Paras roolipelisysteemi?

Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006

Omalla kohdallani parhaimmat roolipelit olivat Warhammer-systeemissä, joka on yksi laajimmista maailmoista. Kyseessä lienee yksityiskohtaisimmin luotu rpg-maailma, jota voidaan toki käyttää muissakin pelisysteemeissä. Maailma on Tolkien-tyyppinen, tosin raadollisempi.

Merpiä tuli myös pelattua, sittemmin Rolemasteria.

Pendragon oli aivan loistava pelimaailma, se meillä tosin jäi lyhytaikaiseksi kokeiluksi. Sitä kun vielä pääsisi kokeilemaan! Aivan upea pelimaailma.

Kuinkas muilla, mikä peli on paras?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Sivut

Kommentit (18)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

D&D on sinänsä kiva systeemi, kun siinä on paljon eri heitto arvoja jotka tekevät siitä mielenkiintoisen ja taijat on kivoja. Se huono puoli siinä systeemissä yleensä on, että roinien erot ovat minimaaliset.

En oo lautapelejä pelannu.

On mulla joku lautaroolipeli mutta en oo pelannu sitä koskaan.

Ostin diablo kakkosen lisälevyn tänään kun löyty halvalla, mutta en voi pelata netissä kun tavallinen diabloni on haxori versio. Joutuu käydä ostamassa sekin aitona. Pääsee sit tappamaan muita pelaajia. Diabloa ny ei varsinaisesti roolipeliksi voi kyllä tosin sanoa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006
TERÄS NALLEPUH
Millainen roolipeli? Paperi, lauta? tietsikka?

No, eikös lauta ole se perinteinen, vai miten paperi siitä eroaa, puhuin roolipeleistä!

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Toope
TERÄS NALLEPUH

No, eikös lauta ole se perinteinen? Niitä tarkoitin.

Joo ne laudat on perinteisiä..joo eli en oo pelannu semmosia joten en tiedä mikä on paras.

Tää mun roolipeli systeemi mikä mulla on, niin ilmeisesti perustuu d&d;hen.

Mulla on ollu warhammerin niitä figuurihahmoja, mutta puuttuu itse emäpeli ja jotain. Ei mulla kyllä enää niitä hahmoja ole. Ne on aika mageita.

Warhammerissa on hienot örkit ja ne näyttää örkeiltä.

Ei mitään warcraftin tyylisiä örkkejä mitkä lähinnä näyttää laihoilta hulkeilta.

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006
Toope
TERÄS NALLEPUH

No, eikös lauta ole se perinteinen, vai miten paperi siitä eroaa, puhuin roolipeleistä!

Lautapelit eivät ole roolipelejä. Puhuin roolipeleistä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Toope
Toope
TERÄS NALLEPUH

Lautapelit eivät ole roolipelejä. Puhuin roolipeleistä.

Onpas. Tyypillinen dungeons& dragons matsi koostuu laudasta (pelimaailma ja nappulat ja mahd.rekvisiitta) kahdesta eri ohjekirjasta ja nopista ja papereista. Ja jotai muuta lisäksi.

Vierailija

Lautapeli voi olla roolipeli, mutta kaikki lautapelit eivät ole roolipelejä.

Eikä saa unohtaa larppauskemuja.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Warhammeria olen kokeillut ja tavallaan pienimuotoisesti keräillytkin nuorempana. Siinä on vain se huono puoli että tavallisia seikkailuja ei voi kokea, jättitaisteluja vain joten ehkä enempi strategiapelistä on kyse mitä roolipelistä. Kuitenkin yksityiskohtainen maailma toki on. Siitähän julkastiin konsoleille wow tyylinen mmorpg vähänaikaa sitten joka voipi olla mielenkiintoinenkin. Ainakin materiaalia siinä on riittämiin.

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006
Barbaari
Warhammeria olen kokeillut ja tavallaan pienimuotoisesti keräillytkin nuorempana. Siinä on vain se huono puoli että tavallisia seikkailuja ei voi kokea, jättitaisteluja vain joten ehkä enempi strategiapelistä on kyse mitä roolipelistä. Kuitenkin yksityiskohtainen maailma toki on. Siitähän julkastiin konsoleille wow tyylinen mmorpg vähänaikaa sitten joka voipi olla mielenkiintoinenkin. Ainakin materiaalia siinä on riittämiin.

Siis Warhammer on olemassa myös nimenomaan roolipelisysteeminä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer_Fantasy_Roleplay

Vierailija

Itse pelasin aikoinaan, reilu vuosikymmen (olisko jo melkeen 15v. peräti? ko aloteltiin) sitten paljonkin erään kaveriporukan kanssa. Pelattiin 90-luvun lama-ajan lähiöpenskat päiviä putkeen, monta vuotta
Sitten kun porukka vanheni, jengi hajaantui kuka minnekin, ja sitten jäi pelaaminenkin Myöhemmin ei jostain syystä ole sitten enää kiinnostanut, varmaankin siksi kun meillä oli sillon se tietty piiri minkä hajaantuminen tuntu jotenkin lopulliselta ropejenkin suhteen kait.. niin ja tuli sitten kaikenlaisia muitakin harrastuksia..
Nykysin harvemmin törmää enää roolipelejä pelaaviin ihmisiin, silläkin varmaan merkitystä. En kyllä tiedä, kiinnostaisko nykyään enää ees niin paljoa. Jaa-a

Kovasti kuitenkin kiitän pelaamista suhteellisen hyvästä englanninkielen taidosta/osaamisesta, koska sillon ko pelattiin, ei juuri suomennoksia ollut kuin yleisimmistä laitoksista (D&D, RuneQuest, Cyberpunk). Jos halus pelata mitä tahansa muuta peliä tyyliin, tartti opetella sääntökirjat enklanniksi.

Pelattiin sillon kovasti: Cyberiä, Shadowrun, Call Of Cthulhu (tietysti!), 2300AD, D&D, AD&D (ja sen eri maailmoja esm. Forgotten Realms), Merp ja Rolemaster, Paranoia, Vampire: the Masquerade, ja Warhammeria pelattiin sitten ihan perinteisesti figujen kanssa (onkohan ne enää ees tallella.?hmm, jostain varaston boksista vois aikamoinen Chaos army löytyä ehkä vielä..) pitääki tsekkaa joku pv heh.. tai sitten ne on hukkunt jonneki matkalle

Itse kysymykseen vastatakseni, parhaimmat pelit oli ehdottomasti Call Of Cthulhu, Cyberpunk ja Merp nimenomaan Rolemasterin kera. Gurpsia unohtamatta tietenkään, joka oli tod. hyvä systeemi kyllä. Noista varmaan parhaat muistot jääny.
Ja se klassinen perus D&D tietty, millä alotettiin sillo. Runequestiin en lämmennyt jostain syystä ikinä oikeen.
Olihan niitä muitakin pelejä mitä kokeiltiin, mut ei niitä lyhytaikaisimpia kaikkia muista oikeen enää..
Mut helkutin hauskaahan se oli kyllä Iha nostalginen olo tulee melkeen, huoh..

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006

Gurpsin olinkin unohtanut, sen pelisysteemi oli myös toimiva. Rolemaster myöhemmissä versioissaan meni vähän turhan monimutkaiseksi, hahmon pelkkä profiili vaati jo 3 A-nelosta.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Omat suosikkini mitä roolipelisysteemeihin tulevat ovat Magic the Gathering -korttipeli (n. 10 v sitten), japanilaiset tarinakeskeiset konsoliroolipelit (Squaresoftin, nykyinen Square Enix, tuotokset) sekä teknisesti ja laajuudellisesti ylivertainen WoW, jonka tarina tosin ei ole enää jaksanut vetää mukanaan niin hyvin kuin olisi voinut toivoa.

Syy miksi en ole tutustunut muihin, eittämättä hyviin roolipelituotoksiin (D&D, Warhammer, tietokoneroolipelit) on yksinkertaisesti ajanpuute ja sattuma.

Vierailija

Warcraftt on kyllä ihan paska peli. Oon pelannu sitä nyt jo vuoden. En paljoa oo harrastanu PVP:tä, mutta ottaa kyllä päähän toi Patch 2.3.4 Siis kun Shamannilla OLI "Purge" ominaisuus jolla saatti poistaa toisia taikaominaisuuksia. Eli esim Papeilla oli takoja, joilla ne saatto kokoajan hiljalleen parantaa itteään sen sijaan että täyty kokoajan spämmätä heal macro. Mun Shamanni saatto suhteellisen helposti poistaa sen niiltä, niin ettei ne enää voinu tehä sitä, tai esim "Inner fire" ominaisuus, joka takasi papeille ylimääräistä armouria. Sekin saatto purgata. Mageillä oli From Armour eli taika armour joka takasi niille ylimääräistä armouria. Senkin saatto purgata. Warlockeilla oli demon skin armour joka takas ylimääräistä Armouria ja lisäksi 20% enemmän nopeamman health recovery. Senkin saatto purgata...

Vaan ei enää! WOW:n pääohjelmoija "Kalgan" alias Tom Chilton muutti nämä "fyysiksi" ominaisuuksiksi, niin ettei niitä
voi enää purgata niiltä pois! Siis, jos esim Magen Frost Armour on SPELL joka opitaan SPELL BOOKISTA, eli se on ilmiselvä TAIKA, niin kuinka HITOSSA se voi olla fyysinen ominaisuus! Shamannin Earth Shield on taikaominaisuus ja sen saa vasta tasolla 50, jos uhraa käytännössä KAIKKI lahjansa eli talent points restorationiin! Siis JOS! Ja sen VOI purgata!

Mulla on Paladin alt jota on ton Patchin jälkeen levelannu, mutta nyt mä lopetan! Oon saannu tästä kyllikseni! Ostin alesta Starcraft+Broow war ja pelaan sitä sitten vapaa-ajallani. Makso vaan 10€, ja aikansa ehdottomasti parhain peli. Ensi kuussa pitäs taas maksaa 30€ kk maksu+vielä expansion set päälle, siis yhteensä 70€ EI HITOSSA! Perkeleen pelleilyä koko touhu! Pitäkööt Kalgan omen ihmemaansa! Mä lähen, enkä oo ainoa! Jos mä pelaan jotain peliä, niin totta PERKELEESSÄ mulla on MAKSAVANA ASIAKKAANA oikeus päättää, mitä hahmoa ja luokkaa mä pelaan! Ei siinä Kalganin mielipiteillä oo mitään arvoa, mikäli meinaa että mä niille vielä maksaisin! Saatanan omahyväinen pikku kusipää!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat