja tekevät vaan hyvää muuten itsepäiselle luonteelle.

Vierailija

Olen niin lempeäluontoinen, etten kykene kohtelemaan itseäni jyrkän päättäväisesti.

Tupakkalakon päättäminen oli ihan harkittu teko. En enää jaksanut taistella jokapäiväistä röökinhimoa vastaan ja nikotiinipurkka närästi. Tosin poltan nyt noin kolmasosan siitä, mitä ennen lakkoa ja nautin jokaisesta savukkeesta.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Aina avoimesti kerron kaiken kaikille. Nyt ei ole mitään tunnustettavaa kun en ole valehdellut enkä ollut paha. Ja vaikka olisinkin ollut, ei se olisi tunnustus. Se olisi vain toteamus, että näin kävi.

Vierailija
Mummo
Olen niin lempeäluontoinen, etten kykene kohtelemaan itseäni jyrkän päättäväisesti.

Tupakkalakon päättäminen oli ihan harkittu teko. En enää jaksanut taistella jokapäiväistä röökinhimoa vastaan ja nikotiinipurkka närästi. Tosin poltan nyt noin kolmasosan siitä, mitä ennen lakkoa ja nautin jokaisesta savukkeesta.

Olen keskustellut monen lopettaneen tai lopettamista yrittäneen kanssa ja törmään aina yhteen asiaan; toisilla säilyy röökinhimo ja toisilla, kuten minulla röökinhimo meni muutamassa päivässä, kunhan sain nikotiinipurkasta sen nikotiinin... ja polttelin sentään 35 vuotta.

Jos nikotiinipurkan nikotiini ei lannista röökinhimoa, niin röökinhimo merkitsee sitten muita siihen liittyviä asioita, kuten tiettyjä rutiineita, joita jää kaipaamaan. Itselläni oli pari päivää vaikeuksia sen kanssa, että olin tottunut aamukahvini seuraksi sytyttämään aamutupakan ja kun siihen liittyi vielä tietynlainen meditatiivinen rauhan hetki, niin sitä kaipasin.

Nyt olen taas palannut mällyttämään nikotiinipurkkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat