Keskiverto palstalainen. Osa 10. Nyt ja tulevaisuus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämä kysely on toistaiseksi viimeinen.
Kahlataan ensin nämä läpi ja katsotaan sen jälkeen tilannetta uudelleen.

Kommentit (10)

Vierailija

Tämä kysely on toistaiseksi viimeinen.
Kahlataan ensin nämä läpi ja katsotaan sen jälkeen tilannetta uudelleen.

Vierailija

Itse en näe ihmiskunnalle myönteistä tulevaisuutta.
Ihmiskunta tuhoutuu teknilliseen kehitykseensä, saasteisiin, liikakansoitukseen, raaka-aineen ja energian puutteen tuomiin ongelmiin ja välinpitämättömyyteen omaan tuhoonsa johtaviin ongelmia kohtaan.
Keskiaikaisen tuhon vankkureita vetää viisi hevosta...
Korjatkaa jos olen väärässä

Hipsukka
Seuraa 
Viestejä18
Liittynyt4.10.2008

En koe enkä näe myönteisenä enkä kielteisenä tuota meidän tulevaisuutta! Odotan vaan mielenkiinnolla, että mitenköhän asiat etenee. Julmaahan näin on sanoa, mutta nyt kun ihminen on mahdollisesti koetellut maapallon kantokykyä ja äärirajoille on ilmeisesti saavuttu, niin ehkä me nyt vaan saadaan kantaa seuraukset ja suuri osa ihmisistä mahdollisesti kuolee. JOS nyt mahdollisesti näin käy (en osaa ennustaa, en voi varmaks sanoa), niin hyvin todennäköisesti myös osa jäis henkiin ja mua kiinnostais ihan mielettömästi, mite NE sitten tekee! Sitten, kun mahdolliset pakolaisvirrat on asettunu ja/tai muutenki "tilanne rauhottunu".

Eli tossa on sekä myönteistä, että kielteistä odotettavaa! Tuskinpa vaan saan sitä koskaan nähdä tai tietää....

Vierailija

Jaahas markent Miten tuosta nyt muodostan pilarit. Pidetään palaveria yhteenvedosta. Mua suorastaan hirvittää tämä profilointi. Mulla on jo jonkinmoinen käsitys foorumin keskivertovastaajista, koska olen syventynyt noitten tulosten grafikointiin.
Me metsien miehet taidamme hiljallen poistua takavasemmalle, ja urbaaniyhteikunta rulettaa lyhytnäköisesti.

Automieltymys -kysely muuten puuttuu vielä. markent. Vielä tuo, niin tehdään yhteenvetoa ja karmeita profilointeja. Annan palvelintilaa ja ja jonkun domaini tähän tarkoitukseen.

J-P
[size=85:he86luyv]Salain nimimerkki tuli mua herjaamaan SUT foorumille. Narahti siitä. Ehdin nappaamaan IP:n[/size:he86luyv]

Vierailija

Myönteisesti se tulevaisuus nyt kannattaa ottaa. Mahdollisuuksia on rajattomasti eikä pidä siis sortua epätoivoon! Varmasti sataa myös paskaa, mutta se on ikävä ja välttämätön osa ihmisen vuorovaikutusta liikehtivän maapallon ja sen muiden organismien kanssa.

Uskon ihmisten vääränlaisten energiantuotantotapojen lämmittävän ilmastoa kasvihuoneilmiöksi kuvaillun teorian tavoin. Ja vaikka ei lämmittäisikään, ihmisten primitiiviset mässäilytottumukset näin laajassa mittakaavassa aiheuttavat ongelmia ympäristömme ja toistemme kanssa. Ilmastonmuutosta hillitsevät päätökset usein tukevat auringon ja maapallon ytimen energian kestävää ja saasteetonta hyödyntämistä, mikä kasvihuoneilmiön olemassaolosta huolimatta parantaisi ja puhdistaisi ihmisen ja luonnon välttämätöntä yhteiseloa.

Ydinvoima.. Hyvä hätävara jos halutaan kuluttaa paljon luonnonvaroja nopeasti, mutta ehkä kannattaisi kehittää niitä lukuisia uusiutuvia, saasteettomia ja "ilmaisia" energiamuotoja, sekä energiansäästötapoja joita on tarjolla. Ainakin ensisijaisesti.

Vierailija

Zet4:
"Tuosta puuttuu vaihtoehto: En tiedä mistä ilmastonmuutos johtuu."

Tämän kyselyn alkuperäinen tarkoitus on kysellä mitä mieltä eri aiheista nimimerkit eniten ovat.
Nimimerkit ovat eniten sitä mieltä...ja näin muodostunee käsitys keskiarvo palstalaisesta.
Niin kuin Lassi tuossa mainitseekin, ja moni muukin, ongelmia ilmenee heti jos tätä konseptia alkaa soveltamaan toisiin tarkoituksiin.
Mutta vääntyyhän se kuuluisa rautalankakin!
Ei heitetä lasta pesuveden mukana pihalle.
Olkoon tämä kysely pohjana tulevalle monipuolisemmalle kyselylle.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Luulen, että ihmisen muutaman vuosisadan kestänyt kova kehitysjakso taittuu muutaman sukupolven kuluessa (50-200 vuodessa) tilapäiseksi taantumaksi kaikilla ihmisyyden osa-alueilla.

Ilmastonmuutoksen syytä en tiedä, todennäköisesti se johtuu sekä ihmisen toimista että luonnollisista muutoksista, mutta noiden painoarvoja en ala veikkailla. Kannatan kyllä järkevästi mitoitettuja toimia saastuttamisen pienentämiseksi.

Ydinvoimaa kannatan, mm. siksi että sen kanssa ei tarvitse miettiä aiheuttaako se ilmastonmuutosta vai ei. Välillisesti sillä energialla tietysti tuotetaan saasteita ilmaan, mutta toisaalta jos energiankulutusta aletaan rajoittaa rajusti keinotekoisilla poliittisilla päätöksillä, uskon maailman syöksyvän tuohon taantumaan hyvin nopealla aikataululla. Yhteiskunnat eivät kestä sitä, että elintaso laskee liian nopeasti.

Uusimmat

Suosituimmat