A-talk 6.11.-08

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Keskustelua kansantaloudesta, oikeudenmukaisesta verotuksesta ja hyvinvoinnistamme näinä aikoina.

Jos ette huomanneet eilen katsoa, niin minä suosittelen.
Asiasta tietäviä poliitikkoja, yrittäjiä, ja filosofeja pohtivat yhteistä dilemmaa.

Kyse on asiasta: Mikä on oikein ja oikeudenmukaista verotusta yhteiskuntaamme ja meitä jokaista kohtaan.

Löytyy Yle-Areenasta.

Kommentit (11)

Vierailija

Keskustelua kansantaloudesta, oikeudenmukaisesta verotuksesta ja hyvinvoinnistamme näinä aikoina.

Asiasta tietäviä poliitikkoja, yrittäjiä, ja filosofeja pohtivat yhteistä dilemmaa.

Kyse on asiasta: Mikä on oikein ja oikeudenmukaista verotusta yhteiskuntaamme ja meitä jokaista kohtaan.

Löytyy Yle-Areenasta.

Vierailija
törhönen

Kuka keskustelijoista oli filosofi? Minusta siinä oli vain kaksi kansanedustajaa, yrittäjä ja insinööri.

Tällä kertaa järkevimpiä puhui insinööri.

Vierailija
törhönen

Löytyy Yle-Areenasta.

Siis tuo eilinen, missä oli Sarasvuo, Arhinmäki, Hemming ja Isokallio ? Ei, ihan hauska jutteluhan se oli, mutta vähän nyt kyllä ylimainostat sitä.

Vierailija
anomalia
törhönen

Kuka keskustelijoista oli filosofi? Minusta siinä oli vain kaksi kansanedustajaa, yrittäjä ja insinööri.

Se insinööri . He ovat myös vaikuttajia jotka kykenevät vaikuttamaan asiaan, vaikka eivät olekkaan ainoita jotka asioita pohtivat.

Vierailija
dot4
Hyvää keskustelua oli. Sarasvuo osaa olla ärsyttävä. mutta kylllä hänkin on veroja maksanut ja paljon.

Ja aiheuttanut kaikilla teoillaan ainoastaan elinkustannusten nousua.

Rikkaat eivät koskaan tee yhteiskunnalle mitään muuta kuin nostattavat kaikkien elinkustannuksia, eli alentavat rahan arvoa.

Koska rikkaat eivät voi tätä tunnustaa, niin siksi he eivät myöskään pysty löytämään mitään ratkaisuja, koska he ovat itse se ongelma --jonka hoitamisesta he vaativat itselleen ilmaisen elämän.

Vierailija

Sarasvuo on lorsannut iät ajat sankaruutta ja mitälie itseäänperseellepotkimistaktiikkaa ja nyt sortuu kitisemään kuin mummokuumeinen ämmä oman suorituksensa palkitsemattomuutta ennätyslapsikatraan häivyttyä. Muut olivat jotain puolipunikkikadehtijoita, jotka kaikkiverolle-huumassaan hyökkäilee epä-älyllisesti sinnetänne raapimassa uusrikkaita hanurista, jotta kolikot kilisee.

Vierailija
tietää
Sarasvuo on lorsannut iät ajat sankaruutta ja mitälie itseäänperseellepotkimistaktiikkaa ja nyt sortuu kitisemään kuin mummokuumeinen ämmä oman suorituksensa palkitsemattomuutta ennätyslapsikatraan häivyttyä. Muut olivat jotain puolipunikkikadehtijoita, jotka kaikkiverolle-huumassaan hyökkäilee epä-älyllisesti sinnetänne raapimassa uusrikkaita hanurista, jotta kolikot kilisee.

Aikaideologinen lataus taisi tulla suollettua, vai ? Hemming ehdotti tuloveron laskemista pääomaveron tasolle.

Vierailija
törhönen
anomalia
törhönen

Se insinööri . He ovat myös vaikuttajia jotka kykenevät vaikuttamaan asiaan, vaikka eivät olekkaan ainoita jotka asioita pohtivat.

Isokallioko?
Näin Helsingin Sanomissa 25.2.1992:
" Ryynänen kertoo Nokian poispotkitusta varapääjohtajasta Kalle Isokalliosta, joka oli rakentanut toimeentulonsa kalliolle: "Lehtitetojen mukaan hän saa täyden eläkkeen, vaikka työsuhde Nokiassa on vasta 11-vuotinen. Isokallion palkaksi on arvioitu noin 1,6 miljoonaa markkaa vuodessa. 60 prosentin eläke olisi siis noin miljoona markkaa vuodessa ja 80000 markkaa kuukaudessa. Onko tässä mitään järkeä ? Ei."
Ja näin Helsingin Sanomat 3.4.1992:
Nokian toimitusjohtajaksi Kalle Isokallion tilalle noussut Jorma Ollila kertoi edeltäjänsä "yhtiöstä poislähtöön liittyvistä taloudellisista järjestelyistä". Isokallion työehtoihin "kuului se, että mikäli tiet eroavat siten kuin tammikuussa nyt kävi, turvataan Kalle Isokalliolle niin sanottua täyttä eläkettä vastaava toimeentulo".
Vierailija
mensaani
dot4
Hyvää keskustelua oli. Sarasvuo osaa olla ärsyttävä. mutta kylllä hänkin on veroja maksanut ja paljon.

Ja aiheuttanut kaikilla teoillaan ainoastaan elinkustannusten nousua.

Rikkaat eivät koskaan tee yhteiskunnalle mitään muuta kuin nostattavat kaikkien elinkustannuksia, eli alentavat rahan arvoa.

Tarkoitatko "ideaali-arvoa" (rahan arvo-merkitystä jokapäiväisessä elämässämme) ?

Elinkustannukset nousevat ainakin palkankorotusten myötä joten minäkin olen silloin syyllinen.

Koska rikkaat eivät voi tätä tunnustaa, niin siksi he eivät myöskään pysty löytämään mitään ratkaisuja, koska he ovat itse se ongelma --jonka hoitamisesta he vaativat itselleen ilmaisen elämän.

Hmmm..., eikö raha ole kuitenkin ideansa mukaan "Hyve" meille jokaiselle ?

Vierailija
dot4

Enemmän kuin hänen henkinen esikuvansa - Grigory Rasputin.

Uusimmat

Suosituimmat