Hesarin retoriikka alkaa kovenemaan

Seuraa 
Viestejä5788
Liittynyt3.5.2008

Ilmeisesti Perussuomalaiset koetaan näin kunnallisvaalien alla suurenakin uhkana Hesarin edustamalle linjalle, kun retoriikkaa kovennetaan julistamalla Timo Soini & co ulkomaalaisvihamielisiksi (verkko-HS 8.10.2008):

"Kysymys ulkomaalaisvihasta sähköisti Soinin puheenjohtajatentin"
......
[size=85:10r3669u]Salmén lainasi perussuomalaisten helsinkiläisehdokkaan Jussi Halla-Ahon mielipiteitä muslimeista: hänen mielestään muslimikulttuuri toisin kuin länsimainen kunnioittaa voimaa ja muslimit pitävät ulkopuolisia "eläiminä".

Soini kieltäytyi kahdesti sanoutumasta irti Halla-Ahon käsityksistä. Soini vetosi siihen, että Halla-Aho ei ole puolueen jäsen, että hän vastaa itse mielipiteistään, että Helsingin piiri on hänet laillisesti asettanut ehdolle ja että kansa päättää, ketkä valitaan.

"Ymmärrämme täysin, mitä te nyt sanotte", Salmén viilsi.

"No se on oikein hyvä", Soini vastasi. [/size:10r3669u]

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Sivut

Kommentit (125)

Vierailija
SamBody
Ilmeisesti Perussuomalaiset koetaan näin kunnallisvaalien alla suurenakin uhkana Hesarin edustamalle linjalle, kun retoriikkaa kovennetaan julistamalla Timo Soini & co ulkomaalaisvihamielisiksi (verkko-HS 8.10.2008):

......
[size=85:3vlcp4tl]Salmén lainasi perussuomalaisten helsinkiläisehdokkaan Jussi Halla-Ahon mielipiteitä muslimeista: hänen mielestään muslimikulttuuri toisin kuin länsimainen kunnioittaa voimaa ja muslimit pitävät ulkopuolisia "eläiminä".

Soini kieltäytyi kahdesti sanoutumasta irti Halla-Ahon käsityksistä. Soini vetosi siihen, että Halla-Aho ei ole puolueen jäsen, että hän vastaa itse mielipiteistään, että Helsingin piiri on hänet laillisesti asettanut ehdolle ja että kansa päättää, ketkä valitaan.

"No se on oikein hyvä", Soini vastasi. [/size:3vlcp4tl]

Se on kätevää istua kahdella pallilla: Ei ole puolueen jäsen, on vaan meidän listalla.
Persuilla on vanhanajan vennamolaisten ohella tullut kaikenlaisia yhdenasian kylähulluja ehdokkaaksi kun ei oikein vakavastiotettavia tahdo löytyä.
Ruotsissa tuntuu veljespuolueella olevan samoja ongelmia. Norjassa taitaa mennä aika hyvin populistiporukalla ja Soini on sanonut pitävänsä niitä esikuvana.

Vierailija
SamBody

......
[size=85:3tfi8le7]Salmén lainasi perussuomalaisten helsinkiläisehdokkaan Jussi Halla-Ahon mielipiteitä muslimeista: hänen mielestään muslimikulttuuri toisin kuin länsimainen kunnioittaa voimaa ja muslimit pitävät ulkopuolisia "eläiminä".

"No se on oikein hyvä", Soini vastasi. [/size:3tfi8le7]

Siis mitä sinä tarkoitat, julistamalla? Jutussahan Salmen yrittää vain saada Soinin sanomaan kantansa. Luitko edes juttua? Hyvä että Salmen on takaisin kuvioissa, tavattoman löysiä ovat olleet viime vuosien paneelienpitäjät. Poliitikkoja ei pidä päästää niin helpolla.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/K ... svihasta+sähköisti+Soinin+puheenjohtajatentin/1135240074219?ref=rss

Vierailija

Ei halla-ahoa voi haukkua ulkomaalaisvihamieliseksi.

Hän on itse sivuillaan kertonut, että hänelle on sama kuinka monta ulkomaalaista suomeen tulee kunhan he käyttäytyvät kunnolla ja tekevät työtä.

(muistaakseni)

Vierailija
peippo

Niin, ei se haukkumista ole. Toteamista lähinnä.

Kummallisen lipevää väkeä, täytyy sanoa. Ikinä ei olla muka mitään mieltä.

"Ei, en minä suinkaan ole islamifoobikko tai ulkomaalaisvastainen, taas leimataan. Mielestäni muslimit ovat eläimiä ja alkukantaisia"

SamBody
Seuraa 
Viestejä5788
Liittynyt3.5.2008
acedia
peippo

Kummallisen lipevää väkeä, täytyy sanoa. Ikinä ei olla muka mitään mieltä.

"Ei, en minä suinkaan ole islamifoobikko tai ulkomaalaisvastainen, taas leimataan. Mielestäni muslimit ovat eläimiä ja alkukantaisia"

Ottamatta kantaa sen enempää syyttelyyn tai leimaamiseen kuin sen perusteisiinkaan, mistä lähtien muuten ulkomaalainen ja muslimi ovat olleet synonyymeja? Miksi?

Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vierailija
SamBody
Ottamatta kantaa sen enempää syyttelyyn tai leimaamiseen kuin sen perusteisiinkaan, mistä lähtien muuten ulkomaalainen ja muslimi ovat olleet synonyymeja? Miksi?

Koska ruotsalaiset ja venäläiset ovat melkein kuin samaa perhettä, joten heitä ei lasketa vielä ulkomaalaisiksi?

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Dredex
SamBody

Koska ruotsalaiset ja venäläiset ovat melkein kuin samaa perhettä, joten heitä ei lasketa vielä ulkomaalaisiksi?

Ei, vaan muita kuin muslimeja ei lasketa ulkomaalaisiksi siksi koska useimmilla "ulkomaalaisten vihaajilla" ei ole mitään heitä vastaan. Kyse on propagandasta.

Vierailija
peippo

Hän on itse sivuillaan kertonut, että hänelle on sama kuinka monta ulkomaalaista suomeen tulee kunhan he käyttäytyvät kunnolla ja tekevät työtä.

(muistaakseni)

Itse kyllä Halla-ahon aktiivisena lukijana voin todeta, että miehellä on harvinaisen paha klikki toisaalta sosiaaliseen oikeistolaisuuteen että muukalaisvihamielisyyteen. Muutaman vuoden kirjoittelun jälkeen asiat alkavat melko pahasti toistamaan itseään. Hän näkee maahanmuuttopolitiikkaa joka paikassa ja käyttää sitä ainoana kriteerinä tuomitessaan poliitikkoja.

SamBody
Seuraa 
Viestejä5788
Liittynyt3.5.2008
fmiles
peippo

(muistaakseni)

Itse kyllä Halla-ahon aktiivisena lukijana voin todeta, että miehellä on harvinaisen paha klikki toisaalta sosiaaliseen oikeistolaisuuteen että muukalaisvihamielisyyteen. Muutaman vuoden kirjoittelun jälkeen asiat alkavat melko pahasti toistamaan itseään. Hän näkee maahanmuuttopolitiikkaa joka paikassa ja käyttää sitä ainoana kriteerinä tuomitessaan poliitikkoja.

Eikös tuo nyt päinvastoin osoita melkoista luovuutta? Esim. tällä palstalla melkeinpä kenen tahansa "itsensä toistelu" alkaa olla ilmeistä jo muutaman kirjoituksen jälkeen - ei suinkaan vuoden

Hagbard
Seuraa 
Viestejä391
Liittynyt29.8.2007
acedia
peippo

Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä ihmeestä acedia ja hänen hengenheimolaisensa ovat ylipäätään saaneet luotua sen harhan, että Halla-aho tai Perussuomalaiset olisivat ulkomaalaisvihamielisiä.

Voisiko acedia laittaa edes yhden linkin, joka edes vihjaisisi jommankumman tahon väitettyyn ulkomaalaisvihamielisyyteen päin? Mitään oikeata näyttöähän ei tietenkään ole olemassa, mutta edes jotain, josta voisi sairaalla mielikuvituksella saada keploteltua sellaisen käsityksen?

Metaforat kyllä yleensä menevät yli hilseen, mutta heitetään nyt huviksi yksi:

Jos minä olisin sitä mieltä, että valkosipulia ei kannata säilyttää jääkaapissa, se ei tee minusta valkosipulivihamielistä. Se ei myöskään ole kannanotto valkosipulin ja maidon keskinäisestä paremmuudesta.

Jupiter Pluvius ante-diluvius
higgledy-piggledy rainmaking chap
Poured all his masculine potentialities
all over Danaë's succulent lap

Vierailija
Hagbard

Jos minä olisin sitä mieltä, että valkosipulia ei kannata säilyttää jääkaapissa, se ei tee minusta valkosipulivihamielistä. Se ei myöskään ole kannanotto valkosipulin ja maidon keskinäisestä paremmuudesta.

Jos tuo valkosipuli meinaa nyt muslimia ja jääkaappi armasta Suomeamme niin ei tuo aivan riitä. Valkosipulia nimenomaan moitittaisiin huonoksi raaka-aineeksi joka vielä "väkivaltaisesti" peittää muiden ruokien maun. Valkosipulien omassa pellossakin on asiat ihan vi*urallaan.

edit. Tämä siis jos Halla-aho & co puhuisi valkosipuleista ja jääkaapeista.

Vierailija
Ding Ding
useimmilla "ulkomaalaisten vihaajilla" ei ole mitään heitä vastaan. Kyse on propagandasta.

Höpöhöpö. Olen osoittanut moneen kertaan että esimerkiksi afrikkalaisten ivaamisessa täällä ei ole merkityksellistä uskonto lainkaan. Sitä paitsi muslimien syyttely on mielestäni ehkä astetta ikävämpi asia kuin jokin yleinen ja tasavertainen muukalaisvastaisuus.

Hagbard
Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä ihmeestä acedia ja hänen hengenheimolaisensa ovat ylipäätään saaneet luotua sen harhan, että Halla-aho tai Perussuomalaiset olisivat ulkomaalaisvihamielisiä.

Voisiko acedia laittaa edes yhden linkin, joka edes vihjaisisi jommankumman tahon väitettyyn ulkomaalaisvihamielisyyteen päin? Mitään oikeata näyttöähän ei tietenkään ole olemassa, mutta edes jotain, josta voisi sairaalla mielikuvituksella saada keploteltua sellaisen käsityksen?.

Ketähän se Hagbard taas on hämäävinään, kyllä tämä keskustelu on monasti käyty. Kylästyttää tuommoinen feidaaminen, kritiikin ja vihan välinen semanttinen soudanta. Siinä edellisessä yhteydessä lainasin Halla-Aholta väittämää jossa hän uskoi raiskaamisen olevan muslimeille lajityypillinen ominaisuus. Onko se päässyt unohtumaan. Aika hyvin Leif salmen asian totesi: perussuomalaisten ehdokkaat kalastelevat todellakin sameissa vesissä.

Vierailija
acedia
Ding Ding
useimmilla "ulkomaalaisten vihaajilla" ei ole mitään heitä vastaan. Kyse on propagandasta.

Höpöhöpö. Olen osoittanut moneen kertaan että esimerkiksi afrikkalaisten ivaamisessa täällä ei ole merkityksellistä uskonto lainkaan. Sitä paitsi muslimien syyttely on mielestäni ehkä astetta ikävämpi asia kuin jokin yleinen ja tasavertainen muukalaisvastaisuus.

Tuossa on kyse ihonväristä, ei ulkomaalaisuudesta. Tietääkseni samat ihmiset vihaavat niin Afrikan maiden kuin Suomenkin kansalaisuuden omaavia neekereitä.

Acedia

Hagbard

Voisiko acedia laittaa edes yhden linkin, joka edes vihjaisisi jommankumman tahon väitettyyn ulkomaalaisvihamielisyyteen päin? Mitään oikeata näyttöähän ei tietenkään ole olemassa, mutta edes jotain, josta voisi sairaalla mielikuvituksella saada keploteltua sellaisen käsityksen?.

Ketähän se Hagbard taas on hämäävinään, kyllä tämä keskustelu on monasti käyty. Kylästyttää tuommoinen feidaaminen, kritiikin ja vihan välinen semanttinen soudanta. Siinä edellisess yhteydessä lainasin Halla-Aholta väittämää jossa hän uskoi raiskaamisen olevan muslimeille lajityypillinen ominaisuus. Onko se päässyt unohtumaan.

Muslimithan tarkoittavat Islaminuskoisia. Joka taas tekee asiasta uskontoon perustuvan, ei kansalaisuuteen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat