F-Secure vastaan Vistan Defender ja Firewall

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minun koneella alkaa F-Securen lisenssi vanhentumaan pika puoliin. Uudesta vuoden F-Secure lisenssistä tulisi pulittaa n. 50 euroa seuraavalle vuoden periodille.

Mitenkähän nyt on, kun Windows Vista Ultimatessa on Defender ja Firewall firman puolesta toimitettuna. Ajattelin nimittäin, että jättäisin F-Securen lisenssin uusimatta ja jättäytyisin Windows Vista Ultimaten suojan piiriin
noilla Windows Vistan Defenderillä ja Firewallilla.

Onko kellään kokemusta siitä, kun on jättäytynyt pelkästään Windows Vistan virussuojan varaan ja kuinka Windows Vistan turvapuoli yksinään on pelittänyt viruksia sum muita malwareja vastaan.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
turnabull
Minun koneella alkaa F-Securen lisenssi vanhentumaan pika puoliin. Uudesta vuoden F-Secure lisenssistä tulisi pulittaa n. 50 euroa seuraavalle vuoden periodille.

Mitenkähän nyt on, kun Windows Vista Ultimatessa on Defender ja Firewall firman puolesta toimitettuna. Ajattelin nimittäin, että jättäisin F-Securen lisenssin uusimatta ja jättäytyisin Windows Vista Ultimaten suojan piiriin

Onko kellään kokemusta siitä, kun on jättäytynyt pelkästään Windows Vistan virussuojan varaan ja kuinka Windows Vistan turvapuoli yksinään on pelittänyt viruksia sum muita malwareja vastaan.

Tärkeätä on vain luoda rajoitettujen käyttäjäoikeuksien tili, jolla hoitaa kaiken normaalikäytön. Tällöin ei pitäisi minkään päästä yllättämään. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia. Tosin on omana lisänä on Avast!, joka löytyy ilmaiseksi verkosta.

SamBody
Seuraa 
Viestejä5792
Liittynyt3.5.2008
turnabull

Jos sinulla on nettiyhteytenä laajakaistaliittymä, on sinulla myös mitä todennäköisimmin palomuuriominaisuuksilla varustettu reititin (itselläni kylläkin sillattu yhteys, mutta työasema kiinni netissä WLAN-reitittimen kautta). Jo tuon rauta-fw:n taakse jää luokkaa 99.9-99.999% kaikista aiheettomista yhteysyrityksistä, eli sen puoleen käyttiksen perus-fw reititin-fw:n lisäksi on kyllä täysin riittävä (kun itse käyttiksen turvapäivitykset pidetään ajan tasalla).
Viruksien suhteen oma "käyttöprofiili" on olennainen - itse olen kotikoneissa (10+ kpl) aina (n. 25 v.) tyytynyt off-line virusscannaukseen - virusten "saastuttamia" koneita täsmälleen 0 kpl.
Summa summarum: jos olet sinut tuon käyttämäsi tekniikan kanssa, et tarvitse apuohjelmiksi tietoturvassa sen enempää F-Securea kuin mitään muutakaan erillistä korvausta vastaan kaupattua.

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005

Oletko saanut "virus" ilmoituksia F-Securen softalta?
Jos et, niin osaat käyttää nettiä "järkevästi" etkä tarvise moista softaa.

Vierailija

Nyt on lähtenyt 1. vuorokausi käyntiin ilman F-Securen virustiedoitepäivityksiä.

Oli vaan aikamoinen yllätys kun käyttöoikeus oli kulunut loppuun, että F-Secure tällaisella viestillä tervehti :
"
F-Secure Internet Security 2008 OEM ei enää suojaa tietokonettasi. Voit jatkaa tuotteen F-Secure Internet Security 2008 OEM käyttöä uudistamalla tilauksen.
"
No, en yo. varoituksen myötä ole vielä uudistanut tilaustani, mutta kuitenkin jää hiukan paha maku suuhun yo. viestistä. Että, vanha asennus ei sitten enää toimikkaan milään muotoa suojelussaan kuten ennen, eilen oli.

Latasin testiviruksen http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm
saitilta, ja kun sitä olin tallettamassa, niin kylläpä F-Secure oli vielä voimissaan, kun havaitsi tuon testiviruksen ja karantteerasin testiviruksen, vaikka lisenssiaikani oli jo loppunut.

Jotenkin veti olon hölmöksi, kun ihan hetki sitten olin saanut F-Securen suojausohjelmalta ilmoituksen, että :
"
F-Secure Internet Security 2008 OEM ei enää suojaa tietokonettasi. Voit jatkaa tuoteen F-Secure Internet Security 2008 OEM käyttöä uudistamalla tilauksen.
"
Jonkun verran kaiketi F-Secure vielä suojelee konettani, mutta kun työttömältä ei löydy 50 euron lisenssimaksua heti nyt tänä päivänä seuraavan vuoden ajaksi, tuleekin ryhtyä miettimää, että kuinka saisi jo ostamallaan Vista Ultimatella virussuojan niin kattavaksi, että ei tarvitsisi ostaa F-Securea uudestaan.

Että, löytyisikö teiltä arvoisat lukijat hyviä vinkkejä taikka referenssisivustoja, joissa kerrottaisiin kuinka Vistan Defenderiä ja Firewallia ihan oikeasti käytetään ja konffataaan.

Mikä piru tuon F-Securen tekee niin kuuluisaksi ja komeaksi, että edes MS:n heput eivät ole ryhtyneet Windowsiin vastaavaa tekemään?

Sitä paitsi, eikö F-Securessa ole Kaspersky Labsin moottori.

Vierailija

ilaiho on oikeassa, fsecure on syöppö. Se kyllä toimii, vaikka lisenssi on mennyt vanhaksi, mutta ei enää päivä tunnisteita, joten kokonaan suojaamaton ei koneesi nytkään ole.

Itse vaihdoin keväällä samassa tilanteessa ilmaiseen Avastiin ja olen ollut tyytyväinen. Fsecuren poistamiseen tarvitset muuten Fsecuren oman poistotyökalun. Viimeiset roippeet eivät lähde ilman sitä.

Vierailija
ilaiho
Älä vain sitä F-Securea osta. Kallis ja syö paljon resursseja. Ilmainen Antivir vaikka, jos jotain tarvitsee.

Josko sinulla olisi esittää Antivir-ohjelmsta jotain muutakin kuin vain tuo yo. lausunto, niin mielelläni lukisin peremmin perusteltua lausuntoa. Mikä Antivir-ohjelmassa on hyvää?

Vierailija

Antivir on pärjännyt ilmaisohjelmavertailuissa ainakin äärimmäisen hyvin Itsekin sitä käyttäisin, jos tarvitsisin/pystyisin.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008

Löytyy myös ilmainen AVG Anti-virus, jota ei kehuta huonoksi.

Noista ilmaisista puuttuu palomuuri, mutta niitäkin on ilmaisia. Liekö sitten parempia kuin windows:n tai adsl modeemin palomuurit. Kone on ollut kyllä välillä pitkiä aikoja pelkän xp:n palomuurin varassa, eikä ole havaintoa viruksista ym.

Aikoinaan yritin saada noita ilmaisi palomuureja toimimaan F-securen kanssa (mulle sattuneessa ei tainnut olla palomuuria). Toimivat kyllä, mutta kone ei tykännyt. Mm. kovalevyn rämppäys muuttui jatkuvaksi.

Lurulude
Seuraa 
Viestejä248
Liittynyt23.3.2007

Eset Smart security, siihen vaan hakee ton demotunnuksen uudelleen kuukauden välien. Ehkä markkinoiden nopein tutka, koska tohon on joku hullu jaksanut koodailla matalan tason koodikielellä osia. Ja hyvin värkki on toiminut tähänkin saakka

Vierailija

Periaatteessahan modeemin NAT jo estää sen, että ilman käyttäjän antamaa lupaa koneelle ei tunge luvattomia ohjelmia. Mutta eri asia on tietysti se tunnistaako käyttäjä haittaohjelman. Oma kokemukseni Microsoftin softasta ja virusohjelmista (F-Secure ja Norton + ilmaiset) on aika negatiivinen.

Juuri siksi siirryin Linuxiin ja jätin taistelut virusohjelmia vastaan historiaan. Puoli vuotta Linuxia (Ubuntu Hardy Heron) - eikä niin minkäänlaista ongelmaa sen paremmin haittaohjelmsista kuin viruksistakaan. Koemielessä olen jopa imuroinut viruksia ja testannut onko niistä mihinkään - tulos - ne eivät pysty Linux-ympäristössä mihinkään. Ne jotka ovat tarttuneet Wine-kansion alle ovat siellä kuin orvot pirut pystymättä mihinkään. Lopulta deletoin koko kansion ettei minä itse levittäisi viruksia muiden koneisiin.

Suosittelen siirtymistä Linuxiin. Jos tarvitse joitakin sovellusohjelmia varten mikkisoftaa, niin sitten asenna se koneen toiseen osioon. Nettiä en suosittelisi käyttämään kuitenkaan muulla kuin Linuxilla. Tässä on periaatteeni. Jos ne eivät muille kelpaa, minulla on myös muitakin.

Vierailija

Virustorjunnat pitäisi olla kunnossa, mutta surffailun suodattimien asennus perheen lapsikäyttäjille kiinostaisi. Löytyykö hyviä (ilmais)ohjelmistoja/kokemusta? Tarkoitus olisi, että pahin törky jäisi suodattimiin halutulla käyttäjäprofiililla.

SamBody
Seuraa 
Viestejä5792
Liittynyt3.5.2008
mcgyver1
Virustorjunnat pitäisi olla kunnossa, mutta surffailun suodattimien asennus perheen lapsikäyttäjille kiinostaisi. Löytyykö hyviä (ilmais)ohjelmistoja/kokemusta? Tarkoitus olisi, että pahin törky jäisi suodattimiin halutulla käyttäjäprofiililla.

Jos IE:tä käytät niin hae (eng) help:istä "Content Advisor". Firefox:in yhteydessä sama asia ilmaistaan termillä "Parental controls" (laajennuksia).

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vierailija
Phony
ilaiho on oikeassa, fsecure on syöppö. Se kyllä toimii, vaikka lisenssi on mennyt vanhaksi, mutta ei enää päivä tunnisteita, joten kokonaan suojaamaton ei koneesi nytkään ole.

Itse vaihdoin keväällä samassa tilanteessa ilmaiseen Avastiin ja olen ollut tyytyväinen. Fsecuren poistamiseen tarvitset muuten Fsecuren oman poistotyökalun. Viimeiset roippeet eivät lähde ilman sitä.

Eli tarvitaan joku muu ohjelma kuin F-Securen toimittama, kuten fsuninst.exe tai uninstaller.exe kun halutaan poistaa "kaikki rippeet" asennetusta F-Secure Internet 2008:sta?

Mistähän tällaisen saisi.

Vierailija
turnabull
Eli tarvitaan joku muu ohjelma kuin F-Securen toimittama, kuten fsuninst.exe tai uninstaller.exe kun halutaan poistaa "kaikki rippeet" asennetusta F-Secure Internet 2008:sta?

Mistähän tällaisen saisi.

Kuulostaa kalastelulta. Troijalaista saa jos tällasia lähtee etsimään. Varoitettu on.

Kyllä riittää että normaaliin tapaan poistaa kuten minkä tahansa muunkin ohjelman. On totta, että poisto ei hävitä F-Securen lokitiedostoja, mutta niistä ei mitään ongelmaa luonnollisestikaan ole.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat