Protestiäänet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko kellään tietoa, että onko protestiääniä (aku ankka, teräsmies) eri vaaleista julkaistu missään?

Entä ketä itse äänestäisitte jos laittaisitte protesitäänen?

Sivut

Kommentit (21)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Tyhjää äänestäisin, ihan vaan siinä toivossa että jonakin päivänä laskettaisiin kunnallis- ja etenkin eduskuntavaaleissa tyhjien äänien suhteellinen osuus ja vähennettäisiin niiden pohjalta paikkoja. Ainoa järkevä syy äänestää muuta kuin numeroa olisi se.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Halla-aho !!! Ei ole protesti ääni. Wanhoja homoja en äänestä.
Äänestän mamujen palauttamisen puolesta =)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

En ole koskaan edes ajatellut äänestäväni "protestiäänellä" ja olen äänestänyt kaikkissa valtiollisissa, kunnallisissa ja EU-vaaleissa.

Henkilökohtainen äänestysprosenttini on tasan 100%.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Tyhjin lipuinpa äänestän silloin, kun tyhjää äänestän. Onneksi minun ei ole aikoihin tarvinnut niin tehdä, vaan edes miten kuten sopiva ehdokas on löytynyt - omin ja vaalikoneiden avuin.
PS. Vaalipäivänä kunnallisvaaliuurnalle mars, kaikki ne, jotka eivät ole vielä äänetyslippuaan tuohon uurnaan jättäneet!

Vierailija

Äänestän protestina itseäni.

Jos on pakko tuhertaa jotain älytöntä niin goatse ja kirkkovene on parhaat vaihtoehdot, imho.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Eduskuntavaalien v. 1999 protestiäänivoittajat:

1. Aku Ankka
2. Monica Lewinsky
3. Andy McCoy
4. Zorro
5. Juice Leskinen
6. James Bond tai 007
7. Mika Häkkinen
8. Timo Harakka
9. Jari Sillanpää
10. Steen Christensen

Lähde: Helsingin vaalipiirilautakunta.

http://www.city.fi/artikkeli/Mustanaami ... ntaan/753/

Äänimääriä ei tuossa ole kerrottu paitsi että protestiääniä annettiin v. 1999 vaaleissa 14 tuhatta kappaletta. Jutusta ei näyttäisi ilmenevän, onko tuossa listassa koko maan vai vain Helsingin protestiäänivoittajat.

Vierailija

Virallisessa ääntenlaskennassa protestiääniä tai tyhjiä lippuja ei mitenkään erotella, kaikki menevät samaan hylättyjen kasaan (olen usiamman kerran tienannut opiskelurahoja tarkastus- ja ennakkoäänten laskijana).

Ilmeisesti joku on keskusvaalilautakunnassa keksinyt hauskan juttuaiheen ja tukkimiehen kirjanpitona tenyt tuon DD:n linkkaaman suosikkilaskelman.

Oikeasti äänestyslippuun kirjoitetut tai piirretyt ilmaisut eivät lähde arkiston paalauskonetta pitemmälle.

Vierailija
tuc
Äänestän protestina itseäni.

Jos on pakko tuhertaa jotain älytöntä niin goatse ja kirkkovene on parhaat vaihtoehdot, imho.

Annoitpahan hyvän syyn äänestää itseäsi.
Voisi muuten ollakin hyvä vaaliteema.

Vierailija
Ding Ding
Voiko sähköisellä äänestyskoneella äänestää Aku Ankkaa?

Siinä järjestelmässä täytyy ehdottomasti olla näppäimistö ja piirustusohjelma!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat