Chilien säilöntä

Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Nyt on kolme puskaa täynnä keltaisia habaneroja, ja huvittaisi säilöä ne jonkinlaiseksi pikkelsiksi, jonka tarttis säilyä pari kuukautta. Tietääkö kukaan hyvää reseptiä?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Kommentit (6)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Ei minulla reseptiä, mutta itse tekisin säilyvyyden kustannuksella (sehän vaatii maun kannalta aika paljon etikkaa, sokeria tai suolaa) sellaista mikä on hyvää ja panisin pakastimeen. Siellä säilyy joka tapauksessa.

Asiasta toiseen, joskin samantapaiseen. Itse tilasin tuossa taannoin vajaat 3 kiloa habaneroja. Koska ne vievät aika paljon tilaa, jauhoin kilon verran massaksi ja pakastin lapsenruokapurkeissa. Kauankohan mössöksi jauhettu chili säilyy jääkaapissa? Tuo habanerohillo on kuitenkin aika tukevaa tavaraa eikä tuollaista purkkia viikossa, tuskin kahdessakaan saa syötyä.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Kannattaa tosiaan laittaa suoraan pakastimeen ne habanerot.
Habaneron maku ei huonone pakkasessa. Jos haluaa tehdä soosin tai muuta, senkin voi pakastaa. Tosi pienissä astioissa säilöttyä tavaraa voi helposti sulattaa vähän kerralla.

Joku karibialainen resepti olisi varmaan hyvä: mangoa, inkivääriä, valkosipulia... Luulisi awebin jo tietävän nämä ohjeet? Olethan sentään kulinaristi.

Mulgeron

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Osta kaupasta chilipurkkeja niin ne on valmiiksi säilöttyjä purkkiin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Alveron

Joku karibialainen resepti olisi varmaan hyvä: mangoa, inkivääriä, valkosipulia... Luulisi awebin jo tietävän nämä ohjeet?

Tiedän jonkin ohjeen, mutta haluan vaihtelua. Päätin sitten mukailla minulla jo olemassaolevaa ohjetta ja korvasin korianterinsiemenet jeeransiemenillä, fenkolinsiemenillä ja sarviapilansiemenillä.

3 dl valkoviinietikkaa kuumennetaan, lisätään puolitoista rkl sokeria ja pari tl suolaa. Kaadetaan liemi chilien päälle purkkiin, jossa chilien lisäksi on pari laakerinlehteä ja em. mausteet.

Keltaiset habaneroni olivat hyvin pieniä, ja vaikka niitä lukumäärällisesti olikin melko paljon, ei siitä suurta satoa tullut. Yhdessä altakasteltavassa ruukussa oli ns. yllärisiemeninä ostamani kasvi, johon tuli hyvin epämääräisen näköisiä, lähes valkoisia pienen pieniä chilimarjoja. En ollut pitänyt sitä juuri minään, kunnes sadonkorjuun ohessa nakkasin suuhuni yhden. Hjumalauta. Selvästi habaneron makuinen, vesi lensi silmistä ja tunnin kuluttua vielä tuntui poltetta suussa. Säilöin ne muiden habanerojen joukkoon.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
TERÄS NALLEPUH

Ne on liian mietoja.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
Aweb
TERÄS NALLEPUH

Ne on liian mietoja.

Niinpä. Kun chilisoosinsa saiskin niin helpolla, että kävelee kauppaan ja ostaa.

Uusimmat

Suosituimmat