Ahdistaako sinua mahd. uuden MSIII:n syttyminen?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Oheinen* teräsbetonin musan päälle tehty youtuben:n video lähinnä rupeaa ahdistamaan.

Nykyaikainen yhteiskunta mukavuuksineen on säilyttämisen arvoinen, sen voin myöntää, mutta niistä luopuminen tulevaisuuden turvaamiseksi tuntuu edes lyhyellä tähtäimellä ahdistavalta.

Vajaa 70 vuotta sitten alkaneessa MSII:ssa aseet oli huonompia suhteessa yhteiskunnan selviämiskykyyn ja tänäpäivänä punnukset taitaa olla kääntyneet päinvastoin. (riippuvuus öljystä, ruoasta, pullamössösukupolvet)

Nykyään aseet ovat tarkempia ja tuhovoimasempia jne eli sodat kauhut voivat olla karmpeampia.

http://www.youtube.com/watch?v=sihhIxUuaAs

-

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Sotavälineet ovat aina luoneet pelkoa. Jos naapurikylällä osattiin tehdä paremmat nuijat, niin ei varmastikaan heinämajoissa nukuttu aivan rauhallisesti.

Kun luontoa tarkastelee, näkee miten raakaa elämä on. Toisen kuolema on toisen elämä.

Tosiasiat tuntien, sodan uhka ei ahdista. Eikä täälläpäin maailmaa tuota uhkaa oikein havaitsekaan. Eri asia on sitten, jos joku aikoo perimään Karjalaa takaisin, tai muuta yhtä nerokasta.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Oliko tuo puolustusvoimien mainosvideo ? Jos oli, niin taustamusiikin valinta oli täysin mauton. Miksi miehen pitää laulaa korkealla äänellä ? Korkealta laulavat miehet ilmestyivät suomalaiseen musiikkiin 1960 luvulla feminismin nostaessa päätään, jolloin miehenä oleminen oli "kriminalisoitu".

Kuuntele esim Lee Hazlewoodia, joka laulaa oikealla tosimiehen äänellä.
http://www.youtube.com/watch?v=mQiDs9tKZv4

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

maailman ydinasevaltiot
valtio ydinkärkiä strategisia/taktisia/varastossa
ensimmäinen koe
Yhdysvallat 5000+/1000/3000 16.7.1945
Venäjä 5000/3500/10 000 1949 (NL)
Britannia 200 1952
Ranska 350 1960
Kiina 250/150 1964
Intia 45–95 1974
Israel 100–200 1979?[4]
Pakistan 20–50 1998
Pohjois-Korea 0–6 2006

Ydinaseita on ainakin Yhdysvalloilla, Venäjällä, Isolla-Britannialla, Ranskalla, Kiinalla, Intialla, Pakistanilla ja Pohjois-Korealla. Lisäksi Israelilla on melko varmasti ydinase. Sotilasliittoutumien, muun muassa NATOn, johdosta ydinaseita on sijoitettuna myös muihin valtioihin.

Wikipedia:
Ydinaseiden torjumiseen tarkoitettujen aseiden rakentaminen on kiellettyä koska se aiheuttaisi Kauhun tasapainon järkkymisen.*

USA tekee juuri päinvastoin ohjuspuolustusjärjestelmä vehkeilyllään Itä-Euroopassa ja Venäjä reagoi siihen suurvallan ottein.

Ydinasesodaksi eskaloituva sota voisi alkaa esim. Israelin turvatessa olemassa olonsa Irania vastaan, Iranin puolella on teoriassa ainakin Kiina ja Venäjä, onhan Iran Shangain Viisikon tarkkailijajäsen**

Tuskinpa USA:n kotka katselee sivusta kuin Iranin shakaali yrittää raadella pyhän maan viatonta lammasta.

Siihen taas Venäjän karhu vastaa komealla ärjynnällään ja Suomen leijona on täten pulassa.

*http://fi.wikipedia.org/wiki/Ydinase
**http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Cooperation_Organisation

-

Vierailija

Toivottavasti noita ydinaseita ei tuoda Suomeen. Siinä voisi jo alkaa yöunet vähenemään. Ehkä sekin aika vaan koittaa, kun kaikki muut aseet vähitellen kielletään.

baal1984
Siihen taas Venäjän karhu vastaa komealla ärjynnällään ja Suomen leijona on täten pulassa.

Mutta mitäpä ne tänne ärjyisivät... Muutama sata kilometriä etupiiriä ei ole enää siinä merkityksessä, mitä se on WWII:ssa. Tietty, jos seuraava presidenttimme on joku NATO-hihhuli, niin saattaa idästä tulla rajaloukkausta enemmänkin.

Vierailija

Ei ahista kun laitan solmuun joka sotilaan joka yrittää käydä iholle. Osaan minäkin ampua!

Sitten jos suomea aletaan käyttää ylijäämäaseiden kaatopikkana tai jotkut vallasmannit alkaa sekoilla niin sitten ehkä ahistaa.

Maailmansotia ei syty kun niitä ei lietsota eikä sytytellä.
Sodat on aina typerysten touhuja eikä ihan nyt ole näkösällä että kaikista tyhmimmät olis vallassa, Bush juniorkin on jäämässä eläkkeelle. Voi koittaa rauhaisammat ajat taas pitkästä aikaa, mutta nähtäväksi jää..

Vaatteet alkaa mua ahdistaa kun olen hiukan lihonut.. vaihdevuodet ja tupakkalakko kait syynä ja se että laittelen hyviä sapuskoita vahän väliä nykyisin.. *nam*

Ei siis edes ahdistusanoreksiaa..
mua välillä kyllä *tuttaa ihan hirveesti, mutta se jotenkin johtuu mun hormooneistani. Hiukka sama kuin murkkuiässä. silloin mua ahdisti maailmanrauha, ihmiskunta, yms. yms. yms. Nyt vanhemmiten osaan suhteuttaa asioita paremmin ja ahdistutsen syyt hahmottuu paremmin.
Toki mulla niitä aina on ollut kun oon aspergeroireinen ja poden paniikkihäiriötä, mutta muutenhan mulla on asiat paremmin kuin hyvin. Mikäs tässä sano ritari ässä.

Vierailija

Yrjöpussin lopunajan hillumista ehkä tämä nyt meneillään oleva "maailmanmeno". Millään ei ikäänkuin olis mitään väliä kun joutuu vallastaan luopumaan eikä valtadynastialle, Kim Il Bushille ole jatkoa.

Tiijä sitten häntä että josko ryssä isottelis saman syyn takia. Tai.. ensin yrjöpussi komentaa omiaan ja ryssä vastaa..

Tulos: Kuolleita ja haavoittuneita sivilejä. Vammautuneita ihmisiä, orpolapsia, tuhottuja koteja, rikkinäisiä ikkunoita.. kärventyneitä valokuva-albumeita..

Eihän herrasväki koskaan sodassa kuole tai haavoitu.
Sodat on silmänlumetta jollekin ihan muulle.
Niihin liittyy selaistakin että herrasväki ikäänkuin sulkee silmät sillä välin kun kaikkein huonommassa jamassa olevia tapetaan, lähetetään rintamalle tai jotka kuolee sota-aikana nälkään ja tauteihin.

Sota voi toimia ikäänkuin vaivihkaisena puhdistuksena tai olla mahdollisuus joillekin vaurastua rutkasti.
Vaarallista peliä.. Sitä nimenomaan. Lopulta siinä ei ole voittajia ja aikamoni sotapäällikkö lopulta on joutunut joko ampumaan kuulan kalloonsa tai maanpakoon, ellei ole saanut kuulaa kalloonsa ja moni upseerikin päätyy sotaoikeuteen.

Mä en ymmärrä luusereita jotka ajaa sotaan ketään.. tyhmien hommaa.

Vierailija
baal1984
No olihan noi Suomipojan aseet ihan isoja mutta kattokaa miten perkeleen pelottavampia noin venäjän aseet on

Uskottavia. Mutta on niillä lääniä jota hallita. http://www.map-of-russia.org/russia-map.gif Kun katselee niitten karttaa, huomaa ettei muutama lennosto riitä mihinkään.

Vissiin noilla aseilla muutaman mantereen siivoaisi. Mutta miksi. Sitten ei enää tarvitsisi keikaroida kenenkään kellekään.

Mahtaakohan nuo isoimmat olla jo automaattina? Hirveää olisi jos vaikka virtapiikistä johtuen lähtisi paukkua ilmaan, ja vastapuolen automaatti vastaisi.

Vierailija

Minua ei henkilökohtaisesti ahdista. Olen todella pahoillani Hiroshiman kuolonuhreista He joutuiuvat keskeneräisen aseen koekaniineiksi, mitä ei muuten missään nimessä oltaisi tarvittu Japanin(joskaan ei ehdottomaan)antautumiseen

Silppoutuneita ruumiita. Syöpää, luukatoa, totaalisesti tuhoutuneita perheitä ja yhteisöjä. Tuhansia kuolonuhreja. Ja kaikki TURHAAN!

Onneksi nykyinen valistunut sukupolvi elää valistuneempia aikoja Kun pommi iskee, sinä KUOLET ! Voin vakuuttaa että kaikki tapahtuu silmänräpäyksessä! Ehdit vaan ajatella että kas;onpas tolla tytöllä tiukka kroppa ja nätit reidet! Seuraava juttu mitä teetkin on, että katselet alapuolellasi isoa radioaktiivista kuoppaa, joka oli joskus kauan(aika on suhteellista pojat ) sitten Euroopan tai Aasian "trendikkäin" kaupunki. Kuoppa syntyi koska joku idioottipolitiikko oli mennyt härnäämään toista suurvaltaa(lue=kerjänyt VERTA nenästään!)ja jossain vaiheessa tietokone ja ylin sotilasjohto ei enää voinut olla varmoja, näkyikö tutkassa joko lintuja, viruksia, vai oliko heidän omat silmänsä vaan täynnä valkoisia pilkkuja. Ja jos sinä ET ole kyseisessä kuopassa kun "ilotulitukset" alkavat, niin silloin sinä TIEDÄT että kannatta tehdä itsemurha, koska päinvastoin kuin Hiroshiman uhrit sinä tiedät, ettei tästä sodasta enää voi selvitä! Oi kuinka planeettamme jo väsyneennä odottaa tulevaa väestövähennystä! Luonto kiittää Supervaltoja !

Vierailija

Ahdistavin tietämäni sotaa käsittelevä video on Metallican One.

http://www.youtube.com/watch?v=JwW9L_qzqp8

Mutta jos kiduttamatta tapetaan, niin kuinka vain. Minua ei sota jaksa ahdistaa yhtään sen enempää kuin kuolema. En tiedä vaikuttaako sukupuoleni tähän ja se etten ole käynyt armeijaa; minähän tuskin joudun tussari ojossa tappelemaan sodassa itse jos sellainen tulee. En asu Suomen rajalla, joten en osaa kuvitella kuinka sieltä tunkee väkeä läpi raiskaamaan ja ryöstelemään.

Kidutetuksi tulemista, orjuuteen pakottamista ja sairauksia tietysti jossain määrin pelkään, sekä jonkinlaista Mad Max -maailman visiota. Mutta en aktiivisesti ja niin tosissani että laittaisin ruksin pelko-kohtaan.

Kaikenlaiset suomipoikauhojutut joissa korostetaan sitä kuinka ollaan nykypäivänä jotain helvetin sotaurhoja ja v-tun viikinkejä ovat naurettavia ja typeriä, sori vain. Jos pommia tulee päälle, siellä lentää raajoja ja aivonpalasia sitä sen kummemmin kyselemättä oletko wannabe-sotaurho tai James Bondeja ulkomuistista osaava. Jos ydinpommia tulee päälle, soromnoo. - Entispäivä onkin sitten asia erikseen, ja kunnioitan sodassa kärsineitä sekä kuolleita suomalaisia, myös isäni isä oli yksi heistä. Mutta nykyajan pizzapojilla ei ole mitään tekemistä heidän kanssaan, vaikka kuinka lauluja lurittelisivat.

Vierailija

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

- Albert Einstein

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat