Miten on mahdollista

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Heippa

Osaisiko joku valaista, miten on mahdollista että olen saanut sähköpostiini roskapostiviestin OMASTA sähköpostiosoitteestani.

Eli kun osoitteeni on muotoa nikki9@netti.fi, niin olen saanut postia osoitteesta nikki9@netti.fi, otsikkona RE: sj. Doctor Leon, eli yrityksenä saada minut käsittämään kuin olisin saanut vastauksen lähettämääni postiin. En mennyt halpaan, en käy englanninkielistä viestinvaihoa. Pistin postin roskikseen avaamattomana.

Kyseiseen postiini tulvii muutoinkin roskapostia yli äyräiden, ja en sitä juurikaan käytä, kuin joskus satunnaisesti johonkin "epämääräiseen" rekisteröityessäni.

Minulla ei (tietääkseni) ole minkäänlaisia alter egoja

Miten kummassa jollakin voi olla sama osoite, tai mitekä joku voi käyttää minun osoitetta???

vastauksista kiitellen

Kommentit (2)

Vierailija

Roskapostiserverit laittavat lähettäjäksi mitä sattuu. Olen itse saanut ilmoituksia perille menemättömistä sähköposteista, jotka olen muka lähettänyt. Kyseessä on eräs WEB-mail, jota käytän netissä yleisesti tällaisiin "pikkujuttuihin". Asiaan ei kannattane kiinnittää enempää huomiota. Ainoa jonka voisit tehdä on virus- ja haittaohjelmascannaus koneellasi.

Jos käytät mainitsemaasi sähköpostia selaimen kautta, tuskin koneellasi on mitään haitallista.

PS. Nettiosoitteen levittäminen foorumeilla on muuten omiaan tehostamaan roskapostin tunkua mailiisi....

Vierailija

Kuka tahansa voi määritellä lähettäjän osoitteeksi minkä tahansa oikein tai väärän osoitteen. Ei se ole kai edes laitonta.

Henkilökohtaisesti en käytä sähköpostia. Meillä on duunissa käytössä sähköpostin korvaava wiki. Kaikki on vissiin kuulleetkin sellaisesti jutusta ku wikipedia. Se on näppärä.

PS: tuohon aloitusviestissä mainittuun osoitteeseen varmasti iskeytyy tällä hetkellä tulvittain muistutuksia että vehje vois olla pidempikin.

Uusimmat

Suosituimmat