Aistit nopeutuvat?

Seuraa 
Viestejä99
Liittynyt19.2.2007

Tästä on kyllä jo ainakin vuosi kun minulla viimeksi oli tämä "kohtaus", mutta ajattelin kirjoittaa siitä nyt tänne jos joku tietäisi mistä tässä on oikein kyse.

Eli kyseinen "kohtaus" kestää yleensä noin 15-30min (joskus jopa 1h) ja sen aikana kuulen puheen ja kaikki äänet puolet nopeammin mitä normaalisti. Huomasin myös, että nään asiat nopeammin mitä normaalisti. Katsoin kerran tämän kohtauksen aikana digitaalikelloani ja 1 sekunti näytti kuluvan puolessa sekunissa. Tai siltä se siis tuntui/näytti.
Voitte kuvitella kuinka ärsyttävä olo siinä tulee kun kuulet/näet kaiken puolet nopeammin mitä normaalisti.

Olen täysin terve 20-vuotias mies, eikä minulla ole koskaan havaittu mitään sairauksia. Tosiaankin näitä kohtauksia oli nuorempana paljon enemmän ja tuntuu, että ne olisivat loppuneet nyt kokonaan. En ole ainakaan vuoteen saanut tätä kohtausta. Nuorempana niitä tuntui olevan myös paljon usemmin.

Eli olisikos kellään mitään tietoa mistä tuollainen kohtaus voisi mahdollisesti johtua tai mikä kohtaus se ylipäätään on?

"I'm not in jail for committing murder. I'm in jail partly because I'm a black man in America,where the powers that be will only allow a black man to be an entertainer or a criminal." - Rubin Carter, Penthouse Interview, 1975.

Kommentit (11)

Vierailija

Ollut samanlaisia olotiloja nuorempana kun kasvu oli nopeimmillaan. Lääkärin mukaan johtui sokerin heittelystä veressä.

Vierailija

Olet luultavasti nauttinut jotain hermoston toimintaa kiihdyttävää ainetta tai sitten sinulla on poikkeava hermoston toiminta, jolle voisi kenties neurologiasta löytyä vastaus.

Vierailija

Oletko huomannut että näitä "efektejä" olisi yhdistänyt jokin tietty asia vai ilmaantuivatko ne täysin erilaisissa tilanteissa?

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Weird'Os
Olet luultavasti nauttinut jotain hermoston toimintaa kiihdyttävää ainetta tai sitten sinulla on poikkeava hermoston toiminta, jolle voisi kenties neurologiasta löytyä vastaus.

Vai hidastavaa? Kun kokee ympäristön nopeampana, on itse hitaampi.

くそっ!

Vierailija

Hidastuvat. Itselläni ollu pari vähän vastaavaa.. Aika rasittavaa kun ei meinaa pysyä mukana niin yhtään missään.

Vierailija

Joskus kuumeessa nuorempana on tuntunut jotenkin ympäristön tapahtumat hidastuvan hiukan, mutta tässä oli kuitenkin päinvastainen kokemus, niin itselläni ei ainakaan yht'äkkiä tule mieleen, että olisi sellaiselta tuntunut koskaan.

Vierailija
Elmeri
Tästä on kyllä jo ainakin vuosi kun minulla viimeksi oli tämä "kohtaus", mutta ajattelin kirjoittaa siitä nyt tänne jos joku tietäisi mistä tässä on oikein kyse.

Eli kyseinen "kohtaus" kestää yleensä noin 15-30min (joskus jopa 1h) ja sen aikana kuulen puheen ja kaikki äänet puolet nopeammin mitä normaalisti. Huomasin myös, että nään asiat nopeammin mitä normaalisti. Katsoin kerran tämän kohtauksen aikana digitaalikelloani ja 1 sekunti näytti

Tuttua. Nuorena sitä koin; ensin se tuntui hyvin oudolta, mutta sitten odotin, että pääsisin taasen nopeutettuun rytmiin; päätäkään ei voinut kääntää niin hitaasti, etteikö se olisi tapahtunut todella nopeasti. Samoin kaikki ympärillä tuntui menevän huippuvauhtia. Oli todella hieno tunne.

Hienointa oli yrittää liikkua, niin vauhtia tuntui olevan liikaakin... Näin jälkeen oäin ajatellen sekin sopii siihen, että kaikki on pelkästään mielen luomusta; ei ole mitään ulkopuolista, vaan kaikki on todellakin yhden yhteisen mielen luomusta, Myös uskomukset toisista olennoista --ja ulkopuolesta

Elmeri
Seuraa 
Viestejä99
Liittynyt19.2.2007
Cosmic-Fairy
Oletko huomannut että näitä "efektejä" olisi yhdistänyt jokin tietty asia vai ilmaantuivatko ne täysin erilaisissa tilanteissa?

Tuntuu siltä ettei niitä yhdistäisi mikään tietty asia.

Kun alan muistelemaan niin kohtauksia on tullut kun olen ollut väsyneenä, katsonut pitkään tv:tä, ollut kipeänä tai vaikka ihan tunnin päästä herättyäni jolloin olen ollut täysin pirteä ja muutenkin terveenä. Eli en voi oikein sanoa, että mikään olotila/asia yhdistäisi näitä kohtauksia.

Neurologilla käymistä voisi harkita mikäli näitä kohtauksia tulee viellä jatkossa.

Kiitos kaikille vastauksista!

"I'm not in jail for committing murder. I'm in jail partly because I'm a black man in America,where the powers that be will only allow a black man to be an entertainer or a criminal." - Rubin Carter, Penthouse Interview, 1975.

Vierailija

Itselläni ei ole aivan tuollaista, mutta tietynlaista näköhavainnon vääristymää olen kokenut silloin tällöin väsyneenä jo lapsena. Vaikka näkökenttä tuntuisi olevan aikalailla normaalikokoinen, niin siitä huolimatta kaikki kohteet näyttävät/tuntuvat olevan poikkeuksellisen lähellä. Yleensä ennen tätä "kohtausta" olen katsonut tietokoneen näyttöä pitkälle yöhön asti.

Vierailija

Varmaan verensokeri alhaalla, tai joku muu aineenvaihduntahäiriö kyseessä, joka saa aivosi leikkaamaan hivenen kiinni -> havaintokykysi hidastuu.

Alkoholikin tuppaa tekemään tuollaista. Yht' äkkiä tulee pilkku, vaikka vasta aurinko laski...

Uusimmat

Suosituimmat