Talitiaiset varastavat tupankan-natsani avoimesta stögiksest

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mulla on vähän noi biologian tiedot hukassa, olen havainnut ettei stögikseni enää täyty tupakantumpeista kun vaihdoin sitä vihreään kahvimukiin joka on aina avonainen vanhaan kannelliseen lasipurnukkaan verraten.

Linnut käyvät hakemassa tupakannatsat.

Mihin ne käyttää ne?

Nautiskeluun päihteenä vai talvipesän rakentamiseenko?

Siihen lämmöneristämiseen ne tupakan-natsan filtterit sopisivat mainosti.

-

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Mielenkiintoinen homma talitinttien oivalluksesta.

Ole varovainen, vihreät kaiketi tulevat syyttämään sinua lintujen rääkkäämisestä ja joudut vielä linnaan.

Vierailija

Meilläkin vierailee hulluja tinttejä!

Olen istuttanut parvekkeelle kanervia ja havuja. Mullan peitin sievästi pienillä kotilon- ja simpukankuorilla, kuten olen puutarhaohjelmista oppinut. Nyt parvekkeella jyllää tinttijengi, joka viskoo kuoria ympäriinsä.

Luulevatko tiput, että ne ovat ruokaa ? Eiväthän tintit ole simpukansyöjiä. Mikä laukaisee tämmöisen käytöksen, vaalea värikö? Vai loukkaavatko hienot asetelmani tinttien kauneudentajua?

Vierailija

Ne on punk- ja anarkistitinttejä jotka toteuttavat sananvapauttansa.

Meillä päin ne paskovat myös graffiteja.

Vierailija

Eiköhän ne tiaiset siirry metsän siimeksestä asumusten lähistölle mehukkaiden toukkien ym. syötävän perässä talven tullen. Tiaisethan "repivät" mm. seinien rakosista ja räystäiden alta kaikki paikat makupalojen toivossa. Saman ne tekee parvekkeellakin, se hiukopala kun saattaa tiaisen mielestä piileskellä kukkaruukussa simpukakuorien alla tai tuhkiksessa natsojen joukossa.

Tuskin ne kuitenkaan järkeään ovat menettäneet...

Vierailija
baal1984
Mulla on vähän noi biologian tiedot hukassa, olen havainnut ettei stögikseni enää täyty tupakantumpeista kun vaihdoin sitä vihreään kahvimukiin joka on aina avonainen vanhaan kannelliseen lasipurnukkaan verraten.

Linnut käyvät hakemassa tupakannatsat.

Mihin ne käyttää ne?

Nautiskeluun päihteenä vai talvipesän rakentamiseenko?

Siihen lämmöneristämiseen ne tupakan-natsan filtterit sopisivat mainosti.

Niin en tiedä, itse olen luullut että käyttävät pesän tekoon tumppien ihanan matskun. En sitten tiedä mikä merkitys osuus tässä nyt sitten on nikotiinilla, onhan se ainakin vähän epäilyttävän myrkyllisen tuntuinen elementti se "filtteri", että onko sillä sitten minkälaisia vaikutuksia jälkeläisiin yms.?
Tiedä häntä!?!??!

Vierailija

Pesänaineksena tumpit ovat myrkyllisyyttään lintukirppujen karkotin, johon tintti on sen innovoinut, ehkä.

Minua joku tintti käy tiiraamassa ikkunan takaa kuin sanoakseen: "Kuka tässä on höntti?Höntti, hei!" ja koputtaa nokallaan ikkunan peltiin.

Vierailija
tietää
Pesänaineksena tumpit ovat myrkyllisyyttään lintukirppujen karkotin, johon tintti on sen innovoinut, ehkä.

Minua joku tintti käy tiiraamassa ikkunan takaa kuin sanoakseen: "Kuka tässä on höntti?Höntti, hei!" ja koputtaa nokallaan ikkunan peltiin.

Samaa mäkin mietin, mutta jätin pois tekstistäni. Nyt on hyvä komppaa, eli "myrkyllisyys"-hän on kaksiteräinen miekka, ottaa ja antaa!

Vierailija

Eivät edes hönteimmät tintit rakenna pesiä syksyä vasten. Stadissa ei ole vielä hyönteisitäkään pulaa, lämpötila keikkuu liki kymmentä astetta.

tietää, myös meillä tinttiset käyvät ikkunalaudoilla marssimassa ja ovat änkeämässä väkisin sisään pienimmästäkin tuuletusikkunan lokosesta.

Onko kaikki talitiaiset tulleet hulluiksi?

Vierailija
Mummo
Eivät edes hönteimmät tintit rakenna pesiä syksyä vasten. Stadissa ei ole vielä hyönteisitäkään pulaa, lämpötila keikkuu liki kymmentä astetta.

tietää, myös meillä tinttiset käyvät ikkunalaudoilla marssimassa ja ovat änkeämässä väkisin sisään pienimmästäkin tuuletusikkunan lokosesta.

Onko kaikki talitiaiset tulleet hulluiksi?

Ei siis ole mitään talvipesiä tai placebokevättä tässä yhteydessä?
Entäs sitten jonkinlainen symbioottinen ele, olettaen että joku eläin tarvitsee filttereitä ja sillä on jotain antaa tinteille?
Tai käyttävätkö linnut esineitä, "ainesta" tai "kemiaa" hyväkseen esim. ravinnonhankinnassa?

Vierailija

Kyllä siinä varmaan jotain mieltä ylentävää, tai tintin henkistä tilaa alentavaa on , tuossa natsassa.
Katselin myös kuinka innokkaasti tintti kurmootti tupakannatsaa pitkän aikaa, ja vei vielä lopuksi, koko saaliin mukanaan.

Muten tintin apajalla on kyllä vieraillut tikka, punarinta, ja peippokin, mutta ei niitä natsat ole kiinnostanut.

Vierailija
Mummo
Jaa että tintit diilais nikotiiniriippuvaisille otuksille stumppeja

Esimerkiksi niin.
"Yhteistyötä" kuitenkin on useilla eläinlajeilla.
Eliö ja kasvien sarallakin yhteistyötä on havaittu.

Vierailija

Nosto

Missä ornitologit ja muut linnunselittäjät ovat, kun heitä tarvitaan?

Kuka soittaa seuraavaan radion Luontoiltaan ja kysyy?

Vierailija

Meillä kotonapäin oravat veivät natsoja kun niitä vielä syntyi. Oletimme äidin kanssa, että ne ovat nähneet ihmisten pitävän tupakkaa suussaan ja kuvittelevat ihmisten syövän tuota pötkylää. Ravintoaspekti siis? Matkiminen?

Ruokaa tintit nykyään hakevat aivan kuin ennenkin. Koputtelevat ikkunanpielistä kitit - kitissä on pellavaöljyä. Kerran kun ovat oppineet ikkunkarmeille, jatkavat sitten tongintaansa vaikka alumiinikarmeissa.

Uteliaitahan linnut ovat, kokeilevat onkohan tuo höttö jotain hyvää?

Niitä Ornitologeja kehiin, todella.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat