Miten suhtaudut homoseksuaalisuuteen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Viikon gallupissa on mielenkiintoinen kysymys:
Miten suhtaudut homoseksuaalisuuteen?

Ja yhtenä vastausvaihtoehtona esim:
Ajatuskin homoseksistä inhottaa minua, mutta suhtaudun homoihin suvaitsevaisesti.

Kysymyksessä puhutaan siis seksuaalisuudesta. Vastausvaihtoehdoissa puhutaan sen sijaan seksistä. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Luulisi ns. Tiede-lehden tietävän tämän. Hieman voisin miettiä noita kysymyksiä. Kiitos.

Kommentit (9)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

niin kysymyksen laatia on todennakoisesti perillä homoseksuaalien elämästä.

muutamien homoseksuaalien kanssa asiasta keskustellut ja ovat sanoneet että seksi on tärkentä suhteessa. seksuaalisesta kiinnostuksestahan on kyse. homoseksuaalien suhteessa myös mustasukkaisuus on normaalia suuremmissa määrin esillä.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Sullahan on laaja otos. Jopa muutama homoseksuaali. Mun kokemusten mukaan seksi on ihan yhtä tärkeetä homosuhteissa kuin heterosuhteissakin.
Sitä paitsi seksuaalisesta kiinnostuksestahan heterosuhteissakin on kyse. Vai väitätkö, että miehet ja naiset katselee toisiaan vaan puhtaasti henkisellä tasolla?

Vierailija

Mielestäni aika luontevasti, koska asia ei kauheasti enää minua kiinnosta. Jos joku naureskelee vieressäni että hei kato homoja, yleensä pidän naurajaa junttina...

Olen tuntenut myönteisesti homouteensa suhtautuvia ja olen tuntenut kielteisesti homouteensa suhtautuvan ihmisen. Olen tullut oman sukupuoleni edustajan lähentelemäksi, ja olen tullut myös vastakkaisen sukupuolen edustajan lähentelemäksi (kumpaakin siis vastoin tahtoani).

Noin yleensä ottaen olen sitä mieltä että jokaisen ihmisen seksuaalisuus on hänen ikioma asiansa ja se mitä hän tekee toisen täysi-ikäisen vapaaehtoisen ihmisen kanssa, joko rakkaudesta tai huvikseen, on ihan ihmisten oma asia jota ei pidä muiden ihmisten kyttäämän. Jos uskontoa asiaan sotketaan, niin en voi uskoa että koko maailmankaikkeuden olemassaolosta vastaava taho olisi niin perverssi että kyttäilisi luomiensa olentojen seksielämää... Miksi siis ihmistenkään pitäisi?

Homohuumori huvittaa minua lähinnä silloin kun se leikittelee kankeilla sukupuolirooleilla tai homofobialla. Pelkkä miesten esiintyminen neitimäisinä keikistelijöinä tai naisten vaatteisiin pukeutuneena on tympäisevää, ellei mukana ole jotain muutakin hauskaa (hauskaa on esim. Pikku-Britannia > Daffydd, hauskaa ei ole suurin osa Pulttiboiseista).

Homoerotiikka kiihottaa minua silloin kun se tarjoilee kaksi syötävän hyvän näköistä miestä esim. suutelemassa toisiaan. Tavallaan olen vähän kuin heteromiehen peilikuva, eli minulle homoilulla on tirkistelyarvonsa siten että minä nainen haluan katsella miehiä keskenään... Naisten välinen touhuaminen ei kiihota eikä kiinnosta, ja joskus vähän ärsyttää ajatus että naiset teeskentelevät keskenään esiintyäkseen miestä varten. Mutta naisten lesboilu, jos se on aitoa, on toki kiva heille ja tehkööt sitä onnessaan, sillä maailmassa ei ole koskaan liian paljoa iloa, onnea, nautintoa ja rakkautta!

Homot eivät ole lapsia jotka tarvitsevat paapomista. He ovat ihmisiä jotka tarvitsevat oikeuden olla oma itsensä, ihan siinä missä muutkin.

Vierailija

Kyllähän homot ovat vastenmielisiä näin heteromiehen näkökulmasta, eikä palstan räkättirastaiden naiivit pölinät sitä asiaa miksikään muuta. Sinänsä minua ei nämä kolmannet sukupuolet haittaa kunhan pitävät himonsa kurissa ja osaavat käyttäytyä.

Vierailija

mallas:
"... kunhan pitävät himonsa kurissa ja osaavat käyttäytyä."

Eikös tää koske meitä kaikkia.

Vierailija
markent
mallas:
"... kunhan pitävät himonsa kurissa ja osaavat käyttäytyä."

Eikös tää koske meitä kaikkia.

Koskee tietenkin. Eihän se ole homojen yksinoikeus, mutta myöskin heiltä käytöstapoja on oikeus vaatia. He eivät ole erityisasemassa.

Vierailija

Tuota noin... Oikeastaan en tiedä, onko kukaan tuntemani homo tai lesbo, ainakaan avoimesti ei ole, mutta varmaan tietysti jokunen voi olla, joilla ainakin jonkun verran on seksuaaliset halut suuntautuneet omaan sukupuoleen... Joskus olisiko ollut noin 15-vuotiaana oli kaksi nuorta miestä, varmaan suunnilleenm saman ikäistä jossain nuorten yleisessä illanvietto paikassa siinä pusuttelemassa ja silloin kyllä useimmat ja itsekin hiukan oudoksuivat.
Nykyään en nyt ole joko nähnyt pitkään aikaan mitään "homoeroottista toimintaa" tai sitten en ole vain kiinnittänyt sen kummemmin huomiota. Luulen, että suhtautumiseen homoseksuaalisuutta kohtaan vaikuttaa ehkä lähinnä se oman leimautumisen pelko, jos on esim. kasvanut tosi suvaitsemattomassa ympäristössä.
En nyt sitten kyllä varmasti tiedä, onko siellä oikeasti jokin biologinen systeemi taustalla(jotain muuta kuin tarve kuulua ja olla erottumatta liikaa jostain laumasta), kun heteroilla usein jonkinlaista pientä inhoa tuntuu homoja/lesboja kohtaan olevan vai onko se vain sosiaalisen ympäristön tuotosta.

Vierailija

Joskus takavuosina sattui seuraavanlainen tapaus.
Oltiin mökillä juhannusaattoa viettämässä yhdessä tyttäreni perheen ja heidän tuttaviensa kanssa.
Ilta kului rattoisasti. Eräs vieraista lauleskeli ja säesti itseään huuliharppu + kitara yhdistelmällä, purkkiviini virtasi ja laulu raikui kaikui.
Mökkinaapuri, vanhempi homomies, kuleskeli ystävänsä kanssa pihallaan. Kävin kutsumassa heidät mukaan riemuun. Ja niin he tulivatkin.
Seremoniamestarimme oli varmaan illan mittaan käynyt useammankin kerran viinitölkillä, sillä laulut alkoivat olla "sen" mukaisia. Hän oli ainoa joka ei tiennyt, että mökkinaapurimme olivat omenapoikia, koska hän alkoi laulamaan isojen poikien laulukirjasta homoivalauluja. Tunnelma latistui. Eki lopeta jo, yäk, kuului huuto.
Mökkinaapurimme tuli luokseni ja sanoi, että ei kerrota laulajalle meidän pienestä erikoisuudestamme. Ei pilata hänen iltaa...
Laulun loputtua hän käveli trubaduurimme luo pyysi tältä musikantillista apua. Hyräillen hän aloitti laulun "Kaunis on mun kotimaani" jota pian myötäili säestäen ja laulaen myös lietolemminkäisemme.
(Josko minä sittenkin laitan tuon tähän.)
Homonaapuri korotti merkittävästi laulun kohtaa, jossa lauletaan:"...ja häntää saan käsilläin mä kantaa"

Hieno juhannusilta kaikkiaan.

Toope
Seuraa 
Viestejä23157
Liittynyt23.7.2006

Homot eläkööt kuten haluavat, ei se ole minulta pois. Ei se silti tarkoita, että haluaisin homoja lähipiiriini. Tuo on minusta terve arvoliberaali lähtökohta.

Homomarssit ovat silti etovaa teatteria. Samalla kun homoväestö vaatii tasavertaista asemaa, se esittäytyy teatraalisena ja kliseisenä neitistereotyyppeinä. On tosi kumma, että heitä ei oteta vakavasti.

Itse ainakin kunnioitan enemmän homoja, joiden ei tarvitse mennä marssimaan, jotka voivat olla omana itsenään osana normaalia yhteiskuntaa, ilman tarvetta esiintyä. Heitäkin nimittäin on.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Uusimmat

Suosituimmat