Palstan liveshakki... Haasta voittaja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

onpas täällä paljon shakinpelaajia...pitäiskö perustaa kerho... oma eloni 2240.. onko täällä muita aktiiviharrastajia?

Sivut

Kommentit (88)

Pertinax
Seuraa 
Viestejä1782
Liittynyt13.9.2006

Tänään alkaa

World Championship in Bonn – checking the playing venue
13.10.2008 – Just two more days to the start of the World Championship match between Vishy Anand and Vladimir Kramnik. On Saturday the two players, who have taken up quarter in the former German capital, inspected the playing site and the technical facilities. After checking the lights, testing the chairs and picking the chess set they even sat down for an informal game. We have the moves.

http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=4955

Vierailija

Omasta mielestäni shakin nykysäännöt ovat KUOLETTAVAN TYLSÄT!

Lisätkää se Terroristi alias Haamunappi, niin jotain luonnon kaltaista tulee peliin mukaan...

Haamusääntöhän on se, että nappulan saa takaisin kentälle, siihen ruutuun jossa se on lyöty... Vastustajan nappulan on tietysti ensin siirryttävä pois. Kuvaa ensiapuoperaatiota sodassa, jolloin vihainen sotilas tai muu pääsee takas kentälle!

Tämän jälkeen haamunappi on entistä vaarallisempi: Jos sen kimppuun hyökkää, molemmat poistetaan, mutta valitettavasti myös haamunapilla hyökätessä molemmat poistetaan...

Haamunapilla tapetun nappulan voi senkin ottaa seuraavilla säännöillä peliin...

Haamuksi koroittamista merkitään H:lla, esim. Rc3H, eli ratsu on aiemmin syöty tuosta ruudusta, eikä siinä enää ole mitään...

Tämän jälkeen nappulaa merkitään pienellä kirjaimella.
Haamunapilla syötyä merkitään siiron perään pieni h-kirjain...

rxd5h, nappulat liikkuvat kuten ennenkin mutta haamusotilasta ei voi koroittaa enää kuningattareksi.

Tietysti haamunappien määrää voi rajoitaa. Eritasoisten tasoituspeleissä tämä on mielekästä, koska AJALLA pelin rajaaminen on karmeaa. Tasoistuspeleissä voidaan esimerkiksi sopia, että parempi vastustaja saa koroittaa vain sotilaan huonompi jopa lähetin tai ratsun haamuksi...

Myös kaikki nappulat voidaan koroittaa haamuksi, jos ne on kertaalleen syöty... Kolmatta kertaa ei nappula saman pelin aikana kuitenkaan enää pääsne kentälle?

Mielenkiintoiseksi haamuilla pelaaminen menee, jos ei oteta fyysistä nappulaa ollenkaan peliin: Nappula on kyllä ruudussa, mutta sitä ei näy...

Tämä lisää todellisuuden tuntua shakkipelissä!

Vierailija

agison...shakki on nykyään voimakkaampi kuin koskaan, nykysäännöilläänkin..shakin teoria kehittyy koko ajan.. tuota "uudistusta" jota ehdotat sanotaan "satushakiksi" nämä variaatiot eivät koskaan jää elämään kovin kauaksi aikaa...jos pidät shakkia tylsänä johtuu se todennäköisesti siitä ettet ole vaivautunut tutkimaan sen salaisuuksia. minulle shakki on .. Thomas Ristojaa lainatakseni "salaisuuksien meri" josta olen vasta pisaran juonut...vaikka 20 vuotta kilpaillut...

Vierailija
sakkimies
agison...shakki on nykyään voimakkaampi kuin koskaan, nykysäännöilläänkin..shakin teoria kehittyy koko ajan.. tuota "uudistusta" jota ehdotat sanotaan "satushakiksi" nämä variaatiot eivät koskaan jää elämään kovin kauaksi aikaa...jos pidät shakkia tylsänä johtuu se todennäköisesti siitä ettet ole vaivautunut tutkimaan sen salaisuuksia. minulle shakki on .. Thomas Ristojaa lainatakseni "salaisuuksien meri" josta olen vasta pisaran juonut...vaikka 20 vuotta kilpaillut...

Shakki on ihan per...tä.. Ei ole mitään tekemistä luonnollisten olentojen kanssa... Kuolleilla säännöillä, jotka eivät edes mahdollista kaikkien yhdistelmien näyttämistä laudalla!

Mietipä sitä Haamua! Eikö se toisi OIVAN lisän muutoin kuolleeseen käsitykseen HYÖKKÄÄJÄN ylivallasta?

Vierailija

Vai että olet sakkimies? Ja selot yli 2000? Jos pelaan ilman algoritmeja, ja hilaisin kuninkaani jo keskipelissä aktiiviseksi keskelle lautaa, mitäs siihen sanoisit? Ainakaan avuskirjastot ja teoriat eivät sellaiseen sano juuri mitään, joten e2?!

Vierailija

Joo mä pelaan aina semmosta Supermiesshakkia että kun kuningas lyödään niin siitä tulee semmonen Supermies.. se on tosi hauskaa.

Ja sitten on semmonen turpaanvetoshakki, että jos häviää niin saa vetää toista turpaan. En oo koskaan häviinyt siinä mutta aina saan turpaan. Se on aika tylsää.

Vierailija
Agison
sakkimies

Shakki on ihan per...tä.. Ei ole mitään tekemistä luonnollisten olentojen kanssa... Kuolleilla säännöillä, jotka eivät edes mahdollista kaikkien yhdistelmien näyttämistä laudalla!

Mietipä sitä Haamua! Eikö se toisi OIVAN lisän muutoin kuolleeseen käsitykseen HYÖKKÄÄJÄN ylivallasta?

Ja mitä mieltä olette nk. HUIPPUPELAAJIEN ideologiasta? Voittaja on se, joka tuhoaa vastustajan ja poistaa kentältä tämän nappulat... Hivenen arveluttavaa, mutta kuvaakin hyvin tätä pahaa maailmaa.

Mutta samoinhan siinä käy kuitenkin lopussa... Koko shakkilauta pannaan sytykkeiksi...

Myöskin passaussääntö olisi mielenkiintoinen, siitä enempi ensinvuonna... Sen voisi kytkeä jotenkin kuninkaan liikuttamisiin, jolloin nappulat voisivat liikkua jotenkin eritavalla... Karmea on "klassisen shakinpelaajien pakkopaita"

Vierailija
_jone_
Vai että olet sakkimies? Ja selot yli 2000? Jos pelaan ilman algoritmeja, ja hilaisin kuninkaani jo keskipelissä aktiiviseksi keskelle lautaa, mitäs siihen sanoisit? Ainakaan avuskirjastot ja teoriat eivät sellaiseen sano juuri mitään, joten e2?!

Haa! Agison syö Daamilla tornin

1. - d8xa1. On ne laskuvarjoämmät jo keksitty!
2. Kahden siirron matti!
2. Toinen valkoisen torni syö varmaan kuninkaan...

Muistakaa Paavalin OPETUS:"EI LAKI VAAN USKO!"
Aki kielsi juuri itsensä... Sekin on Raamatullista...

Vierailija

jonelle.... kansainvälinen eloni on yli 2200...seloa mulla tuskin enää onkaan.. e2....!!!???? sellaista siirtoa ei olekaan! vai tarkoititko e2-e3? siinä tapauksessa vastaan c7-c5 jos siis halusit minua vastaan pelata.. muuten agison ...ei kai kiukuttelusi johdu siitä että hävisit minulle..eihän?

Vierailija
Riemuidiootti
Joo mä pelaan aina semmosta Supermiesshakkia että kun kuningas lyödään niin siitä tulee semmonen Supermies.. se on tosi hauskaa.

Ja sitten on semmonen turpaanvetoshakki, että jos häviää niin saa vetää toista turpaan. En oo koskaan häviinyt siinä mutta aina saan turpaan. Se on aika tylsää.

Jos rikas haluaa olla maailmassa, noudattaa kaikessa Suomen Lakia, eikä edes ehdottele Tuomarille tai Kansanedustajalle paremmista säännöistä...

Eih... Poliisit tykkää siitä, että ne saa rikollisia metsästää, näillä kun on OMAT säännöt(myös poliisilla?)... Suurin ja lavein tie on kivetetty nykymaailmassa tavallisen siivosyntisen noudatettavaksi...

Vierailija
sakkimies
jonelle.... kansainvälinen eloni on yli 2200...seloa mulla tuskin enää onkaan.. e2....!!!???? sellaista siirtoa ei olekaan! vai tarkoititko e2-e3? siinä tapauksessa vastaan c7-c5 jos siis halusit minua vastaan pelata.. muuten agison ...ei kai kiukuttelusi johdu siitä että hävisit minulle..eihän?

Et pelannut sitä 2. matsia, jossa siirsin kuningattaren sinne minne halusin! Ja niinkuin itse sanoit, niillä säännöillä pelataan mitkä alussa sovitaan! Luepa tarkkaan niin säie alkoi HAAMUNAPPULAN määrittelyllä!

Mutta okei... Jään seuraamaan matsianne!

Ja ei... Emmää niin huono häviäjä oo, että pienestä missunderstandingistä suuttuisin... Luulin että shakinpelaajat tahtoo oppia uutta, mutta nähtävästi erehdyin... Koko hommani perustui siihen HAAMURATSUUN, sä olisit saanut kohta HAAMUTORNIN! Tokihan mää sen Daamin olin nähnyt ja ajattelin yllättää sillä haamunapilla... Kaikki napithan pitää jokatapauksessa joka siirron jälkeen käydä läpi, ainakin peleissä, joissa on enempi aikaa...

Vierailija

Agison! shakkipelejä ei yleensä aloiteta keskeltä uudestaan! vaan ihan alusta... etkä sä voittaisi mua vaikka saisit sata kertaa yrittää! koska et ole harjaantunut! mitä tulee siihen matsiin niin totesin alussa että haluan pelata tavallisilla säännöillä... sen sä ilmeisesti ohitit...

Vierailija

Ei koneapuja. Minulla on varaa hävitä, joskin huonous ja paremmuus on toisinaan veteen piirretty häilyvä viiva. Illuusio.

1. e3 - c5
2. d3 - d5
3. Re2 -

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat