"Asialistalla tänään: tietyöt, kansanmurha, lisämääräraha.."

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Taisi tulla pieni puhdistus Iraniin. Yli 100 000 ihmistä poks.
Irvokasta että myös lapsesta saakka vääräuskoisia tultaisiin hirttämään (artikkelin mukaan).

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200810 ... 0_ul.shtml

Mieskäännynnäiset hirtetään ja naiset joutuvat vankilaan.
Presidentti Mahmud Ahmadinejad kannattaa kuolemantuomiota käännynnäisille. YK ei ole ottanut kantaa asiaan. (no ei tietenkään...)

Parlamentin viime kuussa hyväksymää lakiehdotusta kannatti 196 parlamentin jäsentä. Vain seitsemän äänesti vastaan.

Mennäkseen läpi laki vaatii vielä toisen äänestyksen parlamentissa ja ylimmän uskonnollisen johtajan allekirjoituksen. Se voi tapahtua jo muutaman viikon kuluessa.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

To be or not to be... That is the question. To nuke or not to nuke...

Seitsemän poliitikkoa 200:sta vastustaa kansanmurhaa.

Miksiköhän ? Jokin lienee mennyt pieleen heidän kasvattamisessaan ?

Vierailija

Helkkarin Iran. Juuri kun olin voittanut sisälläni asuneen rasismin ja muukalaiskammon, niin nyt se parta-aivo lähettää signaalin, että mikä voi koskea myös minun lapsiani.

Auta Astrid Thors ! Auta minua pääsemään tunteen yli. Sano jotain !

Vierailija

Ei käy kateeksi myöskään iranilaisia seksuaalivähemmistöjä, koska heitä lienee yli miljoona. Ehkä usempikin, riippuu keltä kysyy, ja kuka kysyy (minä vai iranilainen ajatolla).

Tiedättehän kansanmurhien etenemislogiikan: ensin joku selkeä pahisryhmä tuhotaan, sitten vähän enemmän, ensin vaan linnatuomioita ja katoamisia. Loppuvaiheessa täydellinen lahtaus, johon osallistuu puoli kansaa.

Homojen on nyt, tällä tunnilla, valittava puolensa. Kristinusko vai ei-kristinusko !

PS. yksinkö täällä pitää kirjoitella ?

mirab
Seuraa 
Viestejä3017
Liittynyt30.4.2007
Lektu-Elli
PS. yksinkö täällä pitää kirjoitella ?

No autetaan Elliä.

Iran on fasistinen maa (tai siinä on ainakin paljon fasistisia piirteitä). Samoja piirteitä ja sama riski on monilla alueen arabimailla. Ne ehkäpä ovat siinä määrin perusteiltaan modernisoituneet, että fasistinen reaktio modernia elämänmuotoa kohtaan "alkaa olla ajankohtaista".

Tai ehkä niin, että alueen islamin vanhakantaisuus tuottaa fasisminkaltaisen poliittisen asenteen Euroopan modernisaatiota alemmalta tasolta.

Rere väittää: Israel on rasistinen ja ihmisoikeuksien vastainen
"vihapuhetta saa tehdä kunhan kohde on juutalainen"
Sianliha on Israelissa kielletty
Maailmanpankki kirjoitti: MENA-maiden non-oil-vienti on paljon suurempi kuin Suomen.

Vierailija
Lektu-Elli
Irvokasta että myös lapsesta saakka vääräuskoisia tultaisiin hirttämään (artikkelin mukaan).

Meinaavat sitten teloittaa kaikki muslimit? Sillä Iranissa ei ennen vuotta 660 ollut yhtäkään muslimia, mutta sitä enemmän kristittyjä ja muita pakanoita

Kaikki muslimit ovat käännynnäisiä. Pistäkää tämä sanoma menee etiä päin aina Ahmejadad pressalle saakka.

Vierailija

Ainakin demokratia toimii, koska asiasta äänestettiin, ja enemmistö kannatti ehdotusta. Demokratian asiallahan täällä kaikki väittävät olevansa. Tulee mieleen ihan pakkoruotsiketjun äänestys, missä suurin osa kannatti "pakkoruotsin" poistamista.

Vierailija

Iran on "demokraattinen" valtio ja sen asiat eivät kuulu meille. Mitä tapahtuu Iranissa pysyy siellä. Tappakoot vaikka kaikki toisensa jos sattuu huvittamaan. Kunhan siitä ei minun hyvinvoinnilleni aiheudu haittaa.

Vierailija
rndöm
Iran on "demokraattinen" valtio ja sen asiat eivät kuulu meille. Mitä tapahtuu Iranissa pysyy siellä. Tappakoot vaikka kaikki toisensa jos sattuu huvittamaan. Kunhan siitä ei minun hyvinvoinnilleni aiheudu haittaa.

Taitaapa mennä kansainvälisen oikeuden asiaksi.

Mutta pitääkö sen olla reagoiva elin ? Nyt tarvittais jotain ennaltaehkäisevää. Erottaminen YK:sta ?

Koettaisiinko se siellä edes rangaistuksena ?

Sata tuhatta uutta siirtolaista ei olisi mikään paha rasti. Suomelle esim muutama sata. Noita iranilaisia ottaisin. Astridilta pieni määräraha, niin hoidan homman kyyteineen vaikka yksin. Toisaalta on se väärin, jos ihmiset joutuu jättämään kalliit kotinsa ja yrityksensä.

Vierailija
Moses Leone
Ainakin demokratia toimii, koska asiasta äänestettiin, ja enemmistö kannatti ehdotusta. Demokratian asiallahan täällä kaikki väittävät olevansa. Tulee mieleen ihan pakkoruotsiketjun äänestys, missä suurin osa kannatti "pakkoruotsin" poistamista.

Mitäköhän maailman ensimmäinen uskontovapaa demokratia (Yhdysvallat) sanoo tuohon? Suomi ei muuten kuulu tuohon joukkoon joten emme periaatteessa voi Irania moralisoida.

Vierailija
logo

Mitäköhän maailman ensimmäinen uskontovapaa demokratia (Yhdysvallat) sanoo tuohon? Suomi ei muuten kuulu tuohon joukkoon joten emme periaatteessa voi Irania moralisoida.

Taidat olla aika yksin mielipiteinesi.

Joka tapauksessa, näyttää siltä ettei tästä selvittäisi moralisoinnilla, joten se vaihe on skipattava. Ei ole aikaa.

Kuvittele itsesi syntyperäiseksi iranilaiseksi, jonka isoisä ei vaan pitänyt shiia-suuntauksesta. Minkälaiset fiilikset sinulla olisi juuri tänään ? Mietit että kuka ostaisi sohvakalustosi. Kaikki omaisuus pitää olla likvidiä muutaman viikon päästä.

EDIT: ja rahat lähetetty ulkomaille

Vierailija
Lektu-Elli
logo

Taidat olla aika yksin mielipiteinesi.

Joka tapauksessa, näyttää siltä ettei tästä selvittäisi moralisoinnilla, joten se vaihe on skipattava. Ei ole aikaa.

Kuvittele itsesi syntyperäiseksi iranilaiseksi, jonka isoisä ei vaan pitänyt shiia-suuntauksesta. Minkälaiset fiilikset sinulla olisi juuri tänään ? Mietit että kuka ostaisi sohvakalustosi. Kaikki omaisuus pitää olla likvidiä muutaman viikon päästä.

EDIT: ja rahat lähetetty ulkomaille

Etkö tunne Yhdysvaltain perustuslakia?

http://en.wikisource.org/wiki/Constitut ... of_America

First Amendment: addresses the rights of freedom of religion (prohibiting Congressional establishment of a religion over another religion through Law and protecting the right to free exercise of religion), freedom of speech, freedom of the press, freedom of assembly, and freedom of petition.

Suomessa luterilaisuudella on asema oikeudellisestikkin.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Lektu-Elli
Helkkarin Iran. Juuri kun olin voittanut sisälläni asuneen rasismin ja muukalaiskammon, niin nyt se parta-aivo lähettää signaalin, että mikä voi koskea myös minun lapsiani.

Mitä tekemistä Iranin sekopäiden touhuilla on oman rasismin ja muukalaiskammosi kanssa?

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
mensaani
Lektu-Elli

Meinaavat sitten teloittaa kaikki muslimit? Sillä Iranissa ei ennen vuotta 660 ollut yhtäkään muslimia, mutta sitä enemmän kristittyjä ja muita pakanoita

Kaikki muslimit ovat käännynnäisiä. Pistäkää tämä sanoma menee etiä päin aina Ahmejadad pressalle saakka.

Melko pitkäikäisiä nuo Iranin muslimikäännynnäiset sitten. Ehkä Islam takaakin pitkän elämän.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
Kosh
Lektu-Elli

Mitä tekemistä Iranin sekopäiden touhuilla on oman rasismin ja muukalaiskammosi kanssa?

Voiko kokonaista valtiota haukkua sekopääksi ? No kyllä kai voi, onhan noita ollut historiassa. Toisaalta oikea termi olisi sanoa että maa on 99% sekopää.

En ole koskaan ollut rasisti, mutta syntymästä asti minulla on ollut geneettinen muukalaiskammo, ja se kohdistui kaikkiin suomalaisiinkin. Kammo oli enemmän ujoutta kuin pelkoa. Se oli geneettistä ihan selvästi; minulla ei ollut mitään järkisyytä vieroksua muita.

Aikuisena ymmärsin tämän, ja sain sen hallintaan alkoholin avulla. Menetin samalla puolet itsesuojeluvaistostani, mutta eipä sitä nyky-Suomessa paljoa tarvitse muutenkaan, ainakaan täällä maaseudulla.

En halua sellaista Suomea, missä alkoholi on kielletty, ja missä ihmiset tarvitsevat itsesuojeluvaistoaan pimeään aikaan. No, tuskin kukaan muukaan haluaa. Mutta en silti alkaisi kitkemään ihmisistä sellaisia featureita pois, jotka ovat syystä tulleet satojen vuosien aikana. Esim muukalaiskammoa ehkäisevä lapsirokote on mielestäni arveluttava kehitystie.

Mutta tässä ketjussa oli tarkoitus puhua asiasta eikä minusta.

Kysynpä taas: pitääkö ne erottaa YK:sta ?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat