Julkisen mielenterveyshoidon taso nyt..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mä oon asiakkaana julkisen mielenterveyshuollon puolella. En oo ihan absoluuttinen alffayksilö ja pitää välillä käydä tsekkaamassa henkistä puolta asiantuntija-analyysissä. Jostakin syystä tämä mentaalipuoli ei ole terveydenhuollossa koko mun elinaikanani kunnolla toiminut. Ei yksityinen sen koommin kuin julkinenkaan. Nyt mulla ei edes oo mahkuja yksityiselle ja julkisella puolella olen alkanut pikkuhiljaa tuntea itseni pelleksi. Ikäänkuin ketään ei kiinnostais eikä kukaan välittäis. Olen ns. altavastaaja.

Me ollaan täällä kotonurkissa suunniteltu jälkikasvun ja ystävien kanssa että joku alkais käydä mun kanssa vastaanotoilla. Kun yksin menee mielenterveyshoitajalle, psykologille tai psykiatrille, tai vaikka tavalliselle lääkärille niin potilas asiakkaana on aina yksin altavastaaja ja terveydenhuoltohenkilöstön sana painaa enemmän.

Sitten kun on kaksi todistajaa, lääkäri ei voi "olla vaan duunissa" ja puhua/tehdä mitä lystää.
Kilpailutettujahan nuo kaikki virat nykyisin on. Ennen niihin valittiin puolueen jäsenkirjan mukaisesti ja nyt niin, että se saa viran joka tyytyy huonoimpaan palkkaan.

Ja voivoi kun ihmetellään että on lääkäripula. *tut siellä mitään pulaa ole. Lääkärivalan vannonut vaan ei suostu aina siihenkään, että politikot sanelee mihin kokeisiin saa potilaita laittaa, tai että lääkäripalkka on surkea, jne.
Ylipäätään.. julkisen terveydenhuollon ongelma on siinä, että potilaita hoitaakin aatteelliset politikot, ei ne lääkärit.

____

Mä siis yritin reilu viikko sitten saada aikaa mielenterveystoimistoon. Oli puhelinsoittoaika. Pääsin linjoille, joku miekkonen jutteli.. "Pipsa kulta".. plaaplaaplaa..
Mun varsinainen asiani oli että saisin mahdollismman nopeasti ajan lääkärille.
Puhelimessa ollut tyyppi sanoi että ylihuomenna on palaveri ja pääsen heti sen jälkeen.

Viikko kului.. alkoi toinen. Soitin.. Selvisi ettei tyyppi ollut vienyt minun asiaani lainkaan eteenpäin..
Ja minä olin sanonut että nyt *tuttaa niin paljon etten ehkä hillitse itseäni.

Mua ei ainakaan voi syyttää siitä etten ole yrittänyt kaikin mahdollisin käytössäni olevin voimin ja keinoin saada apua mentaaliongelmiini. Ketään vain ei näytä aidosti kiinnostavan.

Ja politikkoja ei kiinnosta kuin omat palkkiot ja ties mikä status jota saa kun pääsee valta-asemaan.. Pääosin niin, muuten olis tarjolla paljon muuta kuin työhönsä kyllästyneitä ammattilaisia jotka yrittää olla kuuntelevinaan vaikka asiakas huomaakin että evvk.

Piruuttanikaan en tapa itteeni.
Sen saa tehdä joku lääkäri, jos niikseen on, tai politikko joka tykkää eliminoida toisinajattelijoita, olkoot sitten kristitty tai sosiaalidarvinistinen apinaihminen.. ihan mitä vaan.

Mä oon kipee ja tarviin apua!
Mä jopa tiedän mitä tarviin.. kukaan vaan ei kuuntele tai ymmärrä tai ei välitä.
Menisin kiirusti töihin kun tervehtyisin.
Pitää olla umpilaiska tai umpihullu jos tahtoo nojua yksin kotona rahattomana..

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat