8-vuotiaan kohtalokas konepistoolionnettomuus

Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005

Meillä NRA:ssa ollaan oltu jo pitkään sitä mieltä, että automaattituliaseilla pitäisi päästä ampumaan ainakin valvotusti, mielellään ilman valvontaakin. USA:ssa tämä homma osataan; esimerkiksi Machine Gun Shoot and Firearms Expo -messuilla lapsetkin pääsevät kokeilemaan kunnon sarjatuliaseita.

Edellisellä messuilla tosin sattui kohtalokas onnettomuus. Uzi karkasi sillä ampuneen 8-vuotiaan käsistä ja osui pieneen ampujaan. Hän kuoli vammoihinsa.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... /10/738497

Nämä tapaukset ovat valitettavia, mutta sattuuhan onnettomuuksia liikenteessäkin ilman, että autoja oltaisiin kieltämässä. Kannattaa ajatella, kuinka paljon ihmishenkiä säästyisi, jos kaikki voisivat suojella henkeään kunnollisilla aseilla.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija
asdf

Nämä tapaukset ovat valitettavia, mutta sattuuhan onnettomuuksia liikenteessäkin ilman, että autoja oltaisiin kieltämässä. Kannattaa ajatella, kuinka paljon ihmishenkiä säästyisi, jos kaikki voisivat suojella henkeään kunnollisilla aseilla.

Kauhun tasapaino käsiaseilla

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Aseet pelottaa ihmisiä, koska telkkarissa aina näytetään pyssyjä roistoilla.

Kyllä aseet on turvallisia ja asiallisia harrastusvälineitä.

Lähinä tätäkin asiaa pitää ajatella siitä näkökulmasta että 8-vuotias ei välttämättä ole tarpeeksi kypsä ammuskelemaan konepistoolilla. Rekyyli voi olla lapselle sen verran kova.

10 vuotta vanhempi olisi jo minusta saanut ammuskella konepistoolilla. 8-vuotias on vähän liian nuori.

Vierailija
tiäremiäs

10 vuotta vanhempi olisi jo minusta saanut ammuskella konepistoolilla. 8-vuotias on vähän liian nuori.

"vähän" liian nuori?

Mun mielestä muiden kuin sotilaiden ei tarvitse ampua konetuliaseilla. Piste.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
ronko7eus
tiäremiäs

"vähän" liian nuori?

Mun mielestä konetuliase ei ole sen vaarallisempi kun metsästyskivääri. Ammu vaikkapa konepistoolilla 100 metrin päässä olevia ihmisiä sarjalla, niin ei osu. Mutta kiväärillä osut jos tähtäät.

Vierailija
ronko7eus

Ei tarvitsekaan, mutta eri asia on saako muutkin ampua niillä huvikseen, kunhan eivät ammu toisiaan?

Minusta pitäisi saada ampua. Eihän aseharrastuksen pointti ole ampua ihmisiä, vaan räknätä niitä aseita ja ammuskella tauluja. Se on kivaa puuhastelua.

Vierailija
ronko7eus

Miksi sotilaidenkaan pitäisi ampua konetuliaseilla?

SamBody
Seuraa 
Viestejä5787
Liittynyt3.5.2008

Vaikka en amerikan mallin aseenkanto-oikeutta kannatakaan, niin kyllä täytyy sanoa että tuossa tapauksessa tappoi typeryys. Skidin ennuste oli joka tapauksessa huono, koska tuolla älyllä varustettu vanhempi (iskä?) olisi kuitenkin istuttanut hänet Hayabusan puikkoihin...

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vierailija
bena
ronko7eus

Siksi että ne saa tapettua tehokkaammin. Muuten sodat kestää kymmenen kertaa kauemmin.

Vierailija
ronko7eus
bena
ronko7eus

Siksi että ne saa tapettua tehokkaammin. Muuten sodat kestää kymmenen kertaa kauemmin.

Paljonko konetuliaseiden käyttö nopeuttaa vaikkapa Irakin sotaa?

Vierailija
tiäremiäs
Mun mielestä konetuliase ei ole sen vaarallisempi kun metsästyskivääri.

Ainahan mielipiteitä saa olla. Fakta vaan on että joku koulussa riehuja on paljon vaarallisempi konetuliaseen kuin metsästyskiväärin kanssa.

Vierailija

Mielestäni leikkipyssyt pitäisi kokonaan kieltää, sillä ne opettavat lapsillemme, että väkivalta on osa elämäämme ja aseet ihannoitava asia. Heti nyt leikkipyssyt kieltoon!

Vierailija

autourheilu kans kiellettävä, opettaa ajaan ylinopeutta ilman osaamista ja kontrollia,ja tappaa päivittäin sivullisia, toisin kuin aseet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat