Painoindeksi-gallup

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Laske esim. täällä

http://www.tohtori.fi/?page=2381134

painoindeksisi ja sijoita se galluppitaulukkoon. (Oletetaan vaikka että esim. 24,4 = 24 ja 24,5 = 25, joten en nyt puolikkaita tähän litaniaan sijoita.)

Ei tarvitse verbaalisesti kommentoida, jos ottaa aivoon liika laihuus tai lihavuus, mutta tietenkin saa jos haluaa. Indeksiään saa myöhemmin käydä muuttamassa jos tulee äkillinen muutos syystä tahi toisesta.

Sivut

Kommentit (98)

Vierailija

Oma indeksi tällä hetkellä 22 hujakoilla, vaikken meinaakaan pysyä ihanteellisimmista ihanteellisimmassa painossani, jossa olisi vain 6 kg vaihteluväli. Aika hassua että normaalin painoni vaihteluvapaus onkin 18 kg?!

Eihän sitä tartte mikään ruikku olla. Mutta olisi kiva mahtua aina samoihin vaatteisiin, ettei tarvitse olla kokoajan uusia ostelemassa. Välillä isompia, välillä pienempiä. Kunhan pysyy suurinpiirtein koossa 38 eli M niin hjuva.

Vierailija

20,1. Olen painanut saman verran siitä asti kun pituuskasvu loppui noin 7 vuotta sitten, 58 (+-2) kg. Vaihteluväli on siis todella pieni, tuntuu että keho pyrkii pitämään painon mahdollisimman vakiona. Syönkin kyllä paljon ja säännöllisesti, ja nälkä noudattelee kulutusta hyvin.

Vierailija

Erityisesti lyhytmittaisten miesten taholta onkin esitetty epäilystä että onko se painoindeksi mikään erinomainen mittari lainkaan. Esim. oma mieheni on aika lyhyt ja taitaa se indeksi huidella vaikka missä, mutta ei hän silti mikään plösö ole (liikkuu enemmän kuin minä!)

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Lähelle 26. Mutta pitää muistaa, että tuo mittari on vähän yksioikoinen mittaamaan lihavuutta. Ruumiinrakenteeltani olen normaalivartaloinen, enkä lihavan puolella.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Vierailija
no_more
26 eli ei ihan paha kuitenkaa. En pidä itteeni läskinä vaan normaalipainoisena. Ku en oo läski =)

No tuohan on aika kuvitteellinen tapa mitata ylipainoa muutenkin kun kaikilla bodareilla on sairaalloinen liikalihavuus tämän indeksin mukaan.

Vierailija

Painoindeksiä tulee aina seurata yhdessä rasva%:n kanssa.

Itse olen rasva%:tani sikspäkkitasoa. Täytyy sitä muistaa aina kehua. Pitäis kai vissiin vähän lihottaa, vaikka alipainoinen en olekaan.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Viimeksi kun mittautin noin.1,5 vuotta sitten niin se oli 23. se on nyten varmaa 22-23 välillä. Ei pahemmin tule liikuntaa myöskään harrastettua.

Ei mee tän palstan henkilöillä hyvin kun jopa 20% on reilusti ylipainosia. Tai siis läskejä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Ei mee tän palstan henkilöillä hyvin kun jopa 20% on reilusti ylipainosia. Tai siis läskejä.

Todennäkösesti. Tää foorumi ku ei välttämättä ole bodarien suosiossa. Mä tunnen paljon jamppoja joiden indeksi on yli tuon 25 mutta läskiä vaan ei tunnu löytyvä.

Vierailija

Pitäisiköhän laittaa vaikka pyykkipoika vatsanahkaan että näkisi sen rasvaprosentin, vai millähän sen saisi tietoonsa tee-se-itse-menetelmin...

Useimmiten olen kesän jäljiltä timmissä kunnossa ja selluliittiakin olematon määrä, mutta viime kesänä tuli liikuttua vähemmän kuin yleensä kesäisin ja silavakerros on sen mukainen.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

No ylipäätään Suomessa joka toinen mies ja joka kolmas nainen on ylipainoisia painoindeksin mukaan, joten tuo vain 20 % on tosi hieno tulos. Läskit eivät halua kommentoida?

Ja eipä taida valtaosalla Suomen ylipainoisista olla lihasmassaa liiaksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat