Ötzin sukulaiset

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Onko erinlaisia ihmisiä, eli sellasia mitkä on vähän niin kun eri "rotua".

Vai miten rodut määritellään, onko eri rotunen ihminen jo kokonaan erinlainen ihminen.

Jos Ötzillä ei ole sukulaisia elossa, niin mitä meinaa. Eikös kaikki ihmiset ole jotenkin sukua toisilleen.

Mitenkä on?

Kommentit (5)

Vierailija

Jostain syystä Ötzin naispuoliset sukulaiset eivät ole päässeet lisääntymään yhtä hyvin kuin muut, jolloin hänen mitokondriaalinen DNA:nsa on hävinnyt väestöstä.

Tottakai kaikki ovat jotain sukua keskenään, mutta Ötzin sukulaisten jälkeläisiä ei näyttäisi olevan nyky-eurooppalaisissa.

Leikitään että populaatiossa olisi vain kaksi ihmistä, sinä ja minä, ja meidän yhteinen esi-isämme on niin kaukana että mitokondrioidemme perimä on selkeästi erilaista. Eli vaikka sinä ja minä olemme kaukaista sukua, niin jos sinä saat paljon lapsia ja lapsenlapsia ja minä en saa yhtään, tyssää minun sukulinjani ja sinun jatkuu. Sitten kun tuhansien vuosien päästä tiedemiehet löytävät muumioni, he voivat todeta, että minun jälkeläisiäni ei enää ole olemassa.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8916
Liittynyt18.8.2008

Sitäpaitsi Ötzin kikkeliä ei ole löydetty (muistaakseni). Puuttuu siis varma näyttö suvun jatkokyvystä. Ties vaikka oli heimoa, jossa vehje poistettiin metallimiehiltä.

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008
Scylla
Jostain syystä Ötzin naispuoliset sukulaiset eivät ole päässeet lisääntymään yhtä hyvin kuin muut, jolloin hänen mitokondriaalinen DNA:nsa on hävinnyt väestöstä.

Tottakai kaikki ovat jotain sukua keskenään, mutta Ötzin sukulaisten jälkeläisiä ei näyttäisi olevan nyky-eurooppalaisissa.

Leikitään että populaatiossa olisi vain kaksi ihmistä, sinä ja minä, ja meidän yhteinen esi-isämme on niin kaukana että mitokondrioidemme perimä on selkeästi erilaista. Eli vaikka sinä ja minä olemme kaukaista sukua, niin jos sinä saat paljon lapsia ja lapsenlapsia ja minä en saa yhtään, tyssää minun sukulinjani ja sinun jatkuu. Sitten kun tuhansien vuosien päästä tiedemiehet löytävät muumioni, he voivat todeta, että minun jälkeläisiäni ei enää ole olemassa.

Jos populaatiossa olisi vain kaksi ihmistä, sinä ja tiäremies, ainoa mahdollisuus tiäremiehen saada paljon lapsia olisi tehdä niitä sinun kanssasi. Sinunkin sukulinjasi jatkuisi. Eikö?

En millään malttanut...

---

Uusimmat

Suosituimmat