Rallikuski autokouluun

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
Gardemeister julistettiin kokemattomaksi kuljettajaksi 30.10.2008,16:43:14

Japanin MM-rallin katsojat joutuvat varmasti hieraisemaan muutaman kerran silmiään, kun Suzukin Toni Gardemeister paahtaa Sapporon lähistöllä sijaitsevia erikoiskokeita viikonlopun aikana. Suomalaiskuskin konepellissä ja takaikkunassa olevat tarrat nimittäin varoittavat kokemattomasta kuljettajasta.

Gardemeister joutui kisan alla suorittamaan japanilaisen ajokokeen, koska paikalliset viranomaiset eivät hyväksyneet hänen Monacossa myönnettyä kansainvälistä ajokorttia. Gardemeister viettikin maanantain lepäämisen sijaan autokoulussa.

- Aamulla minun piti mennä luokkahuoneeseen oppitunneille, sitten istuin kokeessa, kävin näkötarkastuksessa ja lopulta menin ajo-opettajan kanssa autoon, Gardemeister selvittää wrc.com-sivustolla.

- Ajokoe oli omituinen. Ajoin vanhalla Nissanilla tai Toyotalla - en ole varma kummalla - ja vaikka opettaja tiesi, että olen kokenut rallikuski, hän teki kaiken tismalleen sääntöjen mukaan. Minulla meni koko päivä ajoluvan saamiseen. Onneksi sentään pääsin läpi ja nyt minulla on japanilainen ajokortti kolmeksi vuodeksi!

Lähde: Sportti.com

Eipä ole helppoa rallikuskeillakaan.

Kommentit (1)

Vierailija
jpv
vaikka opettaja tiesi, että olen kokenut rallikuski, hän teki kaiken tismalleen sääntöjen mukaan.

ihan oikein. Varsinkin jos ei oikein meinannu onnistua se sääntöjen noudattaminen.

Uusimmat

Suosituimmat