Väärän laidan kulkijat...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jalkakäytävillä ei ole mitään liikennesääntöjä. Siellä saa posottaa miten vaan ja kummassa reunassa tahtoo. Miksei tähän olla voitu tehdä lainvoimaista sääntöä, joka määrittelee oikean reunan kulkusuunnaksi? Joka riivatun päivä saa väistellä tonnikaupalla kaikenlaisia fossiileja, piskinpaskattajia sun muuta vasemmistolaista kuonaa.

Kommentit (15)

Vierailija

http://www.adressit.com/jalankulkijoiden_oikeanpuoleinen_liikenne

Tuota adressia kun katsoo, niin ei kovin moni tunnu haluavan sääntöä takaisin. Adressin aloittajalla tuntui myös olla kova halu saada tuo "väistämään pakottaminen" loppumaan

Mites tuo olisi edes suunniteltu tehtäväksi? Jos minä ajan polkupyörällä vasenta laitaa ja jalankulkijat tepsuttelee oikeaa laitaa, eikös noita vastaantulijoita tarvitsisi silti väistää? Vai oliko joskus jalankulkijoilla velvollisuus väistää kaikkea liikennettä suunnasta riippumatta?

Vierailija

Kyllä se vaan niin on, että olisi paljon yksinkertaisempaa, jos kaikki tiellä liikkujat käyttäisivät samaa puolta.

Konditionaalin vihaajille.

Kyllä se vaan niin on, että on paljon yksinkertaisempaa, jos kaikki tiellä liikkujat käyttävät samaa puolta.

Aina saa huudella pyöräillessä, että kumpaa puolta ja klingkling (ei oo kelloa), ja "ei rinnakkain vaan peräkkäin".

Jos kolmen (nuoren) naisen perseet täyttää koko jalkakäytävän eli pyörätien, niin onko vika liikennesäännöissä vai ruokailutottumuksissa?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Jalkakäytävät toimivat hyvin ja loogisesti. Oikeistolaiset rupikullit vaan eivät kykene ymmärtämään tätä heidän palkkansa maksavien kulkuväylää. Eivätkä he sinne tervetulleita olekaan.

Vierailija
CE-hyväksytty
Jalkakäytävät toimivat hyvin ja loogisesti. Oikeistolaiset rupikullit vaan eivät kykene ymmärtämään tätä heidän palkkansa maksavien kulkuväylää. Eivätkä he sinne tervetulleita olekaan.

Ei aito-oikeistolainen jalkakäytävää tarvitse. Ajakoot taxilla!
Viitaten aloitukseen.

Meikäläinen kyllä kävelee ja pyöräilee liikennesääntöjen mukaisesti vaikka päin ja päälle jos ei vastaantulija väistä. Minä meen oikeelta ja piste!
Kun on sosiaalisesti systemaattinen, ei tule ongelmia laumassa.
Kokonaisuus on tärkein. Kyä jämpti on näin.

Vierailija
noppakola
Jos kolmen (nuoren) naisen perseet täyttää koko jalkakäytävän eli pyörätien, niin onko vika liikennesäännöissä vai ruokailutottumuksissa?

Vika on seksuaali-identiteetissä.

Vierailija

kyllä täälä oulussa ainakin mennään toisella puolen toiseen suuntaan ja toisella toiseen, takaa tulevat tarvittaessa väistää tai hidastaa ihan miten tilanne menee. tokihan jalankulkijoille voisi oman kaistan tehdä ja pistää mopilijat ja pyöräilijät törmäileen toisiinsa omiin kaistoihin mutta se maksaa.
ota enskerralla kun on aikaa valkosta maalia, joku viralliselta näyttävä haalari ja pensseli mukaan ja piirrä katuun nuolet osoittamaan kulkusuuntaa, jospa se sillä korjaantus.

Vierailija
Bushmaster
Jalkakäytävillä ei ole mitään liikennesääntöjä. Siellä saa posottaa miten vaan ja kummassa reunassa tahtoo. Miksei tähän olla voitu tehdä lainvoimaista sääntöä, joka määrittelee oikean reunan kulkusuunnaksi? Joka riivatun päivä saa väistellä tonnikaupalla kaikenlaisia fossiileja, piskinpaskattajia sun muuta vasemmistolaista kuonaa.

Tämä on kyllä asia joka vähän väliä askarruttaa kun saa törmäillä ihmisiin eikä monet edes katso yhtään minne kävelevät.
Jonkinlainen ohjekoodisto yleiseen jakeluun olis aika jees.
Mutta ennenkaikkea toivois että "kiireisille"-ruuhka-kaupunki-kävelyalueille saatais ihan oikeat säännöt tai jopa jalankulku alue valot/kyltit/valvojat-ohjastajat. Jossain missä menee suurimmat massat niin on kyllä vaarallistakin kun jotkut "turistit" perustavat kriittisiin kohtiin keskustelurinkejä.
Ja kun kävelee vaikkapa Helsingin Aleksilla, niin tuleehan sieltä usein porukkaa laidan täydeltä, eikä kukaan tunnu olevan mielestään väistövelvollinen tai ylipäätään ottamaan muita huomioon. Eli kyllä ainakin tänne Helsingin keskustaan tarvittaisi jotain plakaatia yms. viivaa "maastoon".
Ihmisillä tuntuu olevan ajatus että kun heillä on jokin tietty linja menossa, niin he ovat oikeutettuja menemään vaikka muiden läpi.
Autoilijat kävellessään saattavat tuoda mukaan kävelykulttuurin todentumaan autoilijoiden sääntöjä jotka eivät ole kaikille tuttuja tai sitten autoilijat voivat ottaa kävelyn liiankin rentona harhailuna vailla mitään tarkkailua...

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Äänekoskella ainakin on pyöräilijöille varattu oma kaista keskustan alueen kävelyteillä. Tosin monet kyllä silti kävelee niissä.

Miksi oikeanpuoleinen? Itse olen taas kuullut, että jalankulkijoiden pitäisi suosia vasenta kaistaa. Mikä on minustakin paljon järkevämpää kuin oikealla kävely.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Itse olen taas kuullut, että jalankulkijoiden pitäisi suosia vasenta kaistaa. Mikä on minustakin paljon järkevämpää kuin oikealla kävely.

Siinä tapauksessa, että täytyy kävellä autotiellä. On turvallisempaa, koska näkee vastaantulevan auton.

Jalkakäytävällä tai kevyen liikenteen väylällä kävely sitten oikeassa reunassa! Vaikkapa siksi, että se on helppo muistaa liikennesäännöistä.

Vierailija

Kyllä alkavat vastaantulevat kummasti väistellä kunhan pukeudutte asiaan sopivalla antaumuksella. Vaikka klassisesti nahkaan ja niitteihin, ja ehkäpä muotisuuntaus jossa tällättiin hakaneula poskeen olisi syytä elvyttää? Kumminkin jotain kettinkiä roikkumaan lökä- tai pillipöksyistä joka suuntaan ja tietenkään ette käy pesulla edes saunapäivänäkään. Siinä kun kärpäset pörräävät ympärillä niin varmaan fiinimpi väki ainakin väistää taatusti.

Hivenen ihmettelen minkä vuoksi jalankulku- ja pyöräilyliikenteestä nyt yhtäkkiä on tullut niin kauhean vaikeaa. Kyllä se on vuodet läpeensä sujunut aina jotenkuten, mutta sitten yhtäkkiä jotkut saivat päähänsä että pyöräilijän saa tunkea bussin alle tai että pyörällä voi ajaa jalankulkijan päälle. Kaikkeahan saa tehdä kun Minä Itte niin päätän? Emmä tiä. En ymmärrä minkä takia aikuiset ihmiset jaksavat kiusata muita ja itseään liikenteessä kuin pahaiset kakarat. Autoillakin uhitellaan näemmä harva se kerta kun yrittää ohittaa; ei päästetä ohi tai yritetään survoa vaikka rekan alle kun se ottaa niin rajusti kääkkää päähän että hänen Vulv... ei kun Volvoaan yrittää joku köyhempi käpikkä kotterollaan ohittaa tai yrittää peräti päästä jollekin kaistalle voidakseen päästä kotiinsa tai...

Vierailija

Qadesha:
"Hivenen ihmettelen minkä vuoksi jalankulku- ja..."

Jos ihmisillä ei ole kohdallaan peruskunnioitus ja nöyryys toista ihmistä kohtaan ja ihminen elää "eiku minä" tunnossa, silloin myös käyttäydytään sen mukaisesti.
Toista se oli ennen.

Vierailija
markent
Qadesha:
"Hivenen ihmettelen minkä vuoksi jalankulku- ja..."

Jos ihmisillä ei ole kohdallaan peruskunnioitus ja nöyryys toista ihmistä kohtaan ja ihminen elää "eiku minä" tunnossa, silloin myös käyttäydytään sen mukaisesti.
Toista se oli ennen.

Juu ja sen huomaa, kaduilla ja kaupoissa. Mutta mihinkähän kummaan se perustuu se että ennen opetettiin ajattelemaan muitakin?

Epäilen että taustalla oli se ettei saa aiheuttaa itselle ja perheelleen häpeää. Ennen vanhaan oli äärimmäisen hävettävää jos kakaratkin riekkuivat miten sattuivat. Nykyään saa hävetä jos ei kaikkialla ja kaikin tavoin käytä kyynärpäätaktiikkaa ja tallo toisia alleen. Varmaankin nuo tosi-tv-jutut joissa pitää olla mahdollisimman törkeä kansan suosion saadakseen, heikoimmat linkit sun muut, kaikki missä osoittautuu heikoksi jos ei ole se apinalauman eniten kirkuva ja riehuva retale osoittavat omalta osaltaan ihmisille että pitää olla alfa. Pitää survoa se oma tahtonsa läpi vaikka väkisin.

Uusimmat

Suosituimmat