Matkapuhelimien netinkäyttö

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Ajattelin ostaa uuden, sellaisen jossa on ainakin wlan tuki. Onko joku käyttänyt tuollaisia uusia puhelimia? Joko ne toimii nopeasti ne netit niissä? Mitä joskus muinoin itse kokeillut tuollaista netin käyttöä kännykällä niin eipä sillä paljoakaan tehnyt, aivan toivottoman hidasta, tahmeaa, tuskallista. Uskoisin että ajat ovat jo muuttuneet.

Miten tuo systeemi nyt siis oikein edes menee? Kun on se joku 3g.. jos tilaa operaattorilta jonkinlaisen datapaketin, niin onko netin käyttö kännykällä sen jälkeen täysin ilmaista sillä tietyllä kuukausihinnalla? Ihan oikeasti? Kuulostaa vaan niin hienolta. Ihan voi käyttää nettiä kuten tietokoneellakin? Ainakin dna:lla oli joku matkapaketti vai mikä se oli, ja sitten myös datapaketti, mutta mitä niitä tulkitsin niin se datapaketti ei tainnut olla ihan se mitä minä hain, vaan tuo matkapaketti. Käyttävätkö ne eri nimityksiä noista paketeista? Vai ymmärsinkö vain jotakin väärin?

Voiko siihen luottaa että ne yhteysasetukset menee sitten oikein jos ne tulee automaattisesti, vai pitääkö ne aina laittaa itse? Kun ilmeisesti vääristä asetuksista voi koitua ikävyyksiä, yllätyslaskuja.. vähän hirvittää, varsinkin kun ajattelin käyttää tuollaista nettiä aikalailla sitten.

Ja sillä wlan puhelimella voi sitten käyttää tätä kodin langatonta nettiä ihan tuosta vaan ilmaiseksi?

Ja minkälaisia tietoturvasuojia nuo puhelimet sitten vaatii, täytyykö niihin asentaa jotain viruksentorjuntaohjelmia?

くそっ!

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Itselläni on pari vuotta vanha Nokia, Elisan 384kbps datayhteys rajattomalla käytöllä (9,90€/kk).
3G verkon kattavuus on aika hyvä ja toimivuus parantunut parin viime vuoden aikana selkeästi, vaikka aina silloin tällöin toimivuusongelmia tuleekin.
Puhelimen vakioselain on todella hidas, mutta Opera Mini kannattaa asennella (ilmainen, ladattavissa Operan sivuilta suoraan puhelimeen). Puhelimen vakio nettiselain on hidas, mutta se johtuu siitä, että luurissa ei paljon laskentatehoa ole, jolloin itse datan käsittely vie aikaa. Mainitsemani Opera taas yhdistää Norjaan Operan palvelimelle ja sitä kautta data tulee jo valmiiksi "pureskeltuna" puhelimelle sopivaksi, tällä keinoin sivulatauksen kokonaisaika on ehkä samaa luokkaa kotitietokoneen ja 56kbps -yhteyden kanssa.
Viruksia en tiedä puhelimessani olevan, mutta jos lataat joitain sovelluksia, ei niitä kannata asentaa jos et tiedä mitä ne ovat.
"Normaali" netin käyttö onnistuu vaivatta, suurin osa näistä "normaalin käytön" ominaisuuksista toimiikin hyvin ja joillain palveluntarjoajilla, kuten Youtube (Google noin yleensäkin on huomioinut mobiilikäyttäjät kiitettävästi), on jopa mobiiliversiot palvelustaan.
Itse olen siinä määrin tyytyväinen, että Wiin ohella puhelin onkin yleisin väline millä käytän nettiä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Hmm. Ehkä noissa ihan uunituoreissa on enemmän tehojakin kuin pari vuotta vanhassa. Mutta sitten se valinnan vaikeus, en tiedä noista malleista mitään.. kannattaako ostaa Nokiaa vai Ericssonia vai kenties jotain muuta, onko niitä muita varteenotettavia edes..

くそっ!

Vierailija

WLAN on langaton lähiverkko, eli pitää oikeasti olla muu yhteyslaite internetiin, jos tätä haluaa käyttää. Kotona oma WLAN-tukiasema ja muualla sitten jonkun tahon jakama verkko.

3G-paketit sitten sisältää netin käytön pelkällä puhelimella.

Mitä isompi resoluutio laitteessa, sitä mukavampi luonnollisesti käyttää. Muuten mallin valinta lähinnä näppituntumalta: mikä tuntuu käteen hyvältä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Olli V
WLAN on langaton lähiverkko, eli pitää oikeasti olla muu yhteyslaite internetiin, jos tätä haluaa käyttää. Kotona oma WLAN-tukiasema ja muualla sitten jonkun tahon jakama verkko.

3G-paketit sitten sisältää netin käytön pelkällä puhelimella.

Mitä isompi resoluutio laitteessa, sitä mukavampi luonnollisesti käyttää. Muuten mallin valinta lähinnä näppituntumalta: mikä tuntuu käteen hyvältä.

Voisikohan jossakin kokeilla noita puhelimia ihan omin käsin? Kuulemma Saksasta tilaamalla saa paljon halvemmalla, onko siihen jotain syytä miksei sieltä kannattaisi tilata?

くそっ!

Vierailija
Ronron
Voisikohan jossakin kokeilla noita puhelimia ihan omin käsin? Kuulemma Saksasta tilaamalla saa paljon halvemmalla, onko siihen jotain syytä miksei sieltä kannattaisi tilata?

Monessa puhelinkaupassa saa näprätä luureja.

Kannattaa tarkistaa saako takuuhuollon Suomesta. Sitä ei ole kukaan ulkomailta tilannut mulle kertonut.

Vierailija
Ronron
Hmm. Ehkä noissa ihan uunituoreissa on enemmän tehojakin kuin pari vuotta vanhassa. Mutta sitten se valinnan vaikeus, en tiedä noista malleista mitään.. kannattaako ostaa Nokiaa vai Ericssonia vai kenties jotain muuta, onko niitä muita varteenotettavia edes..

Kyllä ainakin pitäisi olla. Tosin taustalla hyrräävä käyttöjärjestelmäkin on saattanut käydä raskaammaksi.

Tosin sikäli hyvä neuvo on, että sitä viimeisintä ja kalleinta mallia ei kannata hankkia. Maksat vain turhasta. Ei se kulli siitä oikeasti kasva.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
bdbdbd

Tosin sikäli hyvä neuvo on, että sitä viimeisintä ja kalleinta mallia ei kannata hankkia. Maksat vain turhasta. Ei se kulli siitä oikeasti kasva.

Mietin samaa. Eikös se päde tietokoneissakin? Se kaikkein uusin ja paras sisältänee yleensä jonkinverran ylimääräistä hintaa..

くそっ!

Vierailija

Ostakaa joku uudehko luuri, esim N78 tai N85.

Siinä on FM-lähetin 88.1 - 108 MHz , jolla omia tiedostoja voi kuunnella sekä kotona että autossa vahvarin kautta kätevästi. Vaikka mökillä vanhasta putkiradiosta.

Ainoa oikea hyötyominaisuus sitten värinähälyttimen.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
Lektu-Elli
Ostakaa joku uudehko luuri, esim N78 tai N85.

Siinä on FM-lähetin 88.1 - 108 MHz , jolla omia tiedostoja voi kuunnella sekä kotona että autossa vahvarin kautta kätevästi. Vaikka mökillä vanhasta putkiradiosta.

Ainoa oikea hyötyominaisuus sitten värinähälyttimen.

niin tosin lähetys teho on n. 50nW ellen väärin muista. tämä tarkoittaa että puhelimen on oltava 20cm päässä antennista toimiakseen.

toisen polven pilkkuvirhe

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Entä tietääkös joku että miten noissa kännyköissä tuo TV.. että maksaako sen käyttö jotakin, ja mitä? Voiko sillä katsella normaaleja televisio-ohjelmia missä tahansa?

くそっ!

Vierailija
Ronron

Mietin samaa. Eikös se päde tietokoneissakin? Se kaikkein uusin ja paras sisältänee yleensä jonkinverran ylimääräistä hintaa..

Lyhyen tuotesyklin tuotteissa kehityskustannukset muodostava ison osan siitä "ylimääräisestä" ja tietenkin kannattaa hyödyntää ihmiset, jotka maksavat "mitä tahansa", uudesta tuotteesta.

Se, mitä ajoin takaa oli, että nämä viimeisimmät mallit eivät juurikaan poikkea edellisistä ja halvemmista malleista. Itse katselin, että alle kahden sadan saisi suurin piirtein viimeisimpiä malleja vastaavan puhelimen (riippuen toki mitä ominaisuuksia hakee)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
bdbdbd
Ronron

Lyhyen tuotesyklin tuotteissa kehityskustannukset muodostava ison osan siitä "ylimääräisestä" ja tietenkin kannattaa hyödyntää ihmiset, jotka maksavat "mitä tahansa", uudesta tuotteesta.

Se, mitä ajoin takaa oli, että nämä viimeisimmät mallit eivät juurikaan poikkea edellisistä ja halvemmista malleista. Itse katselin, että alle kahden sadan saisi suurin piirtein viimeisimpiä malleja vastaavan puhelimen (riippuen toki mitä ominaisuuksia hakee)

Ei taida kuitenkaan olla wlania ja 3g:tä niissä alle kahden sadan puhelimissa.. juuri noita ominaisuuksia kun haen lisäksi olisi tietenkin kiva nostaa sieltä paketista jotain luksuksen näköistä, tavallisen perusluurin sijaan, joihin on jo niin kyllästynyt.. lapsi kun vielä käytännössä olen.. joo, viikossahan siihenkin sitten kyllästyy, mutta on tuo uutuuden riemu parin sadan arvoista melkeinpä. Mutta ei sekään saa minua silti ostamaan noita 800 euron hintaisia.. rajansa kaikella. Tulin siihen tulokseen että joku nokian n81 joka maksaa vähän piälle 300 olisi ihan ok. Ulkonäkö on myös tärkeä seikka, vaikka olisi miten hyvä ja halpa, niin jos ei miellytä silmääni niin ei käy, valitettavasti. Siinä on joku juttu..

くそっ!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat