Anna 10 syytä miksi lihaa kannattaa syödä.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen kasvissyöjä, mutta olen utelias tietämään miksi ihmiset syövät lihaa.

Kuka haluaa kertoa miksi?

Sivut

Kommentit (292)

Vierailija

Syyt:

Liha on hyvää * 10

Ei tarvitse muuta. Kunnon verinen pihvi on "taivaallista". Lisäksi minulla ei oikeastaan paskaakaan kiinnosta, vaikka lihansyönti ei ole millääntavalla ekologista. Tämä pallo tulee tuhoutumaan todennäköisesti jokatapauksessa ja minä en luovu lihansyönnistäni. Ennemmin jostakin muusta sitten jos pakko on.

Vierailija

1) Liha on hyvää
2) Lihan rakenne tuntuu mukavalle pureskellessa
3) Liha on täyttävää
4) Liha sisältää kunnolla proteiinia
5) Lihasta voi tehdä valtavasti erilaisia ruokia
6) Liha pitää nälkää pitkään
7) Miksi imitoida kasvisruualla lihaa, kun lihaakin on saatavilla kaupasta ja soijalla maku jää puolitiehen?
8 ) Makkara vs soijanakki?
9) Pihvi vs soijaleike?
10) Lihasta saa parempaa ruokaa grillissä.

...ja sitten otetaan kellolla aikaa, kun tässäkin ketjussa aletaan osoitella sormilla ja syyttelemään.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Kymmentä en taida löytää, mutta 1) nopea energiansaanti 2) kasvuiässä aivojen kasvu ja kehitys 2) luuston kehitys ja ylläpito 4) rasvaliukoisten vitamiiniien saanti. Minä syön paljon lihaa ja veren kokonaiskolesterooli on 4,3, joten kolestesteroliarvot eivät ole yksiselitteisesti rasvaisen ruuan aiheuttamia. Mikä sinun arvosi on?

Kerro sinä miksi pitäisi syödä vain kasviksia.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

"Kuka kriitikko pitää suurinta penää; diletantti, joka ei sepitä enää" - Goethe

Ihminen on sekasyöjä, vaikka joskus olisi kisannut Orangin kanssa hedelmistä ja heitetty puusta alas.
Eri ihmiset pitävät lihasta vaihtelevasti, mutta ei ole sivilisaatiota, joka ei sitä söisi. Liha liitetään lähes aina myös juhliin, joten sillä on keskeinen asema.

Itse herkuttelen joskus lihalla, kun olen siirtynyt enimmäkseen kalansyöntiin.

Vierailija
sigfrid
Minä syön paljon lihaa ja veren kokonaiskolesterooli on 4,3, joten kolestesteroliarvot eivät ole yksiselitteisesti rasvaisen ruuan aiheuttamia.

Lampaan -ja poronliha ei ole kovin rasvaista. Saati sitten kalkkunan tai kanan. Ei niitä syömällä läskiks tuu.

Vierailija

1. Liha on monipuolisin ruoan teossa
2. Liha on hyvää
3. Teepä siskonmakkarakeitto ilman lihaa
4. Tekoliha ei kiinnosta
5. sisäfilepihvi on ykkönen
6. Lihaa voi kuivattaa evääksi
7. Jauheliha -> lihamureke ja keitot, tortillat yms.
8. Liha on terveellistä
9. Liha pitää nälän poissa parhaiten
10. Lihaa ei tarvi jäljitellä "soijamöhnillä". Liha on lihaa.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Se on tullut osaksi ihmisen ruokavaliota, vaikka se ei sitä alunperin ole ollutkaan.
1. Liha on hyvää oikeista käsistä saatuna
2. Rasvaliukoisten vitamiinien lähde, maksa esim. A-vitamiini
3. Monipuolistaa ruokavaliota
4. Antaa tilaa luovuudelle ruuanlaitossa
5. Pitää nälän poissa pitkään
6. Proteiinin lähde
7. Syödessään tuntee itsensä ELÄIMEKSI, eikä tarvitse esittää sellaista
8. Mahdollistaa suolan käytön ruuassa. Laitapa suolaa kurkulle
9. ja 10 samoja mitä jo tuli

Antaisitko kymmenen syytä miksi sinä et syö lihaa, kun en ole kasvissyöjien kaikista motiiveista perillä.

Everything you know, is about to change.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Lasketaanko kala lihaksi?

1. Liha on hyvän makuista.
2. Liha on hyvää ravintoa.
3. Ihminen on sekasyöjä ja tarvitsee lihassa olevia ravinneaineita, jotka toki voi korvata pillereillä ja aivan oikeanlaisella kasvisravinnollakin, mutta lihaa kohtuullisia määriä syödessä tällaiseen ei tarvitse tuhlata ajatuksia eikä energiaa.
4. Jos kala lasketaan lihaksi, niin kotimaista järvikalaa syömällä estetään järviä rehevöitymästä.
5. Kala on erittäin terveellistä.
6. Lihaa syömällä voidaan hyödyntää myös sellaisia sarkoja, jotka eivät sovellu viljan kasvatukseen.
7. Jos kieltäytyy lihasta, ei pääse kunnolla sisälle monenkaan maan ruokakulttuuriin, mikäli sellainen kiinnostaa, ja minua kiinnostaa.
8. Kun menet kylään ja kylässä tarjotaan lihaa, lihansyöjä välttyy nololta kieltäytymiseltä (tämä ei ole kauhean hyvä syy).
9. Pääsee tekemään eettisiä valintoja esim. sen suhteen, millä tavalla kasvatettua lihaa lihatiskissä on tarjolla.
10. Tukee kotimaisten kalastajien ja luomulihaa kasvattavien ihmisten työtä.

Osa näistä on aika väkinäisiä syitä. Mielestäni kymmentä syytä syödä lihaa ei edes tarvita vaan vähempikin riittää. Kunnioitan kyllä erittäin paljon sellaisten ihmisten vakaumusta, jotka eivät syö lihaa ekologisista syistä. Sellaisia ihmisiä tarvittaisiin paljon enemmän maailmassa, jossa lihansyöjät eivät ole kohtuullistamassa lihankulutustaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Olisiko tucilla laskelmia siitä, jos kaikki kiinalaiset ja intialaiset alkaisivat syömään pihviaterian päivässä?

Lihan imitointi epäonnistuu usein. Mutta miksi pitäisikään? Kasvisruoat ovat oikein maukkaita aivan värikkäitä kasviksia esittäessään.

Ehdoton lihasta kieltäytyminen on tietenkin epäviisasta. Ei kukaan kuole vapaaehtoisesti nälkään, mikäli on tarjolla vain lihaa. Tämäkin on aikas harvinaista...

Vierailija
Olli V
Olisiko tucilla laskelmia siitä, jos kaikki kiinalaiset ja intialaiset alkaisivat syömään pihviaterian päivässä?

Otetaan lähtökohdaksi täällä:

http://tuukkasimonen.blogspot.com/2008/ ... ukset.html

...mainitsemani tutkimus, eli liha tuottaa 36kg CO2-ekvivalentteja per kilo. Jos oletetaan, että pihvi on sellainen kohtuukokoinen 200g, tulee 7,2 kg CO2-ekvivalentteja per piffi.

Kiinalaisia ja intialaisia on noin 2,5 miljardia yhteensä. Jos kaikki vauvasta vaariin vetäisivät pihvin päivässä, tulisi siitä 18 miljardia kiloa hiilidioksidia vastaava ilmastovaikutus hiilidioksidiekvivalentteina. Suomen CO2-päästöt taitavat olla jotain 70 miljardia kiloa eli saman verran kuin noista kahdesta maasta tulisi pelkästään päivittäisistä pihveistä neljässä päivässä.

edit: ajatusvirhe

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Itse syön lihaa, koska liha on hyvää.

Sitten olen tottunut syömään lihaa. En ole kasvanut kulttuurissa missä ei tarvitse syödä lihaa.

Kasvisruuat voi olla hyviä jos osaa valmistaa, en kuitenkaan ole viitsinyt kasvisruokia ruveta syömään koska ei ole ohjeita.

Soijaa sitä paitsi käytetään eläinten joukkomurhissa, koska eläimiä kasvatetaan soijalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat