Miten suhtaudut homoseksualismiin?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Viikon gallup-kysymys oli varsin selvästi asenteellinen!
Vaihtoehdoissa olisi ilman muuta pitänyt olla myös kaikkein neutraalein vaihtoehto, esimerkiksi:
O homoseksuaalisuus on mielestäni normaali elämiseen liittyvä ominaisuus, vaikkakin kuuluu selviin vähemmistöihin.

Vastasin itse keskimmäiseen vaihtoehtoon, mutta karsastin silti kovasti lauseen alkuosaa. Miksi tuota ”ei inhoamista” pitää näin voimakkaasti painottaa ilman vaihtoehtoa?
Esitän Tiede-lehdelle syvän paheksuntani asenteellisuuden johdosta (hyi hyi!); tieteen tekemisen pitäisi olla ehdottoman puolueetonta ja objektiivista, eikö vain?

Terveisin Hans Lankar, heteroseksualisti

Kommentit (10)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
Hans Lankar
Viikon gallup-kysymys oli varsin selvästi asenteellinen!
Vaihtoehdoissa olisi ilman muuta pitänyt olla myös kaikkein neutraalein vaihtoehto, esimerkiksi:
O homoseksuaalisuus on mielestäni normaali elämiseen liittyvä ominaisuus, vaikkakin kuuluu selviin vähemmistöihin.

Vastasin itse keskimmäiseen vaihtoehtoon, mutta karsastin silti kovasti lauseen alkuosaa. Miksi tuota ”ei inhoamista” pitää näin voimakkaasti painottaa ilman vaihtoehtoa?
Esitän Tiede-lehdelle syvän paheksuntani asenteellisuuden johdosta (hyi hyi!); tieteen tekemisen pitäisi olla ehdottoman puolueetonta ja objektiivista, eikö vain?

Terveisin Hans Lankar, heteroseksualisti

Heteroseksualisti? Uusi ammattinimike?

Itse käytin nuorenpana nimikettä mammograafikko. Tienasin opiskeluaikana lisärahaa kiertävänä rintojen (naisten) tarkistajana. Että näppituntumassa löytyy.

Mitä noihin kyselyihin tulee. Vilkuilen kysymykset ja jätän usein vastaamatta, koska kysymysasettelu selkeästi vääristää tuloksen. Eikä kyse tarvitse olla homoilusta.

Kyselyt ovat nykyisin osaltaan jopa demokratiaa, jaa ne on syytä ottaa hyvin vakavasti. Jo kysymysten esitysjärjestyksellä tai tavalla voidaan päättää lopputuloksesta.

Esim. voit panna eka kysymykseksi, että mitkä ovat työpaikkasi parhaat puolet. Vastaaja virittyy positiivisesti. Jos kysyt ensin, mitkä ovat työpaikkasi paskamaisimmat puolet, saat kaikkiin seuraaviinkin kysymyksiin negatiivisesti viritetyn vastauksen.

SamBody
Seuraa 
Viestejä5788
Liittynyt3.5.2008

Jep, typerä muotoilu kysymyksellä. Omituinen oletus muutenkin tämä pidät/inhoat -akseli (tulee väistämättä mielee GWB:n ultimatuumi: "terrorismin vastaisessa sodassa ei ole puolueettomia!"). Olenkohan poikkeava kun poikkeava käytös on minulle yhdentekevää; eli suhtautumiseni on neutraali, niin kaun kuin tuosta käytöksestä eivät muut joudu kärsimään. Moraalinen närkästys <> kärsimys.

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vierailija

Kyselyssä erotetaan mielestäni siististi homoseksi ja homoseksuaalisuus. Kysely ei ole mielestäni yhtään asennoitunut ja suunnilleen samanlaisen olisin itsekin homoseksualistina (wtf ) tehnyt.

"Suhtaudun homoihin suvaitsevaisesti" on kyllä hyvin neutraali ilmaisu, ERITTÄIN neutraali. Se on sellainen "että pakko se kai on nyt tässä 2000-luvulla sanoa.."-lausahdus. Parempi kuin ei mitään tosin, saan kuulla homoudestani lähes joka päivä koulussa. Positiiviseen sävyyn omalta luokaltani, muilta kokolailla negatiivisesti.

Vierailija

Hei, missä on "Ajatuskin homoseksistä kiihottaa minua, mutta en ole homoseksuaali" -vaihtoehto? Meitä on useampia, tähän olen akkain kanssa keskustellessa päätynyt!

Vierailija
Dramo
Kyselyssä erotetaan mielestäni siististi homoseksi ja homoseksuaalisuus. Kysely ei ole mielestäni yhtään asennoitunut ja suunnilleen samanlaisen olisin itsekin homoseksualistina (wtf ) tehnyt.

"Suhtaudun homoihin suvaitsevaisesti" on kyllä hyvin neutraali ilmaisu, ERITTÄIN neutraali. Se on sellainen "että pakko se kai on nyt tässä 2000-luvulla sanoa.."-lausahdus. Parempi kuin ei mitään tosin, saan kuulla homoudestani lähes joka päivä koulussa. Positiiviseen sävyyn omalta luokaltani, muilta kokolailla negatiivisesti.

Seinfeld taas on toiminut hienosti asian puolesta. George ei liene ensimmäinen joka käyttää "homoseksuaalisuuttaan" karkottaakseen epätoivotut naiset:

http://www.youtube.com/watch?v=NsvvriKI ... re=related

"Not that there's anything wrong with that"

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
dinoflagellat
Hei, missä on "Ajatuskin homoseksistä kiihottaa minua, mutta en ole homoseksuaali" -vaihtoehto? Meitä on useampia, tähän olen akkain kanssa keskustellessa päätynyt!

Ex-tyttöystävä kuului kanssa teihin, teitä on luultavasti pilvin pimein. Minkähän takia tuo on joillekin yllätys, monet heteromiehet tunnustautuvat kuitenkin lesboseksin ystäväksi, miksei siis heteronaisetkin homoseksin?

Vierailija
asdf
dinoflagellat

Ex-tyttöystävä kuului kanssa teihin, teitä on luultavasti pilvin pimein. Minkähän takia tuo on joillekin yllätys, monet heteromiehet tunnustautuvat kuitenkin lesboseksin ystäväksi, miksei siis heteronaisetkin homoseksin?

Olen jo ainakin kerran mainostanut kuinka kiihoittavaa olisi nähdä komeiden miesten suutelevan keskenään.

Sisään/ulos- ja lipilipitoimintoja sensijaan en ole niin kauhean kiinnostunut näkemään, olivat osanottajat sitten mitä sukupuolta hyvänsä. Se on jotenkin niin kornia, liha vaan liikkuu ja kuuluu läiskis mäiskis. Tai no, ehkä sitä kerran vuodessa jaksaa katsoa. Näytöslesboseksiä kuitenkaan ei, koska en ole heteromies.

Vierailija

Itselläni on suhtautuminen homoseksuaalisuuteen mennyt hieman viileämmäksi, vaikkakaan en täysin suvaitsematon asian suhteen ole. Johtunee kenties epäilyksistäni, että seksuaalisuus on loppujen lopuksi oma päätös eikä geenien määräämä.

Minua ärsyttää melko paljon aikuisten naisten lesboilut erilaisissa tilanteissa. Ja näitähän löytyy. Esimerkiksi jokainen kuvagalleriasivusto on täynnä kuvia, joissa naiset nuolevat toisiaan ja muuta vastaavaa Tätä te miehet ette koskaan ymmärrä-roskaa.

Kenties on olemassa oikeasti geneettisesti homoseksuaaleja, mutta mielestäni yhteiskunnassa on asian suhteen valtava määrä tekopyhiä ihmisiä, jotka eivät ole kypsyneet teini-iän tyttö/poikapiireistä aikuisiksi.

Uusimmat

Suosituimmat