Mitä on tulosvastuullisuus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä on tulosvastuullisuus?

Jos minut palkataan tulosvastuullisesti, mitä se velvoittaa?

Eli jos teen huonoa työtä, eikä tuote mene kaupaksi, en saa palkkaa?

Jos teen huonon ohjelmiston, vastaanko minä joka tapauksessa sen ylläpidosta?

Kommentit (4)

Vierailija

Tulosvastuullisuus tarkoittaa, että teet tulosta eikä mitään selittelyitä, siis epäonnistumista ei suvaita. Myöskin tarvitset osaamista sen verran, että aikaa ei kulu kantapään kautta oppimiseen.

Vierailija
Olli V
Mitä on tulosvastuullisuus?

Jos minut palkataan tulosvastuullisesti, mitä se velvoittaa?

Eli jos teen huonoa työtä, eikä tuote mene kaupaksi, en saa palkkaa?

Jos teen huonon ohjelmiston, vastaanko minä joka tapauksessa sen ylläpidosta?

Sinulle määritellään tavoitteet, jotka toivottavasti ovat konkreettisia ja mitattavia ja toimivat mittaritkin vielä hyvässä lykyssä olemassa. Ansiosi (joskus myös työpaikkasi) sitten riippuvat siitä, miten hyvin saavutat nuo tavoitteet. Näin siis hyvin lyhyesti sanottuna. Jos olet ottamassa tuollaista työtehtävää vastaan, niin skarppaa niiden tavoitteiden, suorituksen mittaus/arviointimenetelmien ja suoritustason ansiovaikutusten kanssa, jotta ne olisivat hyvin ja yhteisymmärryksessä määritellyt.

Vierailija

Sivutoimena olisi tuollainen tulosvastuullinen työ... ei kai tuo tulosvastuu periaatteessa eroa toistaiseksi voimassa olevasta työsuhteesta.

Yritys myy eteenpäin tuotokseni käyttöoikeuksia. Onhan se luonnollista, että minua ei tarvita, jos kauppa ei käy.

Vierailija

Lyhyesti ...

Kun sinut palkataan "tulosvastuullisesti" johonkin hommaan, niin samalla määritellään myös se tulos, numeroina, eli myyntimäärä, tehty työmäärä, rahallinen tulos tai jokin muu yhteisesti sovittu mittari, johon verrataan.

Mikäli tuo yhteisesti asetettu tavoite ei täyty, niin työsuhde voidaan tällä perusteella purkaa.

Uusimmat

Suosituimmat