SIVARIT, ÄLKÄÄ OLKO NAIVEJA! AVATKAA SILMÄNNE!

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mielestäni meidän sivareiden tulee olla realisteja eikä haaveilijoita.
Olisihan se kaunista ajatella ettei sivareiden täytyisi sodan aikana osallistua ikäviin ja likaisiin sotatoimiin mutta käytäntö on toinen. Sanoi laki mitä sanoo.

Historia on osoittanut että viime sotien aikaan, jopa asepalveluksesta kokonaan vapautettujen luokituksia tarkastettiin yleisen edun sitä vaatiessa niin että jo kertaalleen vapautetut joutuivat tilanteeseen jossa on todennäköisempää vammautua tai joutua lakata elämästä.

Tämän takia olen ottanut tavoitteekseni tehdä rintamalle/nälässä kotirintamatyöhön joutumiseni äärimmäisen hankalaksi ja sitten kun joudun sinne mahdollisen sodan syttyessä, olisin liian paska sotilaaksi mutta liian hyvä esim. suhteellisen turvallisiin huoltotehtäviin.

Minulla on todettu ”Määrittämätön psykoottinen häiriö” joka pysyy aisoissa mielialalääkkeiden ansiosta joka kuitenkin voi laueta pahaksi tilaksi jouduttaessa ahtaaseen tilaan paniikkihäiriön johdosta. Yhdessä päädyimme hoitoryhmän kanssa jota tapaan kuukausittain ”Kauhajoen koulusurmien” hengessä että minulle on parasta antaa D-luokitus, vapautus myös sodan ajan palveluksesta. Eli sotilaaksi liian paska.
Tällä hetkellä työkiireiden johdosta minulla on venäjän opiskelut jäissä mutta väitän osaavani illan kertaamisen jälkeen opastaa Vihollisen oikeaan raitiovaunuun Helsingin keskustassa raitiovaunukartan avulla venäjäksi.

Eli kun sota syttyy ja kun minulla on venäjän taito tarvitaan tiedon pumppaajia jotka osaavat Vihollisen kieltä, sodan syttyessä on liian vähän aikaa kouluttaa sotilaille kyrilliset aakkoset. Siksi esim. ELSO miehille opetetaan Venäjää, siis sodanajan radioliikenteen vakoojille Riihimäen viestirykmentissä, joka on valtion salaisuus.

Toisaalta on mukavaa että pumpattuani tietoa rintamalla voin viikonloppulomalla sitten pumppailla ” kotirintamatyössä” tiettyjä ruumin osia valtavasta reservistä puutteessa olevilta naisilta.

Eli arvon viestin sivarilukijat, jos vähäänkään on aikaa ja olette realistisia tulevaisuuden ennakoijia niin opiskelkaa venäjää! Se on mielekäs harrastus.

Siinä on paljon lainasanoja englannista, toisaalta Suomenkielessä on paljon lainasanoja suomesta eli opiskelu on hauskaa! Vaikka alfapeetit on kyrillisin aakkosin ilmaistu, on paljon kirjaimia samoja lähes identtisessä merkityksessä tai korvattu eri äänteellä. Tässä muutama. Suomi-Venäjä E=E, P=R, i=u, A=O, S=C, t=m, H=N, K=K, M=M
Näillä voitte päätellä seuraavat sanat: KOCMOC, PECTOPAH. Lisää voi alkavista kursseista ensi syksynä voi kysyä ilmaisesta ja kaikille avoimesta pohjakoulutuksesta riippumatta osoitteesta http://www.espoonaikuislukio.fi/

-

Kommentit (10)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
baal1984
Tässä muutama. Suomi-Venäjä E=E, P=R, i=u, A=O, S=C, t=m, H=N, K=K, M=M
Näillä voitte päätellä seuraavat sanat: KOCMOC, PECTOPAH.

Ei voida. Mikä on esim. venäjän T. Tai P ??

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

pitäisikö tästä nyt sitten päätellä että esim. lotilla ei ollut mitään merkitystä sodassa ja sodan käynnissä?

suurin osa sivareista on kuitenkin sellaisia että he ovat huomattavasti valmiimpia menemään tantereelle tarvittaessa kuin huonokuntoiset alokkaat.

niin armeijassa oppii kaikkea "hyödyllistä" pinkkapunkka ralli on yksi niistä tärkein kuitenkaan vähättelemättä "oman reijän porausta".

toisen polven pilkkuvirhe

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
CE-hyväksytty
baal1984
Tässä muutama. Suomi-Venäjä E=E, P=R, i=u, A=O, S=C, t=m, H=N, K=K, M=M
Näillä voitte päätellä seuraavat sanat: KOCMOC, PECTOPAH.

Ei voida. Mikä on esim. venäjän T. Tai P ??

-

Uusimmat

Suosituimmat