Miten lama vaikuttaa sinun elämääsi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itseäni ei tuo lama juuri kummemmin pelota, mutta heitin tämmöisen kysymyksen, että miten se vaikuttaa Suomeen? Eli mikä olisi "worst case scenario" joka voisi tapahtua maailmansotaa lukuunottamatta?

Kommentit (11)

Vierailija

Eiköhän näitä "ammun eka perheeni - sitten menen työpaikalle 'erottamaan' myös paskat pomot" -juttuja nähdä, kun on YT-arpajaisissa jäänyt mustapekka käteen.

Ikävä kyllä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005

Ai tämä?

Miten vaikuttaa? No ehkä se vähän sotkee istutuksia ja syö yrttitarhasta rosmariinit, muut rehut ovatkin jo yöpakkaset tappaneet.

Vai tämä?

Ei hän kovasti elämääni vaikuta. Ihan fiksu tyyppi ja häntä voi pitää jonkinlaisena esikuvanakin, muttei hänellä käytännön elämään kovasti ole vaikutusta.

Vierailija

Mä toivon että jos tulee taantuma niin työnteko ja yrittäminen vähenisi lähemmäksi oleellisia tarpeita.Itse voisin olla kansalaispalkalla ja viedä vaikka naapurin roskat ulos.

Vierailija
juuusaa
Itse voisin olla kansalaispalkalla ja viedä vaikka naapurin roskat ulos.

Mistä ihmeestä tämä kansalaispalkka sitten revittäsiin? Painamalla lisää euroja?

totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005
Canccu

Mistä ihmeestä tämä kansalaispalkka sitten revittäsiin? Painamalla lisää euroja?

Nyt kun osakkeet on alennusmyynnissä, niin valtio voi ostaa niitä halvalla ja olojen parantuessa maksaa maan rikkaimpana oikeushenkilönä suurimmat verot. Parhaassa tapauksessa Valtio voisi maksaa kaikki verot, josta kansalaispalkka sitten kustannettaisiin.

Vierailija

Täällä ohjeita lamaa varten! Konkreettisia kertomuksia siitä kuinka selvittiin edellisestä lamasta!

Tulostakaan kirjaesite.kortti..
http://www.promerit.net/kirjakortti.html

Kysykää lähimmästä kirjastosta, kirjakaupasta, Sokos., Prisma- ja K-markettien kirjaosastoilta..

PROMERIT kustannuksen kirjat ovat Kirjavälitys OY:n tukkujakelussa.

Uusimmat

Suosituimmat