Rakkauden tuntemus fyysisesti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli huomaako kukaan rakastuessaan varsinkin alkuvaiheessa sydämmen kohdalla rinnassa sellaista jännitettä? Minä nimittäin tunnen ja varsinkin kun tulee mustasukkaisuus vivahduksia tunne kovenee?

Sydänkö se siellä jänittää vai mikä lihas? Ja mielellään tämän triidin voi ottaa tosissaan =)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vai että rakkauden..?
Mä olen havainnut rakkauden läsnäolon omakohtaisesti siitä että on tullut tarve mennä puolitiehen tai sen ylikin vastaan.
Ensirakkauteni oli murkkuiässä kun likkakaverista tuli teiniraskauden jälkeen teiniäiti ja mun eka hoivaviettisyyteni purkautui vauvaan.
Sittemmin olen rakastunut myös miehiin ja yhden kanssa sain lapsen, jota olen saanut rakastaa.

Seksuaalista himoa en sotkis rakkauteen. Se on ennemminkin rinnastettavissa vaikka nälkään, tarpeeseen saada jotakin muuta tyydytystä, jne. Rakkautta on niin paljon ohi seksuaalisuuden ja mä olen ikäväkseni tavannut ihan liian monta urosta, jotka ei osaa puhua rakkaudesta ja siitä puhuminen on vain veruke itsekkäille tarpeiden tyydytyksille täysin piittaamatta kumppanin hyvinvoinnista.
Valitettavasti en ole ainoa nainen jolla on ikäviä kokemuksia miehistä, jotka ovat kyvyttömiä rakastamaan huolehtivaisesti.

Olen kokenut sitäkin että mies häippäsee jos naisella on asiat huonosti ja nainen tarvitsis apua.
Siitä voi tunnistaa että mies on epäkypsä rakastamaan heikompaansa.
Kaikki miehet ei tietenkään tuollaisia ole mutta kait se jotenkin äijämäisyyteen tai poikmaisuuteen voi liittyä. Ehkä testosteronin kautta ilmaantuva agressiivisuus kumoaa hoivaviettiä?

Juu.. ja tämähän on tietenkin vain tieteellisessä kontekstissa tapahtuvaa pohdiskelua, ei mitään miehuuden vetämistä lokaan.
Myös naiseudessa voi ilmaantua epäedullista holhoavuutta, sellaista rakastamista, jossa ei ole tolkkua.
Ehkä vastakohtien sitten pitäis täydentää toisiaan ja miehuuteen liittyy jotakin edullisuutta muuten? Mä en keksi mikä se olis joka korvais kyvyttömyyden välittää muista? Jotenkin moinen on niin surullista..

Kyllähän nämä "tykkäämiset" kytkeytyy aina sietokykyyn, siihen miten yksilö sietää pettymyksiä ja muita ihmisiä, muiden erillaisia mielipiteitä, jne.

Mustasukkaisuus on tuttu juttu.
Omasta lapsesta kun joutuu luopumaan niin siinähän se punnitaan miten oppii sietämään lapsensa kavereita ja sen irtaantumisen, oman lapsen omat mielipiteet ja persoonallisuuden kehittymisen, yms.
Äitinä tiedän miten raastava se voi olla, mutta myös jo sen aikuisen lapsen äitinä, miten palkitsevaa se voikaan olla kun on vaan niellyt omat pelkonsa ja suuret tuntemuksensa ja malttanut odottaa.

Juu.. ja kyllä se on ihan kiva olla hyvissä väleissä exiensä kanssa. Vaikka ei olis natsannut lähikontaktissa eikä tulis mitenkään kysymykseen asua saman katon alla, voi olla paljon kavereita ja sopiva määrä vastuuntunnolla hoidettuja ystävyyssuhteita.

Vierailija

Tuohon aloituksen sydänoireiluun senverran että treffeille meno on aina ihan hirveetä. Jännittävää ja joskus niin ylijännää että siitä saa paniikkireaktioita.
Tuo kait osittain as-oireilua mutta aika monelle tukalaa.

Sama kuin kaikessa muussakin, missä on haastetta laittaa itsensä likoon. Ihan tervettä jännittää ja oireilla sitä. Se antaa tavallaan vakuutta siihen ettei pelleile tai ole evvk. fiiliksissä.
Mutta joskus nuorena kun tuntui että järki pimenee ja piti ottaa rohkaisuryyppyjä - ziisus.. eikö olis ollut parempi kun olis päässyt aikuisten toimesta johonkin improvisaatiokoulutukseen, myös saanut sitä ennen jo hyvän itseluottamuksen itsetuntemuksen ja itsensä hyväksymisen kautta, jonka takia ei olis niin väliä vaikka hiukan mokaa.

Se pieni kihelmöinti ja jännityshän on siis vaan ihan ok. juttu.
Ja se ei pitäis kadota suhteesta vaikka olis ollut saman kumppanin kanssa pitkään. Tavallaan se on osoitus siitä että osaa kunnioittaa sitä toista ja odottaa jotakin uutta toiselta.
Liiallinen rentoutuminen muiden ihmisten läsnäollessa voi olla oire siitä että heittäytyy toisen varaan ja siinä ei sit ole kyse siinäkään vuorovaikutuksesta ja mä olen potenut tuotakin. Mä kyllästyn helposti ja turhaudun helposti ja ne on huonoja piirteitä läheissuhteiden kannalta.
Aika yleisiä kait mutta pohjautuvat siihen suhteeseen mikä on itsellä omaan minään.
Mutta.. mä olen siis autistinen ja se on mun invaliditeettiani.
Siitä huolimatta kuitenkin tässä sinnitellään menemään ja voin minäkin luotsata rakastamista vähemmän rasittavina suhteina kuin parisuhteena niin että olis pakko asua jonkun kanssa.
Ei nämä ole jokotai kysymyksiä.
Rakastaa voi niin monin eri tavoin.
Välittää ihmisistä vaikka noinniikuin yleensä vaikka ei kykenis johonkin ideaali parhaaseen harhaaseen suhteeseen..

Vierailija

Hormoonimyrskyä se on: Endomorfiinin, adrealiinin ja muiden keitos, joka samalla ajaa kohti ja poispäin. Se voi näkyä vapinana, punoituksena ja häilyvänä käytöksenä. Ilon ja epävarmuuden vaihtuessa hyvin nopeaan tahtiin. Kohteen paikalla-olo palkitsee hyvänolontunteena ja rentoutuneena olona.

Alituinen jännittyneisyys ei ole hyvä merkki. Varmuutta ei ole silloin saanut.

Vierailija
tietää
Hormoonimyrskyä se on: Endomorfiinin, adrealiinin ja muiden keitos, joka samalla ajaa kohti ja poispäin. Se voi näkyä vapinana, punoituksena ja häilyvänä käytöksenä. Ilon ja epävarmuuden vaihtuessa hyvin nopeaan tahtiin. Kohteen paikalla-olo palkitsee hyvänolontunteena ja rentoutuneena olona.

Alituinen jännittyneisyys ei ole hyvä merkki. Varmuutta ei ole silloin saanut.

Näin sen täytyy olla.

Vierailija

Aika häiritsevää tällaiset vibat on arkielämää haittaa jonkin verran, mutta kun tarkoitus on edetä hitaasti ei vain kehtaa liikaa julistaa sitä rakkautta ja olla naimisiin heti menossa.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14024
Liittynyt23.6.2005

Clasu varasti lainauksen Freudilta, joka nimitti rakastumista "terveen yksilön psykoosiksi".

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
Clasu varasti lainauksen Freudilta, joka nimitti rakastumista "terveen yksilön psykoosiksi".

Ahh tämä lämmitti ja tähän psykoosiin en halua lääkitystä =)

Vierailija

Mullakin rakkauden tunne tuntuu eniten rinnan sisällä. Jotain kramppaamisen ja mukavan lämmön tunteen välillä, häiriintyneellä tavallaan kuitenkin käsittämättömän miellyttävä tunne.
(onneksi mukana on myös paljon psyykkisiä juttuja, niin ei tarvi kultsille puhua pelkistä krampeista.)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
CE-hyväksytty
Vatkain
Mulla menee rakkaus mahaan ja rintaan. Oikeestaan mulla menee kaikki tunteet mahaan ja rintaan. Ja sitte en voi nukkua.

Otko saanut viime aikoina nukuttua?

En vaikken ookkaan rakastunu Oon vaan huolissani... Olis kyllä kiva olla rakastunu!

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat