AVATKAA SILMÄNNE ARVON SODAN PELKÄÄJÄT!

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mielestäni meidän sivareiden tulee olla realisteja eikä haaveilijoita.
Olisihan se kaunista ajatella ettei sivareiden täytyisi sodan aikana osallistua ikäviin ja likaisiin sotatoimiin mutta käytäntö on toinen. Sanoi laki mitä sanoo.

Historia on osoittanut että viime sotien aikaan, jopa asepalveluksesta kokonaan vapautettujen luokituksia tarkastettiin yleisen edun sitä vaatiessa niin että jo kertaalleen vapautetut joutuivat tilanteeseen jossa on todennäköisempää vammautua tai joutua lakata elämästä.

Tämän takia olen ottanut tavoitteekseni tehdä rintamalle/nälässä kotirintamatyöhön joutumiseni äärimmäisen hankalaksi ja sitten kun joudun sinne mahdollisen sodan syttyessä, olisin liian paska sotilaaksi mutta liian hyvä esim. suhteellisen turvallisiin huoltotehtäviin.

Minulla on todettu ”Määrittämätön psykoottinen häiriö” joka pysyy aisoissa mielialalääkkeiden ansiosta joka kuitenkin voi laueta pahaksi tilaksi jouduttaessa ahtaaseen tilaan paniikkihäiriön johdosta. Yhdessä päädyimme hoitoryhmän kanssa jota tapaan kuukausittain ”Kauhajoen koulusurmien” hengessä että minulle on parasta antaa D-luokitus, vapautus myös sodan ajan palveluksesta. Eli sotilaaksi liian paska.

Tällä hetkellä työkiireiden johdosta minulla on venäjän opiskelut jäissä mutta väitän osaavani illan kertaamisen jälkeen opastaa Vihollisen oikeaan raitiovaunuun Helsingin keskustassa raitiovaunukartan avulla venäjäksi.
Eli kun sota syttyy ja kun minulla on venäjän taito tarvitaan tiedon pumppaajia jotka osaavat Vihollisen kieltä, sodan syttyessä on liian vähän aikaa kouluttaa sotilaille kyrilliset aakkoset. Siksi esim. ELSO miehille opetetaan Venäjää, siis sodanajan radioliikenteen vakoojille Riihimäen viestirykmentissä, joka on valtion salaisuus.
Toisaalta on mukavaa että pumpattuani tietoa rintamalla voin viikonloppulomalla sitten pumppailla ” kotirintamatyössä” tiettyjä ruumin osia valtavasta reservistä puutteessa olevilta naisilta.
Eli arvon viestin sivarilukijat armeijan käyneet armeijaa vihaavat, jos vähäänkään on aikaa ja olette realistisia tulevaisuuden ennakoijia niin opiskelkaa venäjää!.....Voitatte kun voitte loisia muiden tehdessä ikävät hommat sitten sodan syttyessä.

[size=50:xwhcpi4c]Se on mielekäs harrastus. Siinä on paljon lainasanoja englannista, toisaalta Suomenkielessä on paljon lainasanoja suomesta eli opiskelu on hauskaa! Vaikka alfapeetit on kyrillisin aakkosin ilmaistu, on paljon kirjaimia samoja lähes identtisessä merkityksessä tai korvattu eri äänteellä. Tässä muutama. Suomi-Venäjä E=E, P=R, i=u, A=O, S=C, t=m, H=N, K=K, M=M
Näillä voitte päätellä seuraavat sanat: KOCMOC, PECTOPAH. Lisää voi alkavista kursseista ensi syksynä voi kysyä ilmaisesta ja kaikille avoimesta pohjakoulutuksesta riippumatta osoitteesta http://www.espoonaikuislukio.fi/[/size:xwhcpi4c]

-

Kommentit (4)

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
bdbdbd
Joo, sivareista tulee käteviä miinaharavia ja kamiinanlämmittäjiä harhautustykkeihin.

Tämä on jo ajatuksena korni, uhrata ihmishenkiä työhön joka voidaan aivan hyvin suurimmaksi osaksi hoitaa teknisesti koneita/räjähteitä käyttmällä.

Analogia vertauksella voisi sanoa että uppoavassa laivassa jotkut pakotettaisiin tyhjentämään laivan juomavesivarastoja kahvimitalla laidan yli jottei laiva uppoaisi niin nopeasti.

Ei vaan kun oikeasti kriisi iskee niin silloin yhteiskunta ajautuu tilanteeseen jossa kaikkien on oman ja yleisen edun nimissä välttämätöntä puhaltaa yhteen hiileen, sellaiset "muutan sitten ulkomaille!" kommentit huvittaa minua, vaikka fyffee olis niin minne ja miten ja miksi sinut juuri sinne otettaisiin? Tarkoitan mistä tiedät mikä maa on omavarainen, vastaanottavainen ja lentoreitillä ei ole sotatila käynnissä?

-

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Informaatiosodankäynti (on) Valtion yhteiskunnalliseen ja sotilaalliseen päätöksentekoon ja toimintakykyyn sekä kansalaisten mielipiteisiin vaikuttamista ja tältä suojautumista käyttämällä hyväksi informaatioympäristöä*

Eli tieto pimitetään kansalaisilta tehokkaasti sodan syttyessä, yksittäisen kansalaisen poispääsy maasta olisi vaativaa suhteiden hyväksi käyttöä ja rahaa vaativaa joten en usko että siihen kovin moni haaveilija pystyyy muutoin kuin muuttamalla jo Lauantaiaamuan uuteen seelantiin.

*http://fi.wikipedia.org/wiki/Informaatiosodank%C3%A4ynti

-

Uusimmat

Suosituimmat