Alkoholi vai kannabis?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos ette saisi valita itsellenne kuin yhden päihteen loppuelämäksenne - alkoholin tai kannabiksen - kumpi se olisi?

(Pyydän, että te, jotka vastaisitte "Joku muu" / "Kumpikin on ihan p*skaa" / "En ole tarpeeksi perehtynyt kannabikseen" / "Kumpikin" jätätte äänestämättä.)

Sivut

Kommentit (62)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Paha sanoa kun vain toista on saanut kokeilla. En usko että kukaan täällä voi vastata tuohon koska kukaan täällä ei voi tietää miltä kannabiksen käyttö tuntuu.. paitsi jos on vieraillut jossain amsterdamissa..

くそっ!

Vierailija
Ronron
En usko että kukaan täällä voi vastata tuohon koska kukaan täällä ei voi tietää miltä kannabiksen käyttö tuntuu.. paitsi jos on vieraillut jossain amsterdamissa..

Luotan siihen, että tälläkin palstalla seikkailee kosmopoliitteja, jotka pystyvät vastaamaan kysymykseeni. Jos olisin laittanut topicin jonnekin hamppu.net -sivustolle, olisi tulos saattanut olla liian ilmeinen.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
Lothar
Alkoholi ehdottomasti, pitkätukkapössyttelijät voi heittää hiuksista vittuun.

Hyväksyt toisin sanoen kannabiksen käytön varauksetta, kunhan ei ole pitkät hiukset?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
Ronron
Paha sanoa kun vain toista on saanut kokeilla. En usko että kukaan täällä voi vastata tuohon koska kukaan täällä ei voi tietää miltä kannabiksen käyttö tuntuu.. paitsi jos on vieraillut jossain amsterdamissa..

Kyllä hyvin moni tekee tuon valinnan, vaikkei eläissään kokeile kuin toista. Itse valitsisin ja käytännön tasolla myös valitsen alkoholin sen sosiaalisia estoja poistavan vaikutuksen takia. Ne kuvaukset mitä minulla kannabiksen vaikutuksesta on, eivät erityisemmin houkuttele moista mömmöä testaamaan.

Vierailija

Jos pitää valita yhteiskunnan puolesta, niin alkoholi jo siitä syystä että epäilisin kannabiksenpolton aiheuttavan liikaa passiivista käyttöä jne. hajuhaittoja yms. liian helppoa/kätevää käyttöä...pullot kun vie enemmän tilaa, sätkiä kun esim. on niin helppo kantaa meesissä.
Mitenkähän on ton energian kulutuksen kanssa esim. valmistukseen liittyen, jos siis vertaillaan Suomen tilanteesta katsoen tätä asiaa?

Vierailija
Olli V
Taas tätä roskaa. Päihteiden käyttämisen kannustaminen tulisi kieltää lailla.

Itsekään en oikein välitä päihteistä.
Mutta roskaksi en sanoisi kuitenkaan, evoluutiossa on tarvittu päihteitä.
Eli sinäkään et olisi siinä ilman päihteitä ja sinälläänhän ne ovat vain osa aivokemiaamme yms. kaiken pyörimistä .

Vierailija

Kokemukseni alkoholista on melko vähäistä ja kannabiksesta olematonta. Mutta jos teoretisoitaisiin että jompikumpi on valittava ja kuitenkin olemme tietoisia siitä miten paljon kipua, särkyä ja tuskaa monin eri tavoin alkoholi on jo tässä maassa aiheuttanut niin suosittelisin että vaihteeksi vaihtaisimme maan suosikkihuumeeksi sen kannabiksen, ja sen puolesta äänestinkin. En tällä erää halua käyttää mitään, mutta jos olisi pakko jotakin valita, niin en todellakaan halua

- pöhöttyä hillittömäksi läskiksi ja tihrusilmäiseksi kassialmaksi
- antaa aivojeni kutistua
- hankkia maksakirroosia yms. sisäelinsairauksia
- tulla raiskatuksi umpitunnelissa maatessani
- hillua puukon kanssa järjen lopullisesti himmetessä päässä
- hukkua järveen sen vuoksi että tulee pakottava tarve nousta veneessä seisomaan
- ajaa autolla rattijuoppona kokonaista perhettä kuoliaaksi (en tosin omista korttia, mutta eihän se viinapirua pitele!)
- sönköttää sekavia
- paskoa housuihini
- haista pahalle
- kuolla keski-ikäisenä

Ja kai näitä jänniä juitskuja viinapirun kaverina lisääkin olisi.

Kuka muuten on päättänyt ja määrännyt että jos käyttää jotain päihdettä, niin sitä pitää ottaa niin usein ja paljon että lanttua lahoaa kaulan jatkoksi???

Kannabiksen kanssa sitten puolestaan kuulema tulee hulluksi, mutta kun ei koskaan saa kuulla että joku on ruohopäissään tappanut, raiskannut yms. niin alkaahan se mietityttää että mikä siinä kannabiksessa sitten on niin kamalaa. Jos käyttää liikaa ja sekoaa, muttei tee muille pahaa, niin omapahan on häpeänsä että käytti liikaa? Vai mistä se psykoosi (muka) iskee?

Millä perusteella alkoholi on turvallisempi tuote ja sen on syytä olla laillinen tuote?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
Qadesha
En tällä erää halua käyttää mitään, mutta jos olisi pakko jotakin valita, niin en todellakaan halua

- pöhöttyä hillittömäksi läskiksi ja tihrusilmäiseksi kassialmaksi
- antaa aivojeni kutistua

Oletko sattumoisin kuullut kohtuukäytöstä? Juodaan harvoin sopivasti ja pidetään hauskaa.

Kuka muuten on päättänyt ja määrännyt että jos käyttää jotain päihdettä, niin sitä pitää ottaa niin usein ja paljon että lanttua lahoaa kaulan jatkoksi???

Jokainen voi omalta kohdalta sen määrätä. Mutta sellaiset ihmset ovat vastenmielisiä, jotka alkavat määräillä muitakin omien päähänpinttymiensä mukaiseen elämään.

Kannabiksen kanssa sitten puolestaan kuulema tulee hulluksi, mutta kun ei koskaan saa kuulla että joku on ruohopäissään tappanut,

Joo, mutta kai sentään olet kuullut kun hullut ovat tappaneet ja raiskanneet. Mutta varmaan alkoholin liikakäyttö on vahingollisempaa, ei siitä mihinkään pääse.

Millä perusteella alkoholi on turvallisempi tuote ja sen on syytä olla laillinen tuote?

Historiallisin perustein. Alkoholin kieltämistä on kokeiltu, ja siitä on seurannut alkoholinkulutusen ja -haittojen voimakas kasvu ja ehtymätön rahasampo järjestäytyneelle rikollisuudelle. Nykyään muuten laiton huumebisnes on pitkälti länsimaiden kieltolakien ansiosta hyvin massiivista ja massiiviset lieveilmiöt aiheuttavaa. Kyllä viinan kietämisen sijaan olisi syytä miettiä keinoja noidenkin rahavirtojen ohjaamiseen veroina valtion kassaan.

Vierailija

Tappajat ja raiskaajat ovat aina jonkin asteen hulluja, mutta ihan oikeasti en siis ole koskaan kuullut mistään mediasta tapausta että ko. aktiviteetin taustalla olisi ollut kannabiksen käyttö. En tiedä onko vika aistimuselimissäni ettei ole tullut vastaan, vaiko missä. Mutta tämän tapausvajeen vuoksi juuri ihmettelenkin että onko se kannabis niin vaarallista kuin väitetään.

Viinan kohtuukäyttö joo: olisi ihan mukava juttu, mutta valitettavasti utopiaa monen ihmisen kohdalla. On se nähty (onneksi ei sentään peilistä katsoen).

Viinaa ei voine kieltää, mutta onko järkeä kieltää kannabistakaan? Tai hitto vie, miksi ylipäätään muitakaan huumeita? En ole niille myönteinen, tietenkään, mutta olisikohan niiden ympärillä rehottava rikollisuus nykyluokkaa jos aineista tehtäisiin laillisia?

Kuinka paljon omaisuusrikoksia tehdään sen vuoksi että pystyttäisiin rahoittamaan viinankittausharrastusta? Jos ei kovin paljoa (en todellakaan tiedä!), niin mikä pakottaisi ihmisiä tekemään varkauksia nimenomaan huumeita saadakseen? Itse en näe alkoholissa ja huumeissa mitään eroa, joten siksi sanoisinkin että alkoholi ja muut huumeet.

Vierailija

HUOM. Jos luette kysymykseni uudestaan huomaatte, että en halua pohtia asiaa yhteiskunnalliselta kannalta, vaan kumman päihteen VALITSISITTE HENKILÖKOHTAISESTI ITSELLENNE. Tästä mä haluaisin ne äänestystulokset nähdä.

Ja itse, itse valitsisin luonnossa kasvavan yrtin. Miksi? Se saa minut hymyilemään, ajattelemaan asioita kriittisemmin ja huomaamaan esimerkiksi suhteissa asioita, jota ei ole aikaisemmin tajunnut. Olen kehittynyt sen ansiosta vähemmän pinnalliseksi, rehelliseksi ja huomannut, että aitous on se juttu. Stressinlievittäjänä yrtti on myös erinomainen.

Olen kuitenkin aktiivinen ihminen ja rakastan urheilua ja ylipäänsä liikkumista, joten en käyttäisi kuin silloin tällöin.

Tämä on mun henkilökohtainen mielipide asiasta. Elän ihan väärässä kulttuurissa, mutta älkää huoliko - muutan kyllä pois.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

En vittu kumpaakaan, joten en nyt sitten äänestä. Perseestä tollaset jutut, missä pitää muka valita jompi kumpi, vaikka aina on se kolmaskin tie kulkea. Vähintään.

Ja aivan, hitto soikoon, on oma mielipide.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
avatish
HUOM. Jos luette kysymykseni uudestaan huomaatte, että en halua pohtia asiaa yhteiskunnalliselta kannalta, vaan kumman päihteen VALITSISITTE HENKILÖKOHTAISESTI ITSELLENNE. Tästä mä haluaisin ne äänestystulokset nähdä.

Ja itse, itse valitsisin luonnossa kasvavan yrtin. Miksi? Se saa minut hymyilemään, ajattelemaan asioita kriittisemmin ja huomaamaan esimerkiksi suhteissa asioita, jota ei ole aikaisemmin tajunnut. Olen kehittynyt sen ansiosta vähemmän pinnalliseksi, rehelliseksi ja huomannut, että aitous on se juttu. Stressinlievittäjänä yrtti on myös erinomainen.

Olen kuitenkin aktiivinen ihminen ja rakastan urheilua ja ylipäänsä liikkumista, joten en käyttäisi kuin silloin tällöin.

Tämä on mun henkilökohtainen mielipide asiasta. Elän ihan väärässä kulttuurissa, mutta älkää huoliko - muutan kyllä pois.

Eikä se tietenkään toimi kaikilla samoin, random lääkärin tokaisun mukaan 1/10 saa yrtistä nimenomaan stressi oireita.
Ja asiahan on niin että kyllä samanlainen kohtuudessa pysyvä alkoholin käyttö voi avartaa ihmisen elämää ihan yhtälailla, esim. kaatamalla (estyneitä) käyttäytymismalleja.

Vierailija

jos ny näistä pitää ni tää on aika selviö MJ. Kyllästynyt oon kyllä jo melkeen koko touhuun, tosin. Röökiä lähinnä kuluu, ja joskus harvoin rauhottavia.
Alkoholia en voi olutta ja viiniä lukuunottamatta oikeastaan juoda, viina ei.. no, oikeastaan sovi miulle laisinkaan.
Siinä määrin, että lähimmät ystäväni eivät mielellään edes halua nähdä miuta jos olen viina-kännissä. Jotkut suuttuu jos kerron olevani dokaamassa, siis tiukkaa viinaa. Kertonee tarpeeks se

Vierailija
DedMoroz
En ***** kumpaakaan, joten en nyt sitten äänestä. Perseestä tollaset jutut, missä pitää muka valita jompi kumpi, vaikka aina on se kolmaskin tie kulkea. Vähintään.

Ja aivan, hitto soikoon, on oma mielipide.

Niin itsekin kuljen joo kolmatta linjaa (taas kerran), mutta
yhteiskunnallisesti oli tähän pakko puuttua tähän mutusteluun kuitenkin.
Koska tälläisellä monen yksilön tasolla kolmaslinja onkin ehkä vähän vaikeampi saavuttaa...varsinkin kun on esim. niin vahvasti aivokemialtaan/biologisesti "päihteisiin" linkitettyjä ihmisiä. Ja toisaalta päihteet ovat niin suuri osa ihmisten luontaista "arjesta" astumista tai ns. arjentasapainoa. (yms. mitä lie blaa-blaa)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat