Rintakehän kipu, mistä johtuu?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla tuli pienenä näitä oireita suht paljonkin, nykyään erittäin harvoin, mutta uteliaisuuttani aloin miettimään josko joku osaisi täällä niihin vastata.

Eli tämä "kohtaus" tulee aivan sattumanvaraisesti eikä liity mitenkään urheilusuoritukseen tai muutenkaan psyykkiseen tai fyysiseen rasitukseen, usein kuitenkin istuessa. Rintakehän vasempaan alakulmaan alkaa pistää silloin kun vedän keuhkot täyteen happea, eli toisinsanoen pystyn hengittämään erittäin sievästi vetämättä keuhkoja täyteen ilmaa. Jos kuitenkin vedän keuhkot edes puolilleen, tuntuu kuin tuolla rinnassa olisi naula vastassa ja se alkaa pistää en tiedä mihin, liekö sydämeen vai keuhkoihin. Hetken aikaa kevyesti hengittämällä ja varovasti ilmaa lisäämällä tämä menee kuitenkin ohi. Voiko kyseessä olla esim. pallea joka painaisi jotain? Ja miksi se ikäänkuin loksahtaa päälle ja pois.
Nuorempana otettiin keuhkoista röntgenkuvat kaiketi rasitusastmaa (nykyisin hävinnyt, oireita siitä huolimatta sillointällöin) tutkiessa, ja silloin sieltä ei mitään ylimääräistä lääkärin mukaan löytynyt.

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla ollut ihan samaa lapsena. Olinkin jo unohtanut, mutta nyt tuli mieleen. Kipu todella alkoi ihan yhtäkkiä, vihloi todella kovaa hengittäessä ja meni ohi ihan parissa minuutissa. En ole koskaan käynyt siitä lääkärissä, enkä usko, että se on mitään vakavaa. Liittyisikö kasvuun tms.? Ei ole onneksi ollut noita enää vuosiin (olen 22 -v.)

Vierailija

Todenäköisin syy on kylkiluun laajentunut liike, joka saa sen lukkiutumaan väärään asentoon ja aiheuttaa lihasperäisen kivun haitatessa verenkiertoa.
Itse saan noita pelkästään istuessani kauan tuolissa.

Vierailija

Syynä voi olla myös väärä asento lantiossa/selkärangassa joka heijastuu poikkeusolosuhteissa. Monesti jalkojen pituusero heijastuu yllättävin kaukaisiin paikkoihin.

Vierailija

Kappas vaan, samat on oireet. Ihan lääketieteen tohtoria olen aiheesta konsultoinut.. Eipä tuo mitään vikaa pumpusta tai keuhkoista ainakaan löytänyt. Veikkasi tosiaan että luustossa jotain välillä vinksahtaa, ja virkansa puolesta kehotti vähentämään tupakointia. Yhdyin mielipiteeseen ja painuin sätkälle.

Uusimmat

Suosituimmat