Keskiverto palstalainen. Osa 7. Kysymyksiä homoudesta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olipa vaikea muodostaa kysymyksiä.
Jos teillä on kysymyksille parannusehdotuksia, korjaan niitä niin kauan kuin tämä tekniikka sallii.

Sivut

Kommentit (39)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Taas tulee tää sama kysymys, jota olen oikaissut jo sataan kertaan. Kysymys "oletko Homo/lesboseksuaalinen" on virheellinen. Tuollaista "lesboseksuaalia" ei ole olemassakaan. Homoseksuaalia naista sanotaan lesboksi, juontaen nimensä Lesboksen saaresta, jossa asui ammoisina aikoina homonaisia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus

"Homoseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen, jossa yksilön seksuaalinen kiinnostus ja romanttiset tunteet kohdistuvat ensisijaisesti omaan sukupuoleen. Naisten homoseksuaalisuutta kutsutaan usein lesboudeksi."

Ai niin. Itse olen kyllä ihan hetero.

Vierailija

Mukana oli kylläkin jotain muuta, mutta bi-seksuaalisuus vois olla kolmas vaihtoehto.

Ja alun kysymys on aika turha kun samaa kysytään kahdessa jatkokysymyksessä. Tai, jatkokysymyksistä vois jättää suuntautumisen pois kun se on jo kysytty ja vois tsekata vain asenteen intersukupuolisuutta kohtaan.

Muuten ihan ok.

Sit.. Yx mitä vois kysellä (jos ei oo vielä kyselty), miten palstalaiset kokevat olonsa normaalina/poikkeavana ohi seksuaalisuuden.
Joillekin seksuaalisuus voi olla määräävin ominaisuus identiteetissä, mutta muitakin perustoja on.

Ja älykkyyskyselykin olis kiva.
Kuvitteletko olevasi älykkäämpi kuin muut?
Mä voisin jo etukäteen veikata että valtaosa keskenkasvuisista nuorukaisista, joita on palstan enemmistö, he kaikessa elämänkokemuksensa puutteessa pitävät jotain matemaattisloogista hahmottamistaan huippuälykkyytenä..
Ellen sitten ole ihan hakoteillä..?
Jos sitä on jo jossakin kysytty niin sit ei mitään..

Tää on ihan kivaa anonyymisti testaamista kun ei tarvitse selittää mitään. Vaikka tulos ei koko totuutta kertoiskaan niin jotain kuitenkin. Ehkä huumorintajun tai kyllästymisasteen..

Huumorintajustakin vois kysellä ja siitä millainen huumori viihdyttää..

Vierailija

Pönni:
"Ja alun kysymys on aika turha kun samaa kysytään kahdessa jatkokysymyksessä. Tai, jatkokysymyksistä vois jättää suuntautumisen pois kun se on jo kysytty ja vois tsekata vain asenteen intersukupuolisuutta kohtaan."

Minulle läheinen ihminen suhtautuu homouteen kaikenpuolin suopeasti, mutta tuo homoparin lapsen adoptio-oikeus askarruttaa häntä kovasti, ja on luultavaa, että hän ei sitä heille soisi.
Sen vuoksi toin tuon kysymyksen esille.
Ja niin kuin kirjoitin. Kysymysten asettelu oli ihmeen vaikeaa.

Pönni:
"Ja älykkyyskyselykin olis kiva.
Kuvitteletko olevasi älykkäämpi kuin muut?"

No miksei!

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Hyväksyn mä lesbojen lapsien adoptoimiset, ehdottomasti. Tuntuvat kuitenkin suhtautuvan monella tapaa lapsiin paljon positiivisemmin ja niiden keskuudessa sitä pipipäisyyttäkin on vähemmän.

Ite oon 100% kokolihaasyövä hetero.

Pönni
Mukana oli kylläkin jotain muuta, mutta bi-seksuaalisuus vois olla kolmas vaihtoehto.

Tai aseksuaalisuus.

Vatkain
321. Ei oo vielä umpihomoksi kukaan tunnustautunu... Eikö homoja kiinnosta tiede?

Jostakin kumman syystä ne ovat kadonneet, kun busse ei ole paikalla.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Heteroseksuaalisen ydinperheen rinnalle nousee korvikkeita, jotka huutavat oikeutta etsien sitä samaa, jota miehen ja naisen välinen liitto tarjoaa.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Pönni
Sit.. Yx mitä vois kysellä (jos ei oo vielä kyselty), miten palstalaiset kokevat olonsa normaalina/poikkeavana ohi seksuaalisuuden.
Joillekin seksuaalisuus voi olla määräävin ominaisuus identiteetissä, mutta muitakin perustoja on.

Hyvä huomio. Joidenkin koko identiteetti pyörii vain seksuaalisuuden ympärillä eikä muuta identiteetiä ole.

Seksuaalisen suuntautumisen lisäksi kannattaisi kysellä sen voimakkuutta. Pitäisikö saada joka päivä, kerran kuukaudessa, vai harvemmin ? Niin, vai kolme neljä kertaa päivässä.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
Pönni
Kuvitteletko olevasi älykkäämpi kuin muut?Mä voisin jo etukäteen veikata että valtaosa keskenkasvuisista nuorukaisista, joita on palstan enemmistö, he kaikessa elämänkokemuksensa puutteessa pitävät jotain matemaattisloogista hahmottamistaan huippuälykkyytenä..
Ellen sitten ole ihan hakoteillä..?
Näinhän se on ja ihan oikein onkin jos se älykkyys on huipputasoa. Pitää tietää olevansa pätevä, että uskaltaa ylipäätään tehdä mitään. Ja jos ei itse sitä näe, muiden on kannustettava ja kehuttava sopivasti. Ei se silti sulje elämänkokemusta pois. Siitä voi sitten keskustella, että karttuuko elämänkokemusta enemmän vaikkapa virheistä, joita on tehnyt taikka muuten eri tekemisistä.
Matemaattislooginen hahmottaminen on älykkyyden perusosasia...

Everything you know, is about to change.

Vierailija

Merkkasin tuonne kolme vaihtoehtoa:

- olen heteroseksuaalinen

- olen heteroseksuaalinen ja hyväksyn homoseksuaalisuuden... jos muistan kohdan oikein...

- jotain muuta;
johon kohtaan vastaan, etten tässä yhteisön tilanteessa, jossa lapset tulevat kiusatuksi ties mistä pikku erilaisuudesta hyväksy miesparin adoptio-oikeutta. Naisparin adoptio-oikeuden hyväksyn, koska otaksun, että heidän lapsensa eivät erotu joukosta niin julmasti kuin miesparin lapset erottuisivat. Tässä vaiheessa siis.

Vierailija

Pönni kirjoitti:
"Sit.. Yx mitä vois kysellä (jos ei oo vielä kyselty), miten palstalaiset kokevat olonsa normaalina/poikkeavana ohi seksuaalisuuden.
Joillekin seksuaalisuus voi olla määräävin ominaisuus identiteetissä, mutta muitakin perustoja on."

Ertsu:
"Hyvä huomio. Joidenkin koko identiteetti pyörii vain seksuaalisuuden ympärillä eikä muuta identiteetiä ole."

Ertsu:
"Seksuaalisen suuntautumisen lisäksi kannattaisi kysellä sen voimakkuutta. Pitäisikö saada joka päivä, kerran kuukaudessa, vai harvemmin ? Niin, vai kolme neljä kertaa päivässä."

Molemmat ehdotukset talletetaan koneelle.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14024
Liittynyt23.6.2005

En haluaisi lässäyttää aihetta, mutta seksuaalinen suuntautuminenkin on enemmän janalla tapahtuva juttu, joka vaihtelee ajan kanssa ja eri ikäisenä. Kinseyn kuuden pisteen skaala on esimerkiksi tutkimuskirjallisuudessa yleisin formulaatio tähän mennessä. Tätä olisi voinut ainakin eritellä lisää aloitusviestissä, uskon nimittäin että aseksuaalisemmat ja biseksuaalisemmat kokevat jäävänsä hieman paitsioon noissa vaihtoehdoissa.

Niin ja äänestin pressanvaaleissa Heidi Hautalaa, se kertonee omat linjaukseni aika eksplisiittisesti.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Höh. Kylläpä minulla tuli hirveän kielteinen rivi. Oikeasti kyllä yritän suvaita, mutta en voinut rehellisesti vastata suvaitsevani aidosti. Vaikea se on vastata noin yksinkertaistettuihin vaihtoehtoihin. Kun kaksi naista pussailee, niin se on eroottista, mutta jos kaksi miestä pussailee, niin se on... jotain muuta... vastakohtaa eroottisuudelle. (tässä oli pientä vitsiä, älkää suuttuko) Tavallaan olen ehkä sisimmässäni suvaitsematon, mutta kohteliaisuudesta muita ihmisiä kohtaan, en tuo sitä julki. Onko se suvaitsevaisuutta, jos tietoisesti pidättäytyy olemasta suvaitsematon?

Kerran baarissa kaksi blondia tyttöä pussaili kiihkeästi ihan siinä vieressä, eikä minua ällöttänyt yhtään Viereisellä penkillä istuvaa tyttöä se ärsytti hirveästi. Hän oli heidän kaveri ja huusi "lopettakaa!" Hepä eivät lopettaneet
Mutta jos he olisivat olleet miehiä, niin yhh. Olisin varmaan vaivihkaa hissukseen siirtynyt yläkerran diskopuolelle. Mielestäni olen siis piilosuvaitsematon puoliksi.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat