Köyhien lapsilta viedään hampaatkin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
Köyhien lapsilta viedään hampaatkin
18.10.2008 2:54

http://www.iltalehti.fi/vaalit/200810188428885_vl.shtml

No, just!

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä mun mielestä hampaiden pesun opettaminen kuuluu vanhemmille. Samoin hampaita kuluttavien herkkujen rajoittaminen. Mariskoot sossut sitten mitä tahansa.

Vierailija

Entäs aikuiset? Suomen hammashuolto ei ainakaan ei-työssäkäyvää väestöä hoida, muuta kuin akuutista tarpeesta. Työttömällä ei ole varaa käydä uusimassa leegojaan, jos hampaat alkavat lohkeilemaan.

Vierailija

No hohhoh, kyllä meidän ihmisten yhteisönä tulisi taata jokaselle lapselle mahdollisuus korjauttaa kivuliaat ja epäterveelliset purukalustonsa.. On se kumma että talouskasvua on palvottu kymmeniä vuosia ja huipulla mennään kolmet bemarit pihassa, mutta silti jatkuvasti karsitaan LASTEN menoista - kouluruuan hintaa per oppilas supistetaan jatkuvasti, terveydenhuolto (hammashuolto mukaanlukien) ajetaan alas ja jotenkin tuntuu, ettei koulujen viihtyisyyttä tai opettajiakaan ole tuettu kovin anteliaalla kädellä. On se kiva että aikuisilla on enemmän ja isompia kalliita leluja, mutta eikö kaikkien yhteisön lasten hyvinvointi voisi olla kuitenkin ennen esim. miljoona-asuntoja ja törsäilyllä röyhentelyä?
Shit in Finland is gettin' disgusting..

ps kannatan kyllä yhteisesti tuettua terveydenhuoltoa jokaselle ikäryhmälle, mutta lapsista tinkiminen alkaa mennä jo röyhkeäksi!

Vierailija

Ongelma on se, ettei vanhemmat opeta hampaiden pesua ja terveitä ruokailutottumuksia. Täytyykö tässä lähteä etsimään tutkimusta, joka osoittaa, että jättämättä hampaat pesemättä ne reikiintyvät helpommin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Joo kyllä hampaat pitäs ainakin sen kerranpäivässä pestä. Samaten harjakin pitäisi uusia vuodenvälein. Eipä se harjauksen teho vuodenjälkeen enää niin maaritteleva ole, kun harjakset sojottaa minne sattuu ja bakteerit on pesiytynyt sinne harjaan.

Mä en kyllä nykyään kahta kertaa jaksa pestä. Sillo ku on töitä tai koulua, niin silloin tulee harjattua kaksi kertaa, mutta en tiedä. Ei vain tunnu luontevalta pestä kahtakertaa muuten, kun tietää että vähänajan päästä syö kuitenkin.

Itse juonkin nykyään teen ilman sokeria ja ostan aina vaan kola lightiä, niin ei kiduta hampaita niinpaljoon.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat