Itsetietoisuus, oman mielensä kontrollointi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tilanne: Arkailet jotain, uusi sosiaalinen tilanne, työhaastattelu, omien ihanteiden kannalta alfa-naisen lähestyminen tai kokonaan uuteen ihmisryhmään vaikutuksen tekeminen (puheenpito julkisessa tilaisuudessa) tms.

Taito: Otat etäisyyttä, olet siinä hetkessä oman itsesi ulkopuolinen tarkkailija, joka neuvoo ja ohjailee sinua itseäsi miten voitat heikkoutesi ja mitä teet.

Kuinka moni omaa tällaisen taidon, ikäänkuin kyvyn vetäytyä itsensä taustatarkkailijaksi kriittisissä tilanteissa? Itse sanoisin, että taidon saa harjoittelemalla mielenhallintaa riittävästi, rekonstruoimalla ja toistamalla- alista itsesi ns. Pavlovin koiraksi, ja tarkkaile.

Tämä on hyödyllistä, sekä tekijän että kohteen kannalta, molemminpuolinen win-win tilanne. Kohde saa hyvän ja miellyttävän kuvan ja itse nautit, kun vapaudut estoistasi.

Kommentit (1)

Vierailija

Ehkäpä juuri päinvastoin, ettei kiinnitä mitään huomiota itseensä, vaan siihen asiaan mitä on tekemässä, puhumassa tai mitä sitten onkin tekemässä.
Keskittämällä huomionsa täysin tekemäänsä asiaan, itsekontrollia ei tarvita, itsekontrolli, on juuri se joka sanoo minkälainen minun tulisi olla, ja ellei noita odotuksiansa pysty täyttämään, niin se synnyttää epävarmuutta, jännitystä, muita esiintymisoireita.

Jos en ole lainkaan huolissani, miltä näytän toisten silmissä, voin vapautuneesti esittää asiani.

Uusimmat

Suosituimmat