Kemiallinen käymälä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mökillemme kemiallisen käymälän hankkiminen tulee pian ajankohtaiseksi. Minkälaista tietoa ja kokemusta palstalaisilla on noista laitteista?
Kysymyksessä olisi ulkotilaan asennettava kokonaisuus.

Kommentit (3)

Vierailija

Itse asiassa tarkoitin kompostikäymälää.
No, kysyjä ei tieltä eksy.
Olisi mielenkiintoista tietää noiden ihmelaitteiden (5 henkilön satunnainen käyttö) käyttäjien kokemuksia. Mikä olisi hinta/laatu suhteessa paras ratkaisu.

Mode!
Voiko tuon otsakkeen muuttaa muotoon: Kompostikäymälä.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
markent
Itse asiassa tarkoitin kompostikäymälää.
No, kysyjä ei tieltä eksy.
Olisi mielenkiintoista tietää noiden ihmelaitteiden (5 henkilön satunnainen käyttö) käyttäjien kokemuksia. Mikä olisi hinta/laatu suhteessa paras ratkaisu.

Mode!
Voiko tuon otsakkeen muuttaa muotoon: Kompostikäymälä.

Minulla on ollut mökillä n. 10 v. ajan kompostikäymälä. Tara Ekomatic, ja kokemukset olleet pelkästään positiivisia (käyttö pari henkilöä/n. 5 kk. vuodessa, tyhjennettävä kaksi kertaa vuodessa). Hyvä muistaa pistää pari senttiä kariketta tai lehtiä pohjalle ennen käyttöönottoa.

(Tara Ekomatic taitaa olla ns. kuivikekäymälä, mutta periaate lienee aika lailla sama, loppujen lopuksi).

Jos on mahdollista jättää muutamaksi päiväksi rauhaan ennen tyhjentämistä, tyhjentäminen on täysin siisti ja hajuton operaatio. Sisältö on ollut lähes täysin kompostoitunutta. Siitä vaan sitten pariksi vuodeksi ulkokompostiin, niin tulee niin hyvää multaa puutarhaan, että ei paremmasta väliä.

Epäilen, että tuo Tara Ekomatic saattaa olla hieman liian pieni viiden hengen käyttäjäporukalle. Joku Biolan -kompostikäymälä taitaisi olla aika hyvä ja ehkä vielä helppohoitoisempi.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Uusimmat

Suosituimmat