Aika, kaiken olevaisen perusyksikkö!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ajan fundamentaalista luonnetta ei voi olla liikaa korostamatta. Siitäkin huolimatta, että tuo OLEMATTOMIMMALTA vaikuttava suure on kiusallinen, koska se päättää milloin tulemme maailmaan ja milloin kuolemme.

Ajan fysikaalinen merkitys on perinteisesti se, että siinä kaksi asemaa, joiden välillä on liikettä, on erotettu jollakin aikasuurella, kuten sekunnilla.

Itse aika on se pienin mahdollinen näkyvä muutos näiden tilojen välillä.

Mutta Agisonin aikateoria esittää, että myös NÄKYVÄT SUUREET OVAT AIKAA! Kun kaksi asemaa on erotettu ajallisesti eri hetkiin, on näiden välillä liikettä, ts. kiihtyvyys ja nopeus! Näistä kiihtyvyys on luonteeltaan TÄSMÄLLEEN SAMA ASIA kuin aika. Ja klassinen fysiikka esittää, että nopeus x aika = pituus.

Kuinka sitten todistamme, että KIIHTYVYYS on aikaa?
Todistus on sangen yksinkertainen:
Otetaan kuljettava matka: s=100m=10 000cm
Oletetaan kiihtyvyys: a/2= 1 m/s^2=100s
Tästä voidaan ajan avulla laskea esimerkiksi nopeus:
s=s0+v0*t+1/2*a*t^2
Jos alkunopeus ja paikka ovat nolla: s0=0m, v0=0 m/s, saadaan aika toisenasteen yhtälöstä:

10 000cm=100cm/s^2*t^2
t=(10 000/100)^(1/2) s
t=10s

Siinäpä sadan metrin juoksijalle aika:
Kiihtyvyys siis lopulta oli 200cm/s^2

Nopeus oli:
vlop=a*t
t=200*10=2000cm/s
Eli loppunopeus on 20 m/s=72 km/h

Ja sitten sama AGISONIN teorialla:
Matka on ajan 3. potenssi...

s=t0*t1*t2=10 000cm
jos yksi tiedetään, kuten t0=10s
=>t1*t2=10 000cm/10s
=>t1*t2=1000 s^2

Keskinopeus = Vke=t1*t2 = 1000 s^2=1000cm/s
Loppunopus = Vlop=2*Vke=2000 cm/s
TÄSMÄLLEEN SAMA VASTAUS!

(Kiihtyvyyden saa tuosta jakamalla nopeuden käytetyllä ajalla)

Tiheyden luonne onkin vähän vaikeammin käsitettävissä, vaikka sekin ON AIKAA!

Aika siis kuvaa aina jonkin massallisen kappaleen lukumääriä tilassa! Itse asiassa niin, että Aika x Tilavuus on Massaa...

Ja voidaan osoittaa, että massallisten kappaleiden määrä tilassa on sama kuin tiheys, koska siinä on ikäänkuin monta kuvaa sisäkkäin! Toki tiheys on luonteeltaan ehkä enemmänkin paikallaan pysyttelevää aikaa, mutta jos katsotaan tiheyden muutosta, voidaan osoittaa, että tilaan tuleva ylimääräinen kappale, tihentää kappaletta, kulkee kiihtyvyydellä ja on näin aikaa...

Senttimetrin valitsimme TÄSSÄ perussuureeksi, mutta toki myös metrin voi ottaa, mutta se ei ole niin kiva... Vesi on hyvä lähtökohta tiheyden so. ajan muutoksille...

RooVesi=1000kg/m^3=1000 000g/m^3=1 g/cm^3=1 SEKUNTI!

Siis sekuntia vastaisi vesihanasta sokeripalan kokoisina tiloina tippuva vesi... Ja silmämunan liikkuminen tilassa!

Jonkin muunkin asian voisi ottaa perussuureeksi, mutta uskoisin fyysikkojen käyttävän juuri tätä yleistystä... Vaikken kyllä ITSE ole nähnyt tätä teoriaa missään juuri tässä muodossa!

Uskotteko tiedefiiläiset, vai vaaditteko lisää todisteita?

Vaikkei tämä ihan Nobelin arvoinen todistus ole, niin olen aika tyytyväinen itseeni nyt...

Kommentit (2)

Vierailija
MITÄ?
lääkkeet loppu? resepti hukassa?

Huolehdi sinä "MITÄ?" vaan omista asioistasi - kiitos.
Mutta olisit voinut toki ottaa kantaa itse asiaan etkä kiinnittää huomiota asioihin, joilla ei ole mitään tekemistä itse aiheen kanssa!

Uusimmat

Suosituimmat