Miten pääsee eroon puhelinhäiriköistä??

Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Yritys, joka väittää olevansa "suomen118.fi" on ottanut elämäntehtäväkseen soitella toistuvasti jokaiselle Suomalaiselle toiminimen tai yrityksen omistajalle myydäkseen lukuisista kielloista huolimatta ja vastoin häirinnän kohteeksi joutuneen toivetta jotain, jonka hyöty on jäänyt arvoitukseksi.

Tarkistin ytj:stä, ettei ko yritystä ole olemassa vaan se on Endora Oy:n aputoiminimi. Yrityksellä itsellään on 0600-alkuinen numero ja PL-postiosoite, joten heillä ei liene mitään hätää, mutta onko häirinnän kohteeksi joutuneella mitään mahdollisuutta estää soittoja? Asia ei olisi ongelma, jos soittoja tulisi rajallinen määrä ja aikaa olisi rajattomasti.

Olen kokeillut:
-Asettaa maksullisen telemarkkinointikiellon omaan numerooni (estää suurimman osan, mutta ei Endora Oy:n häirintää).
-Lisäksi olen ilmoittanut jokaiselle puhelinmyyjälle, että tietosuojalain x.x pykälän nojalla kiellän telemarkkinoinnin tähän numeroon.
-Lisäksi olen lähettänyt nimenomaisen kieltokirjeen, jossa kielletään soittaminen tähän numeroon.

Onko muita ideoita?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija
Denzil Dexter
Yritys, joka väittää olevansa "suomen118.fi" on ottanut elämäntehtäväkseen soitella toistuvasti jokaiselle Suomalaiselle toiminimen tai yrityksen omistajalle myydäkseen lukuisista kielloista huolimatta ja vastoin häirinnän kohteeksi joutuneen toivetta jotain, jonka hyöty on jäänyt arvoitukseksi.

Tarkistin ytj:stä, ettei ko yritystä ole olemassa vaan se on Endora Oy:n aputoiminimi. Yrityksellä itsellään on 0600-alkuinen numero ja PL-postiosoite, joten heillä ei liene mitään hätää, mutta onko häirinnän kohteeksi joutuneella mitään mahdollisuutta estää soittoja? Asia ei olisi ongelma, jos soittoja tulisi rajallinen määrä ja aikaa olisi rajattomasti.

Olen kokeillut:
-Asettaa maksullisen telemarkkinointikiellon omaan numerooni (estää suurimman osan, mutta ei Endora Oy:n häirintää).
-Lisäksi olen ilmoittanut jokaiselle puhelinmyyjälle, että tietosuojalain x.x pykälän nojalla kiellän telemarkkinoinnin tähän numeroon.
-Lisäksi olen lähettänyt nimenomaisen kieltokirjeen, jossa kielletään soittaminen tähän numeroon.

Onko muita ideoita?

Jätä vastaamatta.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Kiitos hyvästä ideasta, mutta tuon vaihtoehdon keksin itsekin jo jokunen vuosi sitten
Vaihtoehto ei toimi, koska minulla on firma jonka puhelimeen pitää vastata. Tosin jo nyt jätän vastaamatta jos soittajan numero ei näy ja olen harkinnut vakavasti myös kaikkien 044-alkuisten numeroiden hylkäämistä ( Endora Oy n häirikkönumerot). Tosin silloin jäisi aika monta asiakastakin pois, ja myös osa niistä kavereista joiden numero ei ole kännykän muistissa.
Olen myös yrittänyt hankkia maksullista numeroa samoin kuin "viihdetyöntekijöilläkin" mutta en ole saanut selville, miten ne toimivat normaalinumeroissa (noita näkee myös 09- tai 040-alkuisina). Silloin häiriköintikään ei niin paljon häiritsisi.

Moses Leone
Jätä vastaamatta.
Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Uhkaile seuraavaa soittajaa vaikka poliisilla. Keksit valmiiksi oikein pätevän kuuloisen perustelun, jossa vedotaan pykäliin ja sensellaiseen. Sitten otat oikeasti yhteyttä poliisiin, jos soittelu jatkuu. Kirjaa kellonajat ja nimet ylös, kuka soitti ja milloin. En tiedä, toimiiko, mutta voihan sitä kokeilla. Onhan kai häiriköintikin rikos. Luulisin.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Soita takaisin. Tässä tuon domainin yhteystiedot:

http://keskustelu.huijaa.info/viewtopic ... t=49&p=479

domain: suomen118.fi
descr: Endora Oy
descr: 19286571
address: IT
address: PL 21
address: 00211
address: HELSINKI
phone: 020031133
status: Granted
created: 1.10.2003
expires: 1.4.2011
nserver: ns3.nettitieto.fi [OK]
nserver: ns4.nettitieto.fi [OK]

Eli soittoja numeroon 020031133, kunnes lopettavat.

Jos sekään ei auta, käy henkilökohtaisesti paikalla. Lahden ja Joensuun katuosoitteet löytyi Endora kotisivuilta:

Endora Oy

Y-tunnus: 1928657-1

Kirjeposti PL 21, 00211 Hki
Helsinki PL 21, 00211 Helsinki
Oulu PL 21, 90101 Oulu
Lahti Niemenkatu 73, 15140 Lahti
Kuopio PL 1199, 70211 Kuopio
Joensuu Siltakatu 14, 80100 Joensuu

Asiakaspalvelu 0200 311 33 arkisin klo 8.00-16.00
Tukipalvelu 0600 302 211 0,75€/min+pvm
Sähköposti info@endora.fi
Henkilökohtaiset sähköpostit etunimi.sukunimi@endora.fi

supollatotuus
Seuraa 
Viestejä204
Liittynyt14.8.2007

1. Ota yhteyttä Endoran johtoportaaseen. (Tosin palvelun myynti on tod.näk. ulkoistettu useammalle eri yritykselle)

2. Ota yhteyttä Suomen 118:n johtoportaaseen.

3. Tilaa palvelu vuodeksi.

Niin pieni lisäys Mooseksen muistuttamana. Endoralla Kuopion toimipiste sijaitsee Microteknialla.

Vierailija

Tee postalit endoran tiloissa, vankilaan harvat yrittää kaupata mitää. Puhumattakaan kyseisestä yrityksestä

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Tarvis olla paria kertaluokkaa hoikempi kaveri, että mahtuisi postilokeroon
Kun noita huijaus.info sivuja lukee, olen ilmeisesti päässyt aika vähällä, kun pelkästään kotirauhaa rikotaan säännöllisesti. Joiltakin on näköjään mennyt rahoja ulosmittaukseen väkisinmyynnin seurauksena.

SipuliRami
Tee postalit endoran tiloissa, vankilaan harvat yrittää kaupata mitää. Puhumattakaan kyseisestä yrityksestä
Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Sano seuraavalla kerralla kohteliaasi: "Anteeksi, ihan pieni hetki vaan", lasket luurin pöydälle ja kävelet pois.

Luulen, että lopettelevat soittelemisen parin yrityksen jälkeen, koska aika on kirjaimellisesti rahaa puhelinmyyjille.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Denzil Dexter

nää on perseestä...
"onko itse herr x puhelimessa... hyyvä...
löytyy tämmöset tiedot "plaaplaaplaapatiplaa"
ei ole muutoksia tapahtunut...
niin että laitetaan näillä tiedoilla sitten... "

mitä helvettiä...
on netti "palveluja" ja "hakemistoja"
suomessa ainakin perkeleeesti...

Vierailija
omena

mitä helvettiä...
on netti "palveluja" ja "hakemistoja"
suomessa ainakin perkeleeesti...

Ilmainen liikeidea, jolla saa ehkä huijattua vähän rajaa hölmöimmiltä yrittäjiltä.

Soittelijoilta katsii myös alkaa tiedustelemaan käytettyjä alusvaatteita. Voi olla se vähitellen veisi numeron jollekin mustalle listalle.

Vierailija
Olli V

Ilmainen liikeidea, jolla saa ehkä huijattua vähän rajaa hölmöimmiltä yrittäjiltä.

siis miksi maksaisin jostain
XX yrityshakemistosta...
en tosiaankaan tajua koko pointtia...
en tajua mitä helvettiä nämä
"hakemistot" edes myyvät...

"näkyvyyttä netissä"
siis missä ?

Vierailija
omena

siis miksi maksaisin jostain
XX yrityshakemistosta...

Puuttuu se myyntitykki, joka osaa kaupata mitä vain. Mä tunnen pari sellasta energiapakkausta. Uskomattomia kavereita. Myyvät vaikka mitä huuhaata ja ostaja on vieläpä tyytyväinen.

Ei sitä tarvitse kertoa, ettei noita yrityshakemistoja oikein kai käytetä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat