Miksi todelliset asiantuntijat eivät ole täällä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vastaan itse kysymyksen otsikkoon: He saavat palkkaa muualta! Vain tyhmä paljon työtä tekee…
Palsta vilisee tiedeaiheisia kysymyksiä. Joihinkin harvoihin tulee toki hyviä ja asiallisia vastauksia, mutta moniin ei tule. Syykin lienee selvä; kukaan ei maksa palkkaa tänne kirjoittelusta ja tärkeä päivittäinen aika toki kuluu asiantuntijoilta muuhunkin askarteluun.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Foorumifiilis... jos joku tänne avautuu suuremmin jostain, heti perään tulee viesti "en jaksanu lukee, mutta oot väärässä katoin wikipediasta". Tai muuten vaan dissataan ko. henkilöä.

Ottaahan se nuljuun jos joku oikeesti alkaa pätemään tiedoillaan.

Vierailija

Tuohan on itsestäänselvää jos on minkä tahansa alan asiantuntija ja käy lukemassa ko. alan foorumia netissä.

95% ei tiedä mitään ja 5% vastailee samoihin typeriin kysymyksiin ikuisesti, koska 95% ei jaksa etsiä itse vastauksia edes foorumista -- muusta netistä puhumattakaan -- vaan aloittavat uuden ketjun.

IT-tukihenkilöille suosittelen esimerkiksi MuroBBS:n ongelmat-palstaa.

Vierailija

Kyllä nämä meitin asiantuntijat ovat minulle ainakin riittävän hyviä. Pulma on lähinnä siinä, että kymmenen tyhmää kysyy enemmän kuin yksi viisas ehtii vastaamaan.
Lähinnä kysymysten laatuun pitäisi satsata.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
totinen
Olli V
Foorumifiilis... jos joku tänne avautuu suuremmin jostain, heti perään tulee viesti "en jaksanu lukee, mutta oot väärässä katoin wikipediasta".

Jaa, no entä jos kirjoittaja valmistelee asiaa kirjoittamalla ensin Wikipediaan?

Sitten dissaavan viestin kirjoittaja ei ole ymmärtänyt lukemaansa. Niin käy aina.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Tarkkailija
Vastaan itse kysymyksen otsikkoon: He saavat palkkaa muualta! Vain tyhmä paljon työtä tekee…
Palsta vilisee tiedeaiheisia kysymyksiä. Joihinkin harvoihin tulee toki hyviä ja asiallisia vastauksia, mutta moniin ei tule. Syykin lienee selvä; kukaan ei maksa palkkaa tänne kirjoittelusta ja tärkeä päivittäinen aika toki kuluu asiantuntijoilta muuhunkin askarteluun.

Niin yksi perusongelma tässä on tämä tiede lehden seiskalehtimäinen maine esim. tieteen kuvalehteen verrattuna.

Vierailija
Hoopo Tyyppi
Kovin valitettavaa on, ettei meillä ole luotettavaa tiedelehteä
suomen kielellä, kuten vaikkapa SciAm. SciAm:kin tosin oli uskottavampi vanhan päätoimittaja Jonathan Piehl´in aikoina,
Rennie vetää sitä "Seiskan" suuntaan. Kun Sanoma Oy:lla on
tämä "Tiede", Yhtyneet voisivat sopia SciAmin suomennoksesta,
se varmaan menestyisi, johan National Geography on suomen-
nettu.

Aika hyvä idea.
Voisi kokeilla myös selkeää numero/teema taktiikkaa.
Psykologia tai sen tietty osa voisi olla yhden koko numeron teema jne.

Vierailija

Ammattisalaisuudetkin estävät monia kertomasta asioita. Kapean sektorin palstoilla on tietoa tiheämmin mutta tylsää.

Vierailija
Ataraksia
Hoopo Tyyppi
Kovin valitettavaa on, ettei meillä ole luotettavaa tiedelehteä
suomen kielellä, kuten vaikkapa SciAm. SciAm:kin tosin oli uskottavampi vanhan päätoimittaja Jonathan Piehl´in aikoina,
Rennie vetää sitä "Seiskan" suuntaan. Kun Sanoma Oy:lla on
tämä "Tiede", Yhtyneet voisivat sopia SciAmin suomennoksesta,
se varmaan menestyisi, johan National Geography on suomen-
nettu.

Aika hyvä idea.
Voisi kokeilla myös selkeää numero/teema taktiikkaa.
Psykologia tai sen tietty osa voisi olla yhden koko numeron teema jne.

Sitten vielä mukaan aihetta syventävä DVD.

Vierailija
Tarkkailija

Kyse on myös viitsimisestä. Hyödyttääkö minua oikaista sinun käsitystäsi jostakin asiasta. Ei jaksa tuhlata energiaa väittelyyn tyhjän takia. Oikeastaan sanoit olennaisen. Pitäisi saada palkkaa viitsimisestä, muuten se on viihdettä ja viihteellä ei ole samanlaista tulosvastuuta.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8910
Liittynyt18.8.2008

Niin, olen kyllä kaikkien alojen asiantuntija. Aika moneen kysymykseen osaan vasta "en tiedä".

Mitä sitten noihin superasiantuntijoihin? Miten ne tännekin ehtisivät. Nehän ovat kusessa Esko Ahon Ja Ollilan viisauskomiteoiden kanssa.

Ehkä niitä tänne sitten ehtii, kun ensin ovat maailman pelastaneet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat