Miten vaimennatte omassa elämässänne vitutuksen hengen?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Joo. Että sellasta.

Juttelin asiasta kahden läheisemmän kaverin kanssa ja vanhempien ja veljien kanssa.

Referoituna: "Ota chillisti", "Käsittele asia tuoreeltaan", "Vanhasta työpaikasta ulos vasta kun olet löytänyt uuden" "En lainaa rahaa sinulle hukuttaaksesi murheet viinaan, sitten kun olet paremmalla päällä, niin minä, kaverisi vaikka tarjoan, viina voimistaa tuntemuksia, negatiivisia ja positiivisia"

Työpaikkallani oli yrittäjän kustantamat kekkerit, joihin minua ei kutsuttu. Vitutuksen henki laskeutui tuona sateisena iltana väkevänä ylleni.

[size=150:1h6vy85h]Kuvassa Humalainen paratiisi[/size:1h6vy85h]

osoitteesta http://www.hantulantaimi.fi

Jo pitempään välimme työnantajan kanssa ovat olleet etäisen viileät verrattuna muihin vakkareihin tai osa-aikaisiin.

Vaihtareita on kaksi, A ja B.

A) Käyn ton kirjastovirkalija koulun loppuun ja hommaan uuden osa-aikaisen työpaikan ja alotan sitten syksyllä saamani opiskelupaikan turvin Metropolia Amk:ssa insinööriopinnot.

B) Mulla on kallis, 470€/kk vuokrakämppä alla, ja vuokra pitäisi maksaa ja toisaalta availla silloin tällöin fys-kem. kirjoja, paremmin mulla olisi aikaa siihen kun olisin täysipäiväisessä työssä. Saisin säästämisen lisäksi maksettua liian suurten tulojen takia takaisin maksettavat opintotuet ja äitini maksaman joustoluoton mutsille takas.

-

Kommentit (7)

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Motiivit A:lle saada joku ammatillinen pätevyys, lukiopaperithan ei pätevöitä varsinaisesti mihinkään.

Motiivit B:lle luoda stressittömät olosuhteet kirjastovirkailijakouluun verraten vaativampaan insinööriopiskeluun, siinä mielessä ettei tarvitse tehdä osa-aikatyötä opiskelujen ohessa ainakaan niin paljon.

Broidini kävi ABB:llä pitäjänmäessä duunissa kesäisin, kun sillä on yliopistosta keleen pitkän lomat ja opiskeli ahkerasti syksyisin, kämpän vuokra vain 240€, oma kämppä, ei lämpimän hiekkadyynin turbaanipäisiä hahmoja kämppiksinä niinkuin HOAS:lla.

Valmistui matematiikan laitokselta arvosanalla Eximia ja sai vakuutusyhtiöstä aktuaarin pestin.

En tarkalleen muista, mutta ainakin toinen työkavereistani jotka molemmat opiskelevat Ekomoneiksi on sanonut jotenkin tähän tapaan että "Kunhan läpi pääsee".

Ymmärrän hänen motiivit, on auto ja muija jotka pitää syöttää.

Mutta mulla ei ole muijaa eikä autoa eikä suurella todennäköisyydellä tule.

Eli siis haluaisin tehdä niin että minimoin tulotason ja maksimoin olosuhteet joissa voi saada aikaan 3-5:en arvosanoja.

Isä, vaan sanoo että käy koulu loppuun, kun olet jo loppusuoralla, 1,5jaksoa ja työharjoittelu.

Olen kahden vahvan valinnan edessä joissa molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Haastavin tilanne elämässä sitten armeijasta "valehtelemalla vakaumukseen vedoten" lähdön jälkeen.

-

Vierailija

No en jaksanut lukea tekstiä otsikkoa pitemmälle. Vitutuksen hengelle pitää antaa joskus vähän tilaa, sillä mielestäni ihmistä kuuluu joskus vituttaa. Jopa minua vituttaa joskus Mutta sitten se pitää ohittaa antamatta moiselle tilaa enempää. Vitutuksien keskimäärää voi laskea ajattelemalla positiivisesti. Vitutuskin kumpuaa niistä merkityksistä joita asioille annat. Sinä päätät omassa mielessäsi oletko vittuuntunut vai et. Se on juuri noin helvetin yksinkertaista.

Vierailija

Vitutuksen Henki, johda sinä meitä
etsiessämme valkeuden teitä.
Työtämme ohjaa, meitä älä heitä,
tietomme siunaa.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Käväisin Kelan nettisivuilla ja tein eläkkeen saajan asumistuen ja sairauseläkkeen pohjalta laskelmia ja havaitsin että voittaisin saman summan rahaa itselleni kuin käymällä töissä niin että elämänlaatu paranisi tulojen putoamatta merkittävästi alas päin.

Näin saisin opiskeltua ne koulut sitten loppuun snadisti paremmin arvosanoin mihin muuten pystyisin ja voisin sitten hiljalleen alkaa parantumaan valmistumisen häämöttäesssä, kokisin että tälläinen kädenojennus yhteiskunnan taholta kavalan maailman kaltoin kohtelemalle kulkijalle olisi varsin nasta veto.

-

Vierailija

Eipä sitä aina voi hiljentää. Meikällä terveys pettää tällä hetkellä työstä johtuvasta syystä ja lääkärin perkele lähetti jollekkin fysioterapeutille, muutaman kerran käynnille 50 euroa per kerta. Mistähän vtusta nekin rahat revitään ja työterveyslääkäreiden toimintatehokkuus on tunnetusti huippuluokkaa.

Vaiva alkanut yli 2 ja puol kuukautta sitten, mutta hoitamisellahan ei heidän mielestään ole niin kiire (heillähän palkka juoksee). Itsellä vittumaiset kivut töissä ja vtutus kun työnjohtaja on sitä ikäluokkaa jonka mielestä töissä pitääkin olla paskamaista ja kurjaa (eli kivuista viis). On tehnyt mieli tempoa turpaan sitä työnjohtajaa alusta saakka, mutta kun ei viitsisi menettää työpaikkaa ja joutua oikeuteen pahoinpitelystä.

Vituttaa suuresti, tunne on voimakas ja vitutuksen henki on läsnä usein.

Vierailija

Riippu vitutuksen/mulkutuksen muodosta.
Jos pahaolo tulee ulkoisista tekijöistä, pyrin asiaa analysoimaan ja päättämään siitä, mihin toimenpiteisiin olisi ryhdyttävä. Kun ratkaisu löytyy niin mielikin rauhoittuu.
Yleensä epätietoinen olo kalvaa sisäistä rauhaa.
On aiheita jotka aiheuttavat vitutusta/ mulkutusta ja joihin ei voi itse omilla toimilla vaikuttaa. Ne on vain pyrittävä liennyttämään ja elämään mahdollisimman sovussa niiden kanssa.
Vitutus/mulkutus syö mieltä ja on stressin suurimpia aiheuttajia.

Vanaha sanonta.
Opi nielemään ylpeytesi.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Kävin esimiehen taholta kovasanaisen palautekeskustelun.

Elikkäs, kyseessä oli rajattu kutsu tietyille työntekijöille eikä siinä mitään, mitä tuli työntekijöille suunnattuun iltamaan.

Mutta itse spedeilen ja funtsin liikaa sekä sekoitan työroolin vapaa-ajan rooliin. Välillä olen liian hävytön ja kannattaisi miettiä mitä ihmiset haluavat kuulla.

No sen sanominen on helpompaa kuin sen tekeminen mutta sain armon aikaa vuoden loppuun onko minusta muutokseen.

Mitä voisin muuttaa on se että pysyn asialinjoilla ollessani työpaikalla.

Itse teen herkästi liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä asioista joista olen epävarma.

-

Uusimmat

Suosituimmat