Kuntavaalit ?

Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Niin asiahan ei minulle kuulu, ko en ole käyny vuosikymmenhin äänestämässä.
Mutta ny vaalien alla heräs pösilössä pääkopassani ajatus , että pitäskö kunnat lakkauttaa kokonhan ?

Mitä niillon virkaa ?
Eikö kuntien hommat voitas alistaa suorhan valtiolle ?
Niinko esimerkiksi terveyskeskukset ja koulut ?

Johan son nähty että pikkukunnat ei kykene niitä hommians hoitamhan, verotus vain kunnan asukhaille kohoaa kohtuuttomaksi, ja se aiheutta eriarvosuutta maan eri osijen välille. Ja paskat paikallisdemokratiasta !
Jos sitäki rehellisesti kattotta , niin havaintoja demokradiasta ei taijja juuri olla.
Niin että kuopathan koko kuntajärjestelmä .

Kommentit (8)

Vierailija

No, helppohan Aslakin on elellä siellä kairassa porojen keskellä. Ja josko alaju porolle kairassa "tietä näyttää", niin eipähän poro ainakaan virka mitään. Ellei sitten ruottia taikka norjaa osaa.

Toista se on täällä etelässä. Jokapuolelta tulee ukkoa ja akkaa vastaan kun kaupassa käynnillään käy. Josko on vaan matkallaan hakemaan ruisleipää, niin jo on kaupan oven
edessä joku lapun näyttäjä antamassa numerolla varustettua lappuaan, että äänestäkää minua lapun antajaan, niin kuntalaisten asiat tämän änestestyslapun myötä paranee.

Aslakkihan oli sitä mieltä, että turha on antaa ääntään turhan puhujille. Minä olen samaa mieltä.

Joo. Toivottavasti Aslakin kamera on nyt hyvässä iskukunnossa sen varalta, että lähtisi kairaan kun lumi sinne "saapuu" ja laitaisi sivustolle kuvia siitä kun lumi alkaa vaaroille saapumaan.

Vierailija

Soo vähä semmone juttu, jotta kyllähän sitä kuntien lopettamista juurikin kokeillaan, nääs nimenomaan kainuussa. Siellähän kuntavaalien yhteydessä vitetetää maakuntavaaleja. Terveydenuolto jo etukäteen "kainuulaistettiin". Eikun kokeilualueelta vaan mallia tänne ruuhkasuomeen. Seuraavan 8v. päästä ette poijjaat ja tytöt, taikka setät ja tätit, äänestä kuntalaisia..

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Turnapulli on hyä ja käypi vilkasemassa tuolla Biolokija puolella
Aslan kuvia. Miekö en itte osannu niin Tico pani ne näkyville.

Ensmäiset lumihituset Kumputunturissa, ja kuutamo mällistellee yhessä tunturin laijalla.
Piru täällä son semmonen sumu , että ei kättäns pitemmälle näje, pirukose semmosta " maitovellijä" viittii kuvata ?

Mitä tullee kunthin ,niin non tyhjänpäivänen byrokranttien
työpaikka. Lopetethan ne vishin maakunnakki, siinä menis
mukavasti samoillatulilla kunnakki.

Eikä tarttis kuntalaisten ruikuttaa sipistä, ko valtijo hoitas kaikki nykyset kuntien touhut, ja joutus kunnanjohtajakki hakemhan ittellens oikejaa työtä.

On niitä ääntenkerjääjijä täälläki, satasen mie olen kaikilta saanu. Pirkele pääse kunnolla pitkäripashenkhan ko jo muutama on ääntä ruikuttamassa, no kaikille on vakiovastaus , anna satanen ja ääni on sinun, muuten pijä turpas kiinni, tai vien poros ja akkas ja tyttäres.

Vierailija

Ikäs kiertänyt maailmaa ja aina on Kumputunturi näkynyt, kuulin aikoinani sanottavan vähättelevästi paikallisista jätkäsellaisista.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Joo soli Kärty-Reino joka sano että: Palajo solen mieki maailmaa kiertäny, mutta kertaakhan ei Kumputunturi ole heittäny näkymästä.

Muutenki hauska mies soli se Reino, tosin ei osannu mithän
sanoa muutenko kärtyämällä.
Niinko sillonki ko lossilla meni Färinrannasta jokeja yli , ja sattu vares siittä ohi veuhkasemhan.
Vareskise perkele mennä veuhkottaa Kenttälhän, kärtys itte Kärty-Reino.

Vierailija

Aslak sanoi :
"Turnapulli on hyä ja käypi vilkasemassa tuolla Biolokija puolella Aslan kuvia. Miekö en itte osannu niin Tico pani ne näkyville."

No katsoin nuo kuvat ja kyllä niiden välityksellä välittyi kuva siitä, miltä kairassa näyttää kun talvi tulee. Vaikka olisikin "kolkkoa" maisemat nyt, niin kyllä paremmalta siellä maisemat näyttää kuin "täällä."

Nääs, olen jo vuosikymmeniä rampannut Vaasa-Kokkola-Oulu väliä rannikkotietä pitkin, että on alakanut kyrpimään tuon lakeuden maisemat, että en viitsi sanoa mitä mieli tekisi sanoa. Sanovat paikalliset aakeen ja laaken varressa asuvat, että sveitsiläiset ovat alkaneet käymään yhä useammin lomamatkoillaan rantatien majoituspaikoissa.

Voihan se olla niin, että sveitsiläiset ovat nähneet tarpeeksi omia alppimaisemiaan, että haluavatkin nähdä turistimatkoillaan pannukakunomaisia maisemia.

Huvinsa kullakin.

Vierailija

On ollut mielenkiintoista tehdä vaalityötä rantautuen "rahvaan" joukkoon. - Siis sen muutaman harvan kerran. Omalla pihallani sain aika vihaisia kommentteja kun kerroin olevani ehdokkaana. "JOO. Köyhien asialla... sitähän ne kaikki!"

Mutta ostoskeskuksissa on tullut vastaan hyvin pukeutuneita kuntalaisia, jotka ovat jo heti ilmoittaneet, että heillä on jo tiedossa oma ehdokas, jota äänestävät. Sitten on näitä, jotka sanovat, etteivät äänestä enää ketään. "Kaikki ovat samanlaisia oman edun tavoittelijoita. Lupaavat kuun taivaalta, mutta saadessaan paikan unohtavat lupauksensa." Tuttuja on tullut vastaan, jotka ovat sanoneet, että "Ai, sinä ehdokkaana. Okei. Harkitaan."

Moni on sanonut, että siis tällainen puolue on siis olemassa. Eivät he ole tienneet.

Tuskallista on ollut kuulla nuoren miehen kertomus omasta kokemuksestaan eräässä pohjoisen lastenkodissa tai erään naisen kertomus tuttavansa perheen rikkomisesta huostaanotolla. Koulukiusaamistapaus, jossa koulukiusattu oli otettu huostaan 90-luvulla. Se oli ollut jollain pienellä paikkakunnalla.

Olen varma, että yhden äänen olen saanut!

Ehkäpä lähden rientoihin mukaan 4 vuoden kuluttua uudestaan, onhan poikani jo sillon isompi, eikä enää niin paljon tarvi minua.

Jani & Jetsetters - Taivaanrannan ajomies

Uusimmat

Suosituimmat