Hjälp!Murheita koneen kanssa, kävin arveluttavilla sivuilla!

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

[size=150:u7nj3n6j]Ongelma on seuraavanlainen, olen laittanut verkkoavaimen jota en muista, mikä estää netin jakamisen kämppikselleni.[/size:u7nj3n6j]

Soitettuani A-linkin 2,7€/min hintaiseen tukeen minut käskettiin seuraamaan A-linkin RoadRunner 24ap 54Mb:n langaton tukiaseman "Langattoman verkon käyttöönotto ja salaus" opaslehtisen toimintaohjeita.

Jäin jumiin kohtaan 3, osaisiko minua enemmän tietoteknisesti orientoitunut hlö auttaa minua?

1)Puhelimitse ei kerrottu ettei nettisivutoimi. (http://10.0.02), joten ykköstäppä on poissuljettu.
2)Muut sivustot toimivat moitteettomasti.
3) Palomuuri. Yritin muuttaa palomuurin suojaustasoa sillä taidollla mikä tietokoneista mitään tietämättömällä on mutta ohjelma ei antanut muuttaa niitä.

välityspalvelin, mikä helvetti on välityspalvelin en tiedä!

-

Kommentit (8)

Vierailija

Ehdotus:

1. Resetoi RoadRunner - manuaalissa lienee ohjeet tehdasasetusten palauttamiseksi.

2. Tee haluamasi asetukset uudestaan - seuraa manuaalia.

3. Kirjoita käyttämäsi salasanat ylös ja laita paperi talteen varmaan paikkaan.

Vierailija
spin0
Ehdotus:

1. Resetoi RoadRunner - manuaalissa lienee ohjeet tehdasasetusten palauttamiseksi.

2. Tee haluamasi asetukset uudestaan - seuraa manuaalia.

3. Kirjoita käyttämäsi salasanat ylös ja laita paperi talteen varmaan paikkaan.

Tismalleen. Yleensä näissä reitittimissä on fyysinen resettaus, eli jokin "todella vaikea painaa" nappi johon tarvitset esimerkiksi kuulakärkikynän. Vaikkei resetointi näin helposti mene, niin joka tapauksessa manuaalista ohjeen löydät. Resetointi on oikea tie totuuteen ja vaurauteen.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Onko manjuaali sellainen missä on enemmän kuin kaksi sivua?
Siis jos on olen hukannut sen X-nimiseen paikkaan kahdessa edellisessä muutossa ja kämpän siivoamisprojekteissa.

-

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Jos tietokoneesi nettiselaimessasi on proxy päällä, niin et pääse sinne boksin asetussivulle. Ja se vlityspalvelin on sama asia kuin proxy...

Eli IE:n selaimessa Työkalut-->Internet asetukset-->Yhteydet välilehti-->Lähiverkko-painike ja sitten ilmestyvästä ikkunasta otat kruksin pois kohdasta Välityspalvelin + OK.

Vierailija
baal1984
Onko manjuaali sellainen missä on enemmän kuin kaksi sivua?
Siis jos on olen hukannut sen X-nimiseen paikkaan kahdessa edellisessä muutossa ja kämpän siivoamisprojekteissa.
Manuaalit löytyvät mm. täältä http://www.a-link.com/
Ostin mokoman muutama päivä ihan varalaitteksi. Muutenhan laitteen mukana tulee sellaisia A4 taitettuja värillisiä ohjeita. Hankalia laitteita konfaktavaksi. Ite asiassa noista mukana tulleista ohjeista ei ollut juurikaan mitään apua. Itse suosin Telewell laitteita tuolla osa-alueella. Ainakin hallintapaneeli on Suomeksi. Sitä tosin erittäin harvoin tavallinen kotikäyttäjä tarvitsee. Eli vaihtaminen purkki välillä siltaava/reititävä.

A-Link RR24 purkin vasemassa kyljessä on pieni reikä. jossa on teksti Reset. Siihen ei kyllä mahdu kuulakärkikynä. Käytä vaikkapa oikaistua klemmaria tai neulaa purkin resetoimiseen. Aikaisemmat neuvot ovat ihan oikeita.

ovolo Osittain noin, mutta harvemmin noin. Selaimien oletusarvoina on muistaakseni niin, että ei käytetä välityspalvelimia. Uskon kylläkin, että palauttaminen tehdasasetuksille selvittää tämän ongelman. Eli klemmarin oikaisuun siitä

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Minulla oli aikaisemmin juuri tuo A-link RR 24AP. Se on toiminut firmwaren päivityksen jälkeen ihan hyvin. Tosiaan, jos selaimen asetuksissa on proxy päällä, niin asetussivulle ei pääse. Tai jos laite on kytketty siltaavaksi, pitää verkkokorttiin laittaa osoitteet kiintäksi, että pääsee. Mutta siltaava asetus muuttuu reitittäväksi tuon modeemin nollauksen jälkeen, eikä siinä ole ongelmia.

Modeemin asetukset mielestäni ihan kohtuullisen helppoja. Ja ohjeetkin ihan selvät. Port Forward-ohjauskin onnistuu ohjeita lukien. Tarvitsee noissa P2P-sovelluksissa reitittävällä modella.

Jouduin tänä kesänä uusimaan modeemin, kun paikallinen ISP alkoi käyttää Annex-M-laajennusta, eikä vanhalla laitteella saanut täysiä upstream-nopeuksia, kun tuo RR24AP ei tue Annex-M-laajennusta.

Vierailija

Kukaan ei ole täällä vielä maininnut, että (oikein toteutetun) langattoman tukiaseman asetuksia ei pääse säätämään langattoman yhteyden yli, ainoastaan piuhayhteydellä.

Edit:

Silloinkin pitää itse määritellä verkkokortille lähiverkko-osoite (tuo 10.0.0.x on sellainen), että tuohon tukiasemaan on edes mahdollista saada yhteys.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
Cubemon
Kukaan ei ole täällä vielä maininnut, että (oikein toteutetun) langattoman tukiaseman asetuksia ei pääse säätämään langattoman yhteyden yli, ainoastaan piuhayhteydellä.

Edit:

Silloinkin pitää itse määritellä verkkokortille lähiverkko-osoite (tuo 10.0.0.x on sellainen), että tuohon tukiasemaan on edes mahdollista saada yhteys.

Niinpä, mutta ei tainnut kaverikaan sanoa, että langattomasti yrittää? Jos näin on, niin piuha tietokoneen verkkokortin ja modeemin väliin, niin homma toimii...

Uusimmat

Suosituimmat