Erikoisin ruoka, jota olet syönyt

Seuraa 
Viestejä7535
Liittynyt17.2.2006

Erikoisin ruoka, jota olen syönyt lienee leguaani.Maistoin leguaanin lihaa riisin ja chilikastikkeen kera Colour cafe- festivaaleilla Brysselissä, Martinique-saarten keittiöteltassa.Leguaanin liha oli vaaleaa ja mureaa kuten kana ja ehkä myös mehukkaampaa.

Muita hieman erikoisia ruokia joita suuhuni olen tunkenut ovat: Hapan hain liha akvaviitin kera (hirveä haju), käärmeen liha (mautonta ja sitkeää), sammakonreidet, pässin kivekset, kengurun liha (väharasvaista ja hyvää), strutsin liha, karhun liha, muurahaisenmunat, vasikan vatsalaukku (kuin purukumia), lehmän kieli, kukon heltta, etanat valkosipulivoin kera (todella herkullisia).Tässä muutama erikoisuus, jonka muistan.Mitä kokemuksia erikoisista ruoista muilta palstalaisilta löytyy?

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sivut

Kommentit (85)

Vierailija

Sen enempiä muistelematta mieleen on jääneet alligaattorin liha ja tikkuaskin kokoiset paahdetut kovakuoriaiset sekä tietysti koirakeitto Etelä-Koreassa.

Tuon koiran olisi voinut jättää väliin, mutta sain tietää asiasta vasta jälkeen päin. Hyväähän se oli sinänsä....

Vierailija

Olin opiskeluvuosinani kesätöissä Tukholmassa. Köyhänä kesätyöläisenä tein itse sapuskani ja söin töissä voileipiä, omia eväitä. Kerran, mennessäni töistä kotiin perjantaina, päätin "julhia" viikonloppua ja ostin kaupasta säilyketölkillisen simpukoita. Ne olivat kasvisliemeen säilöttyjä ja valmiiksi kuorittuja.
Minulla ei ollut aavistustakaan siitä, miten ne olisi pitänyt valmistaa, joten kippasin ne keitettyjen perunoiden sekaan lautaselle ja söin ne raakana. Erikoisimmaksi ruoaksi tämä ateria muuttui sen vuoksi, että hampaisiini karahti aito helmi! Se on nykyisin muusani sormuksessa.

Vierailija

Jokusen tuntemattoman pikkuötökän, jotka ovat lentäneet fillaroidessa suoraan nieluun ja tullut niellyksi ettei päädy keuhkoon.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1339
Liittynyt13.3.2008

Olen asustanut vuosikaudet tuolla Kaakkois-Aasian kehitysmaissa ja siellä on tullut syötyä kaikkea mahdollista hämähäkeistä ja torakoista lehmän aivoihin.

Mutta sitten täällä keskieuroopassa vasta tuli sellainen ruoka eteen, josta voisi sanoa että se on todella erikoista. Ensin syötetään possulle pirusti ruokaa, sitten tapetaan se ja otetaan vatsa sisältöineen ja syödään. Ainakin minusta se oli aika eksoottista ja outoa sapuskaa. Eikä se nyt niin hirveän kamalata ollut.

Vierailija
iMuke

Mutta sitten täällä keskieuroopassa vasta tuli sellainen ruoka eteen, josta voisi sanoa että se on todella erikoista. Ensin syötetään possulle pirusti ruokaa, sitten tapetaan se ja otetaan vatsa sisältöineen ja syödään. Ainakin minusta se oli aika eksoottista ja outoa sapuskaa. Eikä se nyt niin hirveän kamalata ollut.

Tuo vaikuttaa paikalliselta perinneruoan, perunamakkaran, valmistustavalta

Vierailija

Jos ulkolaisille vieraille näyttäisi ensin, miten siskonmakkaraa puristellaan keittoon, tarjoaisi keittoa ja jälkiruoaksi mämmiä, voisi heillä olla kotona kertomista.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Swäbischer Schlachterplatte. Ei ainakaan rasvasta ollut vajetta.

Minusta ei tullut schwaabilaisen keittiön fania...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
John Carter
Erikoisin ruoka, jota olen syönyt lienee leguaani.Maistoin leguaanin lihaa riisin ja chilikastikkeen kera Colour cafe- festivaaleilla Brysselissä, Martinique-saarten keittiöteltassa.Leguaanin liha oli vaaleaa ja mureaa kuten kana ja ehkä myös mehukkaampaa.

Muita hieman erikoisia ruokia joita suuhuni olen tunkenut ovat: Hapan hain liha akvaviitin kera (hirveä haju), käärmeen liha (mautonta ja sitkeää), sammakonreidet, pässin kivekset, kengurun liha (väharasvaista ja hyvää), strutsin liha, karhun liha, muurahaisenmunat, vasikan vatsalaukku (kuin purukumia), lehmän kieli, kukon heltta, etanat valkosipulivoin kera (todella herkullisia).Tässä muutama erikoisuus, jonka muistan.Mitä kokemuksia erikoisista ruoista muilta palstalaisilta löytyy?

Aikamoisia erikoisuuksia ihmiset näyttävät popsineen. Pari vuotta sitten Meksikossa yritin kovasti saada escamoleja (kirjoitetaanko se noin?), eli muurahaisenmunia, mutta siinä ainoassa löytämässäni ravintolassa jossa niitä tarjoiltiin, ne olivat loppuneet. Oli myös tarkoitus syödä kovakuoriaisista tehtyä salsaa, mutta kun näin niitä marjalutikan näköisiä otuksia ryömiskelemässä torilla annospussissa iski nynnyys. Hävettävä hetki ihmisen elämässä.

Tosta listastasi olen syönyt vatsalaukkua, kieltä, etanoita monessa eri muodossa, sammakonreisiä ja pässin kivestä (oletan sen vuohiannoksen klöntin olleen sitä). Lisäksi erikoisuuksiksi kai voi lukea kanan-, poron ja sian sydämet, jotka muuten ovat aivan ällistyttävän hyvää lihaa. Yksi aika öklöttävä ruoka oli thai-ravintolan annos, joka tehtiin sorsan nahasta (ja toinen annos, joka sisälsi nahkaa, maksaa, kieltä ja sydäntä... se ei ollut edes hyvää).

Erikoisin syömäni ruoka on silti hapansilakka. Ruotsalaiset ovat hulluja.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Taitaa olla krokotiili. Toisaalta, jokainen on varmasti syönyt jossain ravintolassa jotain, jota on luullut joksikin, mutta joka on ollut jotain ihan muuta...

Niin, ja krokotiili oli hyvää. Kanamaista, mutta hivenen mustekalamaiseen tapaan. Tai jotain.

Jos lennosta napatut hyönteiset ja niiden syöminen lasketaan mukaan, niin sitten sellainen vaaksiainen on varmaan erikoisin otus mitä olen syönyt. En ollut aivan selvin päin, mutta päätin voittaa sen epämiellyttävän fiiliksen mitä ne ötökät minulle tuottivat ja ajattelin että syömällähän se lähtee.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

Alligaattoria, kengurua, antilooppia. Hyönteisiä en ole syönyt, niitä tekisi mieli joskus maistaa. Eksoottisinta, mitä olen maistanut, on varmaanki pässin kivekset ja porsaan korvat, kärsä ja sorkat. Kaikki neljä viimeksi mainittua ovat helvetin pahoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat