Keskiverto palstalainen. Osa 8. Olen poliittisesti...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vuorossa olisi nyt poliittiseen vakaumukseensi perustuva kysely.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

durbutter:
"Mikä on tänä päivänä vasemmiston ja oikeiston ero?"

Totta vie. Varsin laaja kysymys.
Yhteistä ainakin löytyy äärivasemmistolla ja äärioikeistolla. Taipumus Fasismiin

Vierailija

Ymmärrän vasemmiston ja oikeiston eron nykypäivänä niin, että vasemmisto haluaa painottaa yhteiskunnan roolia ongelmien ratkaisussa ja kehityksessä. Oikeisto taas painottaa yksilön roolia.

Vierailija

hieman yksipuolinen tarkasteluakseli. Oik-vasemmisto lisäksi voisi ottaa muita (tärkeitä) akseleita mukaan. Konservatiivi-liberaali. Myös luonnonsuojeluun suhtautuminen jne.

markent-nimimerkin kanssa samoilla linjoilla. Ääripäät muistuttaa kovasti toisiaan (äärioikeisto/vasemmisto).

asdf
Seuraa 
Viestejä11058
Liittynyt16.3.2005

Samaa mieltä Richard Dean Andersonin kanssa. Tällä hetkellä politiikassa ainakin Suomessa ja monessa muussakin länsimaassa liberaali-konservatiivi akseli on yhtä merkittävä kuin vasemmisto-oikeisto.

Vierailija

Suomessa tämä ns. oikeistohallitus tekee niin vasemmistolaista politiikkaa, että vasemmistossakin ollaan naureskellen ihmetelty, jotta kuinka vasemmistolaista politiikkaa heidän itsensä tulisi tehdä ollakseen poliittisesti vasemmammalla (hieno sana ) kuin istuva hallitus.

Vierailija

asdf:
"Samaa mieltä Richard Dean Andersonin kanssa. Tällä hetkellä politiikassa ainakin Suomessa ja monessa muussakin länsimaassa liberaali-konservatiivi akseli on yhtä merkittävä kuin vasemmisto-oikeisto."

Olisi mielenkiintoista tietää tuosta liberaali-konservatiivi akselista enemmänkin.
Itse menen mymmynmykkyrälle pohtiessani liberaali- ja uus-liberaaliaatteiden vastakkaisuutta. Uus-liberaalismista pitäisi mielestäni käyttää termiä anti-liberalismi.

Vierailija
markent
asdf:
"Samaa mieltä Richard Dean Andersonin kanssa. Tällä hetkellä politiikassa ainakin Suomessa ja monessa muussakin länsimaassa liberaali-konservatiivi akseli on yhtä merkittävä kuin vasemmisto-oikeisto."

Olisi mielenkiintoista tietää tuosta liberaali-konservatiivi akselista enemmänkin.
Itse menen mymmynmykkyrälle pohtiessani liberaali- ja uus-liberaaliaatteiden vastakkaisuutta. Uus-liberaalismista pitäisi mielestäni käyttää termiä anti-liberalismi.

Voisko tästä tehdä toisen äänestyksen? Minusta se on kiinnostavampikin aiheena. Eli paljonko yhteiskunnan pitäisi kontrolloida yksilön vapautta....?

asdf
Seuraa 
Viestejä11058
Liittynyt16.3.2005
markent

Ei minulla ole nyt heittää niistä mitään sen kummallisempia määritelmiä. Lähinnä tarkoitin, että äänestysvaihtoehdot voisivat olla vasemmisokonservatiivi, vasemmistoliberaali, keks.kons, kesk.lib, oik.kons, oik.lib ja sitten ne jotain muuta -vaihtoehdot.

Tietysti on aina hauskaa jälkiviisastella, pitäisi tehdä omat äänestykset, eikä nillittää muiden tekemistä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
CE-hyväksytty
Vihaan rikkaita.

Vihaat ku et itte oo.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Aweb
CE-hyväksytty
Vihaan rikkaita.

Vihaat ku et itte oo.

Rikkaat ovat häikäilemättömiä. Vihaan häikäilemättömyyttä. Häikäilemättömyys on mahdollistanut rikkaiden rikastumisen. Rikkaiden häikäilemättömyys näkyy myös muilla elämän osa-alueilla. Jotenkin tähän liittyy myös itsekkyys. Vihaan itsekkäitä ja häikäilemättömiä ihmisiä. Itsekkyys mahdollistaa rikkaiden rikastumisen. Itsekkyys näkyy myös elämän muilla osa-alueilla, kuten liikenteessä. Itse olen häikäilemätön ja itsekäs. Se että en ole rikas, johtuu siitä että olen laiska ja tyhmä. Vihaan itseäni.

Vierailija

gamma:
"Voisko tästä tehdä toisen äänestyksen? Minusta se on kiinnostavampikin aiheena. Eli paljonko yhteiskunnan pitäisi kontrolloida yksilön vapautta....?"
Kyllä voi tämän kyselyn rinnalle. Olisipa mielenkiintoista vertailla niitä keskenään.

markent kirjoitti:
"Olisi mielenkiintoista tietää tuosta liberaali-konservatiivi akselista enemmänkin."
asdf:
"Ei minulla ole nyt heittää niistä mitään sen kummallisempia määritelmiä. Lähinnä tarkoitin, että äänestysvaihtoehdot voisivat olla vasemmisokonservatiivi, vasemmistoliberaali, keks.kons, kesk.lib, oik.kons, oik.lib ja sitten ne jotain muuta -vaihtoehdot.
Tietysti on aina hauskaa jälkiviisastella, pitäisi tehdä omat äänestykset, eikä nillittää muiden tekemistä."

Rakentava nilittäminen on ihan OK.
Ihan todella. Voitaisiin laittaa rinnakkaiskysely tämän kyselyn rinnalle, mutta ne oikeat kysymykset.
asdf ehdotti:
vasemmisokonservatiivi, vasemmistoliberaali, keks.kons, kesk.lib, oik.kons, oik.lib ja sitten ne jotain muuta -vaihtoehdot.
Keskustelua

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat