Pedofilian parantaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

...lienee äärimmäisen vaikeaa, varmaankin mahdotonta.

Kumpikohan olisi helpompi parannettava:

- pedofiili joka on lapsena tai nuorena tullut hyväksikäytetyksi

- pedofiili jonka taustaan ei kuulu minkäänlaista hyväksikäyttöä

Obs. En ole kiinnostunut nyt filosofoimaan siitä onko pedofiilisyys ok jos ei oikeasti käy lapsiin käsiksi, enkä ole kiinnostunut suhteellisuusteorioista joissa pääpointtina on se että pedofilia on nykykeksintö (roomalaisille ja muslimeille oli ok tökkiä pikkulapsiakin). Lähdetään tässä ketjussa ihan siitä että tällä kertaa on kyse pedofiileista joiden toiminnan laki määrittelee tässä maassa rikolliseksi, okei? Sitä varten voitte perustaa toisen ketjun.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Pitäis vaikuttaa ihmisen tahtoon. Joku tahtoo nuorempana, toinen kypsempänä. Propagandaa tai houkuttelevampia ajatuksia tulee tarjota. Aivopesuun.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Qadesha
...lienee äärimmäisen vaikeaa, varmaankin mahdotonta.

Paras tapa tietty olisi lääkityksellä lopettaa halut kokonaan. Se pitäisi toimia synninnäiseenkin vinoutumaan.

Mutta uskoisin että semmoinen pedofiili joka on tullut nuorena hyväksikäytetyksi olisi helpompi parantaa, koska se ei ainakaan ole mikään synninnäinen vika tai aivoissa oleva vika(no sama asia). Siinä olisi ainakin terapeuteille jokin selkeä kohta mikä voisi parantaa keskusteluilla.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Ei ole kovin ihmimillistä tuo, että "väärinajattelevan" ajatukset muokataan jollain mömmöillä. Mömmöt kuitenkin tuovat mukanaan ongelmia sen lisäksi että estävät pedon halut.

Mun mielestä ihminen saa vapaasti ajatella vaikka sitä lammasta, kunhan jättää teot tekemättömiksi.

Vierailija
Olli V

Mun mielestä ihminen saa vapaasti ajatella vaikka sitä lammasta, kunhan jättää teot tekemättömiksi.

ei saa nussia... mutta syödä saa... ?
mutta asiaan...

siis kyllähän pedofiili joka ei kykene
pitämään näppejään erossa lapsista....
voitas mielestäni "hoitaa" lääkkeeillä...
helpompaa myös tälle pedofiilille kun
ei olisi elämä yhtä taistelua...

Vierailija

Lääkkeet ovat kaksipiippuinen juttu. Kuitenkin jos vaihtoehtoina on joko että yksi ihminen kokee erilaisia lääkkeiden sivuvaikutuksia tai että pahimmassa tapauksessa 50 - 100 ihmistä muistelee tuskaisena koko loppuelämänsä sitä että tuli lapsena hyväksikäytetyksi, niin tietenkin kallistuisin sille tolalle että valitaan sen yhden ihmisen epämukavuus mieluummin. Jos hänellä on kuitenkin moraalista selkärankaa, niin hän itsekin valitsee niin ja siten tavallaan uhrautuu muiden puolesta. Tällöin häntä pedofiliastaan huolimatta voisi pitää varsinaisena ihmisystävänä ja hyvänä ihmisenä!

Pirullisinta niiden pedofiilien kanssa, jotka ovat itse tulleet lapsena/nuorena hyväksikäytetyksi on se, että he ovat oikein mestareita vänkyttämään itselleen ja muille ettei hyväksikäyttö ollut hyväksikäyttö. He ikäänkuin jumiutuvat toistamaan heille pahaa tehneen käyttäytymiskuviota sen vuoksi että on helpompi kuvitella olevansa itse aktiivinen tekijä kuin että olisi ollut passiivinen uhri joka ei mahtanut millekään mitään. Ihminen pitää mielellään kynsin hampain kiinni eräänlaisesta jumalaharhasta jossa hän itse on mukamas oman elämänsä kuningas joka aina päättää siitä mitä hänelle tapahtuu. Vaikka olisi 5-vuotias?! Kyllä vain. Ja juuri tämän vuoksi jotkut sitten tuntevat syyllisyyttä siitä mitä muut ovat heille tehneet, koska he kuvittelevat että he itse kuitenkin aiheuttivat tapahtuneen, kerjäsivät sitä tms.

Perustan näkemykseni niihin dokumentteihin mitä olen tv:stä nähnyt ja siihen mitä olen kuullut tuntemaltani mieheltä jota hänen isänsä oli lähennellyt kun hän oli lapsi - ilmeisesti myös koulussa liikunnanopettaja. Jostain kumman syystä kun sellainen ihminen joka jonkun taholta kokee lähentelyä tai vihjailevaa käytöstä (lääppimistä, tietynlaisia katseita tai puhetta jne.) yleensä joutuu sitä sitten kokemaan myös muidenkin ihmisten taholta. Olisi helvetin kiva tietää mistä tuollainen johtuu; aivan kuin jotkut hyväksikäytetyt syntyisivät jo valmiiksi KÄYTÄ MINUA HYVÄKSI -leima otsassa, jolloin kaikki vastaantulijat käyttäytyvät sen mukaisesti. Naiset varsinkin tapaavat kertoa sitten aikuisena että lapsuuden hyväksikäytön jälkeen nuoruus jatkoi niissä merkeissä että poikaystävät raiskasivat, tai jopa tuikituntemattomatkin (kaiken huippu on kuulemani tapaus että puskaraiskaaja iski, ihan kuin se ei olisi jo ollut tarpeeksi että ensin on ollut paska lapsuus!) - Poikaystävien paskamaisuuden voi toki selittää sillä että uhri on jo tottunut uhriutumaan eikä kykene solmimaan terveitä suhteita.

Nyt herääkin kysymys että auttaako yksinomaan pedofiilien "parantaminen", vai pitääkö samalla myös panostaa siihen että ehkäistään etukäteen tiettyjen ihmisten alttiutta uhriutua? Ja miten se tapahtuu hyväuskoisten pikkulasten kanssa, kerrotaan kauhujuttuja namusedistä vai, ja lapsi ei uskalla enää ulos astua...?

Vierailija

Jo lapsiin käsiksikäyneelle ainoa hoito on saunan taakse ja niskalaukaus. Vaikka haluja on niin kyllä täytyy pystyä pitämään ne kurissa, jos ihmiseksi tahtoo tulla tunnustetuksi.

Sen sijaan niitä, jotka eivät halujaan toteuta voitaisiin lääkitä jollain "jarrulla", tämä tosin sitten veisi kaikki seksihalut. Ei varmaan kaikkien mieleen sekään. Tietenkin jonkinlaista "suuntausterapiaa" voisi ajatella, jossa seksuaalinen kiinnostus suunnattaisiin pois lapsista, en vaan osaa sanoa kuinka mahdollista tällainen olisi.

Vierailija
Qadesha

Mihin tuollaista jaottelua tarvitaan, miksi ei voida puhua vaikkapa APA:n kriteerien mukaan määritellyistä pedofiileistä? Perustuuko tuo ensimmäisen kohdan valinta siihen myyttiin, että suurin osa pedofiileista on itse joutunut lapsena hyväksikäytön uhriksi?

The cause or causes of pedophilia are not known.The experience of sexual abuse as a child was previously thought to be a strong risk factor, but research does not show a causal relationship, as the vast majority of sexually abused children do not grow up to be adult offenders, nor do the majority of adult offenders report childhood sexual abuse. The US Government Accountability Office concluded, "the existence of a cycle of sexual abuse was not established."

http://en.wikipedia.org/wiki/Pedophilia#Causes

Vierailija
Echi
Qadesha

Mihin tuollaista jaottelua tarvitaan, miksi ei voida puhua vaikkapa APA:n kriteerien mukaan määritellyistä pedofiileistä? Perustuuko tuo ensimmäisen kohdan valinta siihen myyttiin, että suurin osa pedofiileista on itse joutunut lapsena hyväksikäytön uhriksi?

The cause or causes of pedophilia are not known.The experience of sexual abuse as a child was previously thought to be a strong risk factor, but research does not show a causal relationship, as the vast majority of sexually abused children do not grow up to be adult offenders, nor do the majority of adult offenders report childhood sexual abuse. The US Government Accountability Office concluded, "the existence of a cycle of sexual abuse was not established."

http://en.wikipedia.org/wiki/Pedophilia#Causes

Eihän sitä tietenkään mihinkään tarvita, kysymyksessä on vain älyllis-teoreettinen pähkäily. Tietysti jos jotain eroa olisi olemassa, voitaisiin kai hoitokokeiluja muokata sen mukaan kumpaan kategoriaan pedofiili kuuluu.

Äkkiseltään olisi ehkä helppo kuvitella että lapsena hyväksikäyttöä kokenut pedofiili saataisiin jotenkin tajuamaan että hänelle on tehty väärin eli hän itse tekee nyt väärin. Mutta voinee kai käydä niinkin että itse uhriksi itsensä kokeva heittäytyy uhriuteensa niin että hän kuvittelee ettei hän mahda itselleen mitään, koska joku "toinen on hänet tällaiseksi tehnyt" eli pedofilia ei ole hänen syynsä.

(Vrt. alkoholistit jotka vetoavat siihen että isäkin oli alkoholisti, jolloinka kyseessä on ikäänkuin kohtalo jota ei muka voi välttää...)

Vierailija

Eli jos pidät esim. läskien kanssa nussimisesta niin sekin voidaan tulkita sairaudeksi joka täytyisi parantaa lääkkeillä?

pedofiliasta on tehty mielisairaus koska se ei sovi moraalikäsitykseemme.

En silti hyväksy pedofiliaa. syynä ei ole väitetty "mielisairaus" vaan muut erinäiset haitat.

Jälleen loistava esimerkki siitä kuinka yhteiskunta leimaa kaikki poikkeavat "Mielisairaiksi" kuten esim. kouluampujat.

Säälittävää toimintaa.

Vierailija
peippo
Eli jos pidät esim. läskien kanssa nussimisesta niin sekin voidaan tulkita sairaudeksi joka täytyisi parantaa lääkkeillä?

Jos eh... nussit läskien kanssa, niin kärsiikö siitä joku koko loppuelämänsä?

Pedofilinen käyttäytyminen kohdistuu lapsiin joilla ei ole kykyä eikä voimavaroja käsitellä heille tapahtunutta yhtään sen enempää kuin raiskatuilla naisilla on kykyä tuosta noin vaan hokkuspokkus kuntoutua välittömästi raiskatuksi tulemisensa jälkeen. Olet ehkä kuullutkin että raiskattu nainen saattaa vielä vuosikymmenien päästä takauman tullen maata suihkussa pari tuntia putkeen yrittäen pestä pois raiskauksen jälkiä, mitä luulet, mahtavatkohan lapset aikuiseksi tultuaan olla jotenkin iloisempia ja onnellisempia ajatellessaan sitä mitä joku pedofiili heille teki?

Älä nyt vaan sano että olet sitä koulukuntaa joka kehottaa raiskattuja ihmisiä vain ottamaan itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytymään ja vähät välittämään siitä että joku teki mitä teki?

Entä jos joku mätkii ihmisiä kirveellä päähän, mutta ei mätki jos syö pillereitä? Olisiko hänen syytä jättää pillerit pois, ettei häntä vain leimata mielisairaaksi koska meidän moraaliimme ei sovi että saamme yhtäkkiä kirveestä päähän?

Äly hoi.

Vierailija

Henk.koht. tunnen erittäin suurta vastenmielisyyttä sellaista filosofiaa kohtaan että kaikki saavat tehdä mitä huvittaa ettei vaan kukaan pahoita mieltään kun tulee leimatuksi siitä että hänen huvituksensa ovat sairaita (=haitallisia muille).

[size=50:34du7ici]Ihme desävyy. Aivan kuin olisin ennenkin kohdannut merkillisen näkemyksen ja vastannut juuri näin![/size:34du7ici]

Vierailija
Qadesha

Obs. En ole kiinnostunut nyt filosofoimaan siitä onko pedofiilisyys ok jos ei oikeasti käy lapsiin käsiksi, enkä ole kiinnostunut suhteellisuusteorioista joissa pääpointtina on se että pedofilia on nykykeksintö (roomalaisille ja muslimeille oli ok tökkiä pikkulapsiakin). Lähdetään tässä ketjussa ihan siitä että tällä kertaa on kyse pedofiileista joiden toiminnan laki määrittelee tässä maassa rikolliseksi, okei? Sitä varten voitte perustaa toisen ketjun.

Sitä varten... On näemmä jäänyt lause raakileeksi. Sitä filosofointia varten, piti sanomani.

En siis tässä ketjussa puhu pedofileista jotka eivät ole aktiivisia. Kenenkään ajatusmaailmaa kun en ole tässä tuomitsemassa. Puhun ja toivon puhuttavan pedofiileista jotka käyvät käsiksi lapsiin eli tekevät rikoksia.

Lahha
Seuraa 
Viestejä20
Liittynyt13.4.2008

Pedofilia ei tarkoita lastenraiskaamista vaan pelkäästään sitä on seksuaalisesti kiinnostunut lapsista.

Oman näkemykseni mukaan nämä lastenraiskaajat ovat vain pieni murto-osa maailman pedofiileistä.

Vierailija

Kun kerran on makuun päässyt..

Vaikea sanoa kummasta vois parantua helpommin.Ja onko parantuminen edes oikea kuvaamaan kyseistä.

Olen lukenut etteivät pedot edes ajattele olevansa sairaita.Kyse on kaiketi vaan ihan normaalista seksuaalisuuden toteuttamisesta heillä.

Luulen ettei pedofiiliaa oikeastaan voi parantaa,koska kyse on kuitenkin luonnossakin usein esiintyvä anomaliteetti..

Kysyisinkin voiko pedofiilia lakata,jos pedofiilit parantuvat--

Vierailija

Pedofiilit voidaan mielestäni lukea samaan kategoriaan kuin idiootit. Molemmat sopivat yhteiskuntaan vain kovalla itsekurilla.

Kuriton pedofiili, joka näkee hyväksyttävänä kypsymättömän lapsen hyväksikäyttöä etenkin seksuaalisesti, ei taida sopia nykyaikaiseen yhteiskuntaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat