Mikä kaasu olisi hyvä ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Normaali-ihmiset pumppaa kosteaa ilmaa polkupyörän renkaisiinsa.

Autoväki on fiksumpaa, ja panevat kuivaa ilmaa kompressoreilla, joissa on ilman kuivain.

Parempi väki panee renkaisiin puhdasta typpeä. Tätähän jokainen rengasvalmistaja suosittelee.

Haluaisin panna vielä paremmaksi. Mikä olisi passiivinen, myrkytön, nesteytymätön (alle 4 bar), isomolekyylinen kaasu ?

Mielellään reilusti isompi kuin CO2. Mitä kaikkia kaasuja on olemassa ? Ei tule mieleen juuri mitään.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Miksi pitäisi saada juuri isomolekyylistä kaasua? En ymmärrä mitä hyötyä suuresta molekyylipainosta voisi olla. No, tietysti pitää olla isompi "reikä" renkaassa että kaasu vuotaa ulos.

Jos hienostella haluat niin pukkaat renkaaseen jalokaasua, argonia (Ar) tai neonia (Ne) esimerkiksi.

Vierailija
Lektu-Elli
Normaali-ihmiset pumppaa kosteaa ilmaa polkupyörän renkaisiinsa.

Autoväki on fiksumpaa, ja panevat kuivaa ilmaa kompressoreilla, joissa on ilman kuivain.

Parempi väki panee renkaisiin puhdasta typpeä. Tätähän jokainen rengasvalmistaja suosittelee.

Haluaisin panna vielä paremmaksi. Mikä olisi passiivinen, myrkytön, nesteytymätön (alle 4 bar), isomolekyylinen kaasu ?

Mielellään reilusti isompi kuin CO2. Mitä kaikkia kaasuja on olemassa ? Ei tule mieleen juuri mitään.




Höyrystä bensaa ja pumppaa sitä. Asetyleeni tai butaanikin kävisi. Asetyleeni-happiseos on kuulemma aika ytyä.

Vierailija

Jaksollisen järjestelmän mukaan kaikkein "most ultimate" kaasu olisi xeon
Radon ei käy koska sen puoliutumisaika on liian lyhyt

Vierailija

Freoneista löytyy haluamasi kaasu, osa niistä on kielletty kasvihuoneilmiön takia. Eli täytä fillarinrenkaat jääkaapin toimintokaasulla. Parempi on kuitenkin olla normaali ja pumpata ilmaa. Huoltamoiden kosteusvähennetty paineilma ei näy normaalisti mitenkään etuna.

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005
TPa
Freoneista löytyy haluamasi kaasu, osa niistä on kielletty kasvihuoneilmiön takia.

Ei kai kasvihuoneilmiön vaan otsonikerroksen ohentumisen takia?

Vierailija
Lektu-Elli
Normaali-ihmiset pumppaa kosteaa ilmaa polkupyörän renkaisiinsa.

Autoväki on fiksumpaa, ja panevat kuivaa ilmaa kompressoreilla, joissa on ilman kuivain.




Kas kummaa on olemassa ''autoventtiili'' myös polkupyöriin.

Itse aina käytän rankaita joissa on. Saa huoltoasemalta optimipaineet. Vaikuttaa todella radikaalisti nuo rengaspaineet, jos vielä pyöräilee pitkiä matkoja.

Vierailija

Rikkiheksafluoridia? Sen pitäisi olla tukevampaa tavaraa kun muuttaa äänenkin matalaksi... tai sitten on taas tultu ajateltua turhan nokkelasti

Mitä jos renkaat täyttäisi vedellä?

Vierailija

Vierintävastuksenko pienentämisen takia sen kaasun pitäisi olla raskasta? Itse suosisin syanidia, jota voi valmistaa ihan vaikka kotona.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Vpää
Lektu-Elli
Normaali-ihmiset pumppaa kosteaa ilmaa polkupyörän renkaisiinsa.

Autoväki on fiksumpaa, ja panevat kuivaa ilmaa kompressoreilla, joissa on ilman kuivain.




Kas kummaa on olemassa ''autoventtiili'' myös polkupyöriin.

Itse aina käytän rankaita joissa on. Saa huoltoasemalta optimipaineet. Vaikuttaa todella radikaalisti nuo rengaspaineet, jos vielä pyöräilee pitkiä matkoja.




Minulla on nerokas autoventtiiliadapteri mukana avainnipussa. Sopii tawalliseen venttiiliin.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Tuppu L
Vierintävastuksenko pienentämisen takia sen kaasun pitäisi olla raskasta? Itse suosisin syanidia, jota voi valmistaa ihan vaikka kotona.

Syanidit ovat syaanivetyhapon suoloja, eli kiinteää tavaraa. Tarkoitit ilmeisesti sinihappoa (HCN) itseään. Kiehumispisteensä ansiosta (26C) se olisi renkaassa parin barin paineessa nesteenä suomalaisissa sääolosuhteissa.

Nestetäytteisiä tai umpikumirenkaita ei käsittääkseni käytetä koska auton jousittamaton massa kasvaa ja lisäksi umpirengas "nuolee" kaikki epätasaisuudet vähentäen näin ajomukavuutta.

Lisäys: 1.4.2009 onkin sopivasti työpäivä eli talvirenkaiden täyttäminen syaanivedyllä olisi mukava ja harmiton aprillipila rengasliikkeen työntekijöille, kertoo nimim. "Vaivatta vaineeseen"

Vierailija

Poistin autostani vararenkaan (turhana) käytän tilaa kaikenlaisen romun mukana kuljettamiseen kuten esim. ostin Motonetistä aerosolipurkin, purkin kerrottiin sisältävän ainetta auton kenkaan täyttämiseen ja että renkaalla voi körötelellä pitempäänkin kuin vain lähimpään huoltoon.

Seuraavan kerran kun pyöränkumi alkaa reistailemaan ajattelin täyttää sen kokeeksi tällä aineella. On kiva nähdä miten se toimii, onko kellään kokemuksia.

Vierailija
Paul M
Vpää
Lektu-Elli
Normaali-ihmiset pumppaa kosteaa ilmaa polkupyörän renkaisiinsa.

Autoväki on fiksumpaa, ja panevat kuivaa ilmaa kompressoreilla, joissa on ilman kuivain.




Kas kummaa on olemassa ''autoventtiili'' myös polkupyöriin.

Itse aina käytän rankaita joissa on. Saa huoltoasemalta optimipaineet. Vaikuttaa todella radikaalisti nuo rengaspaineet, jos vielä pyöräilee pitkiä matkoja.




Minulla on nerokas autoventtiiliadapteri mukana avainnipussa. Sopii tawalliseen venttiiliin.



Käyttämätön auton vena sopii hyvin ilma lisäykseen huotiksella. Se kytketää normaalisti paineilmaan ja sit painetaa normi polkupyörän venaa toinen pää. Sormilla painamalla pitää tosin kattoo ilmamäärä renkaassa fiiliksen mukaa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
no_more
Käyttämätön auton vena sopii hyvin ilma lisäykseen huotiksella. Se kytketää normaalisti paineilmaan ja sit painetaa normi polkupyörän venaa toinen pää. Sormilla painamalla pitää tosin kattoo ilmamäärä renkaassa fiiliksen mukaa.



Tuo meikäläisen adapteri on herneen kokoinen messinkipala. Siinä on sisäkierre ja ulkokierre. Melko optimaalinen sanoisin. Tuli jonkun romutavaratalosta ostetun peltisen jalkapumpun mukana. Oli parasta siinä setissä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat