Pitääkö arvojamme päivittää.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko arvot oikeassa jos nuorilla ei ole mahdollisuutta perustaa kotia ja tehdä lapsia sukukypsässä iässä.

Onko tehty oikeaa politiikkaa jos emme itse pysty asuttamaan omaa maatamme vaan meidän on nyt yritettävä hakea osaajia maanrajojen ulkopuolelta.

Onko asenne oikein jos nuoren suurimpana kurjuutena pidetään lapsentekoa.

Onko omien etujen ajamisella ja maanpuolustuksella mitään yhteistä.

Kommentit (9)

Vierailija

No minä yritän sitten ainakin arvottaa asioita.

Lastenteko täytyy tehdä ykköskannattavaksi.

Nyt en ole tästä jutusta varma miten tämä tehtäisiin niin että miehiä ja naisia ihan oikeasti kohdeltaisiin tasapuolisesti. Lapsien teostakin vaan pitää saada riittävä elanto.

Vierailija
Teuvo
Onko arvot oikeassa jos nuorilla ei ole mahdollisuutta perustaa kotia ja tehdä lapsia sukukypsässä iässä.

Onko tehty oikeaa politiikkaa jos emme itse pysty asuttamaan omaa maatamme vaan meidän on nyt yritettävä hakea osaajia maanrajojen ulkopuolelta.

Onko asenne oikein jos nuoren suurimpana kurjuutena pidetään lapsentekoa.

Onko omien etujen ajamisella ja maanpuolustuksella mitään yhteistä.

Kyllä on MAHDOLLISUUS! Halu onkin sitten ihan eri juttu! Tuskinpa valtiovalta sitä nyt aivan tietoisesti vaikeuttaa

Tuskinpa "asuttaminen" on tässä mikään itseisarvo. Yritykset kumminkin toivovat työntekijöitä, jotka ovat valmiita painamaan DUUNIA, olkoot kyse sitten 8-tuntia päivässä, tai sitten vaikka vain 2 8-tunnin pätkää viikossa. Yritykset tarvitsevat työntekijöitä erityisesti palvelua-ammatteihin ja esim rakennusalalle. Hoitajia, siivoojia, kassaneitejä jne jne...yritykset kaipaavat TYÖNTEKIJÖITÄ, eivätkä ne anna mitään erityisarvoa jos hakija on vitivalkoinen Suomalainen tai ei! Itse uskon, ettei Suomi varsinaisesti tarvitse maahanmuuttajia. Mutta uskon, että elämä tällä planeetalle ei perustu vain välttämättömiin perustarpeisiin ja valintoihin. Vaikka saattaakin olla, että aiemmat sukupolvet kääntyisivät haudassaan jos näkisivät Suomen nyt(iso osa veteraaneista on kuollut, ja ne jotka eivät pitävät suunsa tiukasti tupussa, koska ei se ole heidän tehtävänsä ottaa kantaa siihen, kuinka heidän lapsensa hoitavat maata)niin tässä elämässä ME olemme olemassa tehdäksemme omat valintamme. Me EMME ole robotteja jotka sokeasti toteutamme vanhempiemme valintoja ja arvoja. Tämän takia Aasia oli kokonaiset vuosisadan kehitysmaa Eurooppaan verrattuna. Se ei loppunut ennenkuin siellä vihdoin viimeinen lopetettiin tämä usko, että lapset ovat olemassa vain palvellakseen vanhempia. Näinhän se ei tosisiassa ole!

Jos Suomen kansa, päättäjät, ja ennenkaikkea yrityselämä tekee sen päätöksen, että se haluaa Suomesta monikulttuurisen ja moniarvoisen yhteiskunnan, niin se on päätös johon myös sinunkin kaltaisten anonyymien valittajien on pakko sopeutua. Itse olen sitä vastaan, koska tämä maa on niin syrjäinen ja rasistinen pikku junttila, etten usko että monikulttuuri täällä ikinä toimisi, mutta minä olen vain yksi ääni kuorossa, eikä minua juuri kuunnella. Jos se on Suomalaisten tahto, olkoot sitten niin! Ja viimekädessä jos yrityselämä ja politiikot sen päättävät, on sinunkin siihen sopeuduttava, koska Suomi ei ole suora demokratia, ja perustuslain mukaan korkeinta päätäntä ja lainsäädäntävaltaa pitää täällä eduskunta, et sinä! Eduskunta on edustuksellinen elin, ja suorat kansanäänestykset ovat perustuslain hengen vastaisia! Näin ovat isänne asiat täällä laatineet ja säätäneet. Jos haluat muutta järjestelmää, tarvitset joko 2/3 kansaneduston enemmistön tai sitten vallanmukouksen, ja veikkaan ettet saa kumpaakaan! Olen lopun kyllästynyt näihin nationalistisiin haihattelijoihin ja unelmoijiin. Ja niinkuin Itävallan tapaus paljasti, monet ovat kaiken lisäksi "neitejä" Ei kukaan piittaa siitä mitä sinä ajattelet! Kaltaisesi ihmiset ovat arkielämästä irtaantuneita romantikkoja, niinkuin kaikki "kansallismeliset" pikku rassarit, jotka uskaltavat aukoa päätään turvallisesti vain näillä anonyymeillä forumeilla. Kasva jo aikauiseksi ja lakkaa leikkimästä "sankaria"

Ja mitä tuohon "Onko asenne oikein jos nuoren suurimpana kurjuutena pidetään lapsentekoa." ei voi todeta muuta, kuin että se on jokaisen oma asia! Suurin osa nuorista tytöistä haluaa tulla äideiksi mielummin aiemmin kuin myöhemmin, mutta tottakai heitä pelottaa että se merkitsee heidän urakehityksensä katkeamista. Mutta paljon vähemmän he vanhemmuutta pelkäävät kuin nämä "Suomen tulevaisuuden urhot" joille huumeiden, videopelien ja irtoseksin kanssa pelehtiminen on tosiasiassa kaikki kaikessa. Lopeta tuo kansallisromanttinen paassaaminen, koska ei tämä ole mikään Perus-suomalaisten äänenkaiutin. Tämä on TIEDE palasta ja täällä olisi tarkoitus tarkastella asioita kylmän TIETEELLISTI! Tässä on SINUN palastasi;

http://www.suomensisu.org

Oletko koskaan ajatellut että kaikki Suomalaiset nuoret miehet eivät sen enempää halua suorittaa asepalvelusta kuin ikinä tulla isiksi? Pitäisikö heidät pakottaa siihen että heidän isoisänsä olisi tyytyvälinen? Ettei "pyhä" Suomalainen rotu kuolisi sukupuuttoon? Onko Suomen kansa ja valtio olemassa Suomalaisia varten, vai ovatko Suomalaiset olemassa Suomen valtiota ja "pyhää Suomalaista rotua" varten? Vastaappa tuohon kysymykseen ennenkuin jatkamme tätä yhtään pitemmälle, kiitos!

Vierailija

"Suurin osa nuorista tytöistä haluaa tulla äideiksi mielummin aiemmin kuin myöhemmin, mutta tottakai heitä pelottaa että se merkitsee heidän urakehityksensä katkeamista."

Ehkä juuri tuo "urakehityksensä katkeamista" on se asian ydin.

Tiedän että äidit ja isät toivovat lapsilleen uraa. Perheenäiti ei ole ura vaikka olisi kuinka hyvin lapsensa hoitanut. Tuohon pitäisi ilmeisesti panostaa.

Luulen että asioita voitaisiin tehdä toisinkin jos asiat oikein miellettäisiin ja arvojamme päivitettäis.

Kaavoitus: mielestäni lähiöt eivät ole niin pahoja ettei niitä reippaasti kehitettyinä saataisi ihmisille asuinkelpoisiksi.( siis meinasin lähtee asunnoista kun ne opiskelioilla on niin surkean peniä ettei niihin perhe mahdu, ja kalliita.)

Aikuisopiskelu, kisällikoulutus täydennettyinä korkeakouluopinnoilla, joustavat päiväkodit.

Lastenhoitotuki, koulutustuki... kyllä niistä on pakko maksaa että niillä voisi elää.

Vierailija

Asumisen hintaa voisi selvästi saada edullisemaksi oikeisiin paikkoihin rakentamalla. Kunnat ja kaupungit omistavat pääsääntöisesti maan ja jos ne kaavottaisivat ja vaikka krynderille ja pankille antaisivat rakentamisen niin kyllä minä ainakin uskon asumisen tulevan lapsiperhe opiskelioillekkin mahdolliseksi.

Vierailija

Asennepäivitystä luultavasti tarvittaisiin kun tuollaiset ministeritason naisetkin kuin salaa, kuin sivussa, jollakin pikkulomalla joutumat muutaman lapsen kuin malliksi tekemään.

Onko tämä meidän presidentti jonkun mielestä onnistuja. Minun mielestäni hän ei näytä onnelliselle. Ei pelkkä ura - vaikka loistavakin - ei yksin tuo onnea. Onneen kuuluisi suuri perhe ja suku.

Vierailija

Tuolla eräänkin "ikuisen" joen rannalla näin perheitä elämässä karjansa kanssa pelkässä risukasassa. Meillä tuollainen ei käy, kyllä meidän pitää rakentaa kunnon asunnot kansallemme ja perheillemme.

Eikä nämä vieraista maista ehkä tänne saadut työntekiä täällä voi kauaa missään toveriasunnoissa asua, kyllä hekin ennen pitkää haluavat tänne tuoda perheensä ja asua väljemmin.

Se on kuin olisimme syöneet siemenviljamme kun olemme pistäneet koko kansamme "tuottavaan" työhön ja laiminlyöneet jälkikasvun.

Vierailija
Perheenäiti ei ole ura vaikka olisi kuinka hyvin lapsensa hoitanut.

Tästä syntyvyydestä täällä pauhaa pääosin vaan naimattomat vanhat parrart, joilla ei edes ole omia lapsia. Perämärin poikia koko porukka! Se on ihan eri asia kohdella ihmistä kaikkine sosiaalisine ongelmineen jonakin hiton "tilastopilkkuna" kuin ihan oikeasti tulla raskaaksi, kantaa lasta, synnyttää, ja sitten alkaa imettää, vaihtaa vaippoja, ja kantaa 100% vastuuta tämän kehityksestä ja tulevaisuudesta! Laskeppas vaikka yhden käden sormella kuinka moni Suomalaisnainen haluaa joutua tilanteeseen, jossa on kolme lasta, ei koulutusta tai sitten käytännössä lainkaan työkokemusta, ja sitten jossain vaiheessa mies pettää ja jättää. Sinusta tulee "koko kansan matriarkka" joka sitten jää yksin hoitamaan näitä lapsia Kela ja sossuatuella. Lyhyesti sanoen;lapsi merkitsee nuorelle naiselle usein työelämän ja uraputken katkeamista. Ei siinä mitään, jos sen korvaa rakas puoliso, lapsi ja perhe. Ei siinä vielä mitään, koska työ itsessään ei ole ihmiselle itseisarvo. Vaan jos turvaverkko jostain syystä tippuu ja avioliitto rakoilee...mies selviää aina, joko lapsen kanssa tai ilman. Miehellä on uraputki, työkokemusta, ja kyky painaa duunia sekä panna ainakin tuhatta akkaa tulematta itse raskaaksi. Naiselle se yksi kerta humalassa jossakin auton takapenkillä riittää. Sitten olet sidoksissa toiseen ihmiseen joka kirjaimellisesti on osa sinua koko loppuelämäsi, halusitpa tai sitten et! Se on pikkuisen eri asia joukolla harhaahapsisia äijiä valittaa lapsilukuja ja "itsekkäitä omahyväisiä nuoria" kun ei ole ikinä lasta kantanut ja TODELLISTA vastuuta ottanut! Jotkut miehet sentään ovat yrittäneet ottaa vastuuta ja kun eivät enää jaksaneet, ajautuivat epätoivoisiin tekoihin joista saadaan veren tahrimin kirjaimin lukea Ilta-Sanomissa. Kaikki miehet eivät edes vaivaudu yrittämään, vaan vain yksinkertaisesti alkavat juosta vieraissa, tai sitten jättävät perheen kokonaan yksin, ja tulevat sitten myöhemmin anastamaan poikansa kun nämä ovat jääneet "liiaksi äidin helmoihin" Heillä kun on oikeus työhön, vapaaseen, omaan tilaan ja lapsiinsa kaikkiin yhtä kertaa, sekä valittaa ja mankua kuinka Suomalaisnaiset ovat omahyväisiä itsekkäitä lehmiä, joitten pohjattoman itsekkyyden takia koko pyhä Suomalainen rotu kuolee sukupuuttoon, eikö totta?

Vierailija

Ei naiseksi syntyminen ole rikos.

Jokaisen olisi saatava kehittyä omaksi itsekseen syntyneenä ilman kapinaa. On tosi kurja jos nainen ei saa olla nainen ja jos Hänen korkein kunnia nimensä on hyväjätkä.

Juuri tuollaisia arvojen päivitystä halusin.

Kyllä tähän yhteiskuntaan on naisenkin naisena sovittava, on vain noustava pystyyn seisomaan ja ravistettava kuin päätään ja itseään ja ryhdistäydyttävä ja karistettava yltään median pöllyttämän saastan.

Oma tarkka parinvalinta on poikaa. Tuo parinvalinta on niin hyvässä kuin pahassakin Sinun.

Eikä tämä takapenkkiyhdenyönvalinta tarvitse olla se lopullinen valinta. Toivon koulun ja yhteiskunnan antavan sukupuoliopetusta siitä ettei kurjankaan hairahduksen tarvitse tarkoittaa vielä lopullista kolaria... kurjia ne tietysti ovat ... vaan ei tarvitse välttämättä olla vielä lopullisia ... niistä hyvällätuurissa selviää ja hyvällätuurilla ottaa opiksi.

Vierailija

Totta. Syntyvyys pitäisi saada kasvuun, mutta asiaa rajoittaa töiden keskittyminen tietyille alueille, joissa sitten vastaavasti asuminen on liian kallista. Ja missä ei duunia ole, ei sitten ole varaakaan lasten hankkimiseen.
Asiaan varmasti vaikuttaa myös feministiliikkeen vaikutus, joka ajoi väen väkisin naisille "miesten arvoja", aiheuttaen taas ison kasan urakeskeisiä naisia. Ja urakeskeisyys sitten on (kalliiden asuntojen lisäksi) johtanut siihen, että lasten hankkiminen aloitetaan biologisesti liian myöhään, jolloin lapsia ei joko saa ollenkaan tai niitä ei edes ehditä hankkimaan yhtä tai kahta enempää. Kaikki eivät tietysti halua sitä ensimmäistäkään.
Ensisynnyttäjän keski-ikä taitaa olla 30 tällä hetkellä.

Uusimmat

Suosituimmat