Kuka Jeesus oli?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Gallup Jeesuksesta. Mitä, mikä tai kuka arvelet hänen olleen? Useampia vaihtoehtoja saa valita ja mieltään voi myöhemmin muuttaakin.

Edit: korjattu lopputuloksen ulkonäköä.

Kommentit (5)

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006

Valitsin taruolento/filosofi/useita henkilöitä sulautunut myyttiseksi sankariksi. Uskoisin kyseisen herran olleen olemassa, toki häneen on liitetty moniakin vanhoja taruja. Jeesuksen tarinallahan on paljon yhtäläisyyksiä esim. Buddhaan.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Olen vähän samoilla linjoilla Toopen kanssa; "Jeesuksen" hahmo koostuu essealaisuudesta, kreikkalaisesta vaikutuksesta sen ajan Palestiinassa, joistakin siinä ajassa eläneistä tuomiopäivän "profeetoista" ja alimman juutalaisen sosiaaliluokan kapinasta.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Itse uskon että se oli humanoidi. Ainakin tarinat viittaavat siihen. Se esimerkiksi nousi taivaasiin, niin se kävisi ufoteorioihin kanssa kun monesti ne nostavat ihmisiä taloista ja kuljettavat ne avaruusalukseen jollakin vaalealla säteellä. Voi se kyllä vihreäkin olla.
Sitten sekin että se heräsi henkiin. Yhessäkin tapauksessa yhdysvalloissa jotkut ufot oli piirittänyt yhden talon ja ne kiipeili talon päälläkin, niin sen talon omistaja ampui yhtä ufoa haulikolla, niin kuulu ropina kun ne luodit osu siihen humanoidiin ja se kaatui, mutta pian se nousi ylös kuin ei olisi mitään käynyt. Sama juttu jeesuksessa, sekin kaatui ja näytti olevan kuollut mutta pianhan se pommpasi pystyyn ja käveli muina humanoidina pois sieltä jeesusluolasta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Itse kysymykseen kertoo näkökulmia melkoinen määrä kirjoja.

Jos tyhjältä pöydältä alkaa miettimään, Asiasta kertoisi paljon se, mitä tapahtui tämän henkilön elämässä evankeliuimien ajanjakson ulkopuolella. Onko tästä ajasta olemassa TIETOa?

Voihan olla, että ne kohdat on vaikka palanu tulipalossa, eikä kukaan ole jaksanut kirjoittaa uusiksi. Kummaa vaan, että jos keskuussa eläisi Jeesus parikymmentä vuotta että tämä aika olisi merkityksetöntä.

Itse kunnioitan tätä herraa niin ihmisenä kuin jumalana.

Uusimmat

Suosituimmat