Maailmankankeuden alku, lopullinen keskustelu

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Peistä on palstalla väistelty. Tosiasiat ovat siltä osin takuusti jo käytössä. Ei palata niihin.

Nyt vain viimeinen arvio. Syntyikö maailmankankeus sattumalta itsekseen vai paljon sen jälkeen, että meillä olisi yhteys häneen. Tiedätte ketä tarkoitan.

Kuka se on? Villejä arvauksia näinkin pitkällisen harkinnan ja lukemisen jälkeen palstalaiset:

V.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Kommentit (19)

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008
Vaari
Nyt vain viimeinen arvio. Syntyikö maailmankankeus sattumalta itsekseen vai paljon sen jälkeen, että meillä olisi yhteys häneen.
V.

Öh... Kyllä! (Oliko oikein, mitä voitin?)

"Hetkinen, voinko kirjoittaa tuon muistiin?" Arthur kysyi innoissaan ja etsi kynää taskustaan.
"Se on saatavilla lentoasemalla", vanhus sanoi. "Tätä on siellä telinekaupalla."
(Adams: Enimmäkseen harmiton)

Vierailija
Vaari
Peistä on palstalla väistelty. Tosiasiat ovat siltä osin takuusti jo käytössä. Ei palata niihin.

Nyt vain viimeinen arvio. Syntyikö maailmankankeus sattumalta itsekseen vai paljon sen jälkeen, että meillä olisi yhteys häneen. Tiedätte ketä tarkoitan.

Kuka se on? Villejä arvauksia näinkin pitkällisen harkinnan ja lukemisen jälkeen palstalaiset

Ei voi vastata. Kysymyksesi on asetettu väärin.

Maailmankankeus ei ole mikään vakio, vaan jatkuvasti muuttuva ja monilta osin ennakoimaton prosessi.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
anomalia

Tyypillinen defenssi silloin kun vastaus on väärä.

anomalia
Maailmankankeus ei ole mikään vakio, vaan jatkuvasti muuttuva ja monilta osin ennakoimaton prosessi.

Ollakseen lopullinen vastaus tämä on liian alustava. Kankeuden alkuperän selvittämiseen on ollut riittävästi aikaa tämän palstan olemassaolon aikana. Sen arvaamattomuuden ennakoimisessa ei voi olla enää mitään seksikästä.

Lopullisia vastauksia lopulliseen keskusteluun pliis, joka tupsahti tähän, mutta jonka tupsahtaminen ei voi olla yllätys tähän keskusteluun osallistuneille.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
Vaari
anomalia

Tyypillinen defenssi silloin kun vastaus on väärä.

Ai että vika onkin nyt minussa?
En valitsisi sinua diktaattoriksi.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Tämä piti olla jo loppuun käsitelty. Tässä ei etsitä syyllisiä. Olisin silti hyvä diktaattori. Mietipä vielä kerran. Ketä muuta ajattelit?

V.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Naksuttaja
Öh... Kyllä! (Oliko oikein, mitä voitin?)

1 987 226€

Pera maksaa kassalla tätä vastaan, mitä kysyn. Pera on mun nato. Sillä oli pieni maatila Huittisissa, pari lypsävää, lampaita, kaurat omasta takaa ja metsää. Sitten tuli Karpelan exä ja sano että anna vetää. Kaikki Karpelan exät sano kuorossa että anna vetää.

Se ei antanu. Tuli lisää Karpelan exiä, eikä se sittenkään alkanu vetää. Pera on jatkossa, mutta se on vain yksi mahollinen alku ja syy ja vastaus mun kysymykseen. Se on näin kaiketi kieltämättä mun ehdokas, mutten sano vielä varmasti.

Mut mikä on sun?

V.

Vierailija
Vaari
Tämä piti olla jo loppuun käsitelty. Tässä ei etsitä syyllisiä. Olisin silti hyvä diktaattori. Mietipä vielä kerran. Ketä muuta ajattelit?

Artistin maksaa ja sen sellaista.

[code:grhrs3fz]Paha keisari syö kaikilta pään,
Verisilmä purskahtaa.
Mitä tästä jäljelle jää?
Hän-mies pelastaa!

kertosäe:
Hän-mies,
Hän-mies,
Hän-mies on Speedy.
Hän-mies,
Hän-mies,
Hän-mies on Speedy
Keinonen.

Spok luulee olevansa vaikka mitä,
Vaikka se on pelkkä paska.
Galaksit räjähtää ja katoaa,
Mutta Hän-mies pelastaa! [/code:grhrs3fz]

mm..

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Just just. Näyttää melkein siltä että yrität pitää tätä ketjua ylhäällä.

Siis Keinonen. Sivistynyt heitto.

V.

Vierailija

Näiden varsin syvällisten pohdiskelujen jälkeen pohdin jonkin aikaa mahdollisuuttani pohtia osallistumistani pohtimiseen ja sitä kautta arvoituksen ratkaisemiseen. Lopulta päädyin varsin tärkeältä tuntuvien pohdintojeni jälkeen pohtimaan ratkaisua arvoitukseen, jonka alkuperäinen kysymys mahdollisesti saattoi hukkua tärkeämpien pohdintojen alle. Jokatapauksessa keksin vastauksen.

Nythän on niin, että aivan alun alkaen oli nestettä, joka sisälsi ilmataskuja. Tämä neste joutui mustaan aukkoon. Neste matkasi halki ajan sekä avaruuden. Hirvittävässä paineessa neste erottui kaasuksi ja nesteeksi. Kaasun matkatessa madonreiän kautta ulos ja jäljelle jääneen nesteen jatkaessa paljon myöhemmin toisen madonreiän kautta ulos. Tämän jälkeen kaasu laajeni ympäröivään tilaan tasaisesti.

Se koostui pääasiassa hajuttomista kaasuista kuten typestä (59 %), hapesta (4 %), anaerobisten mikrobien tuottamasta metaanista (7 %), aerobisten mikrobien tuottamasta hiilidioksidista (9 %) ja samoin mikrobien tuottamasta vedystä (21 %).
Mutta tämän lisäksi kaasuun oli sekoittunut muutakin...
Epämiellyttävä haju johtui proteiinin hajoamisessa syntyvistä aineista: butyyrisistä hapoista (indoli, skatoli ja lyhytketjuiset rasvahapot) sekä rikkiä sisältävistä yhdisteistä kuten rikkivedystä ja rikkihiilestä.

Le Petomane
http://fi.wikipedia.org/wiki/Le_P%C3%A9tomane

Vierailija

Maailmankankeuden alusta minulla ei ole omakohtaisia havaintoja, mutta sen ylläpitämiseksi tarvitaan IMHO kekseliäisyyttä, sitkeyttä, kynttilöitä ja hyvää öljyä med flera.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Yritin mallas lyödä sun nimimerkin alla pörräävää perskärpästä vaatekomerollani. Näyttö hajos. Sori, että vastaan näppistuntumalla, mutta sikäli kun muistan sitä mitä näin sillon kun näyttöni vielä toimi viittaat flavukseen.

Vielä sivistyneempi ehdotus. Näen edessäni leivänpaahtimen. Ota ensi kerralla rennompi kravatti, mutta minun mielestäni olet ehdottomasti jatkossa.

V.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Mummo
Maailmankankeuden (...) ylläpitämiseksi tarvitaan IMHO kekseliäisyyttä, sitkeyttä, kynttilöitä ja hyvää öljyä med flera.

Mummo mummo. Sitkeydessä, jonka kuvaat niin elävästi, onko siinä haju lievästä epäuskosta?

Minulla oli työkaverina Erkki. Sen nato oli ilmavoimien kapteeni, hekolentäjä Utista. Se sanoi kerran yksillä polttareilla, että hitto sitä harmittaa kun se ei koskaan tullut sanoneeksi Lissulle, sen veljen siskolle, että sillä on mekko oikein päin.

Arvaa harmittiko?

V.

Vierailija

Heko ja heko. Kyllä sitä ollaan nyt niin natomyönteistä.

Koeta pysyä kovana, ja luota hame valtaan. Pääset helpommalla, sinne mihin me kaikki.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Aivan liian selvä vaarikatiska Mummo. En mene siihen.

Mutta kukaan ei pysy kovana kaiken aikaa, vaikka kuinka yrittäisi. Pitäisi sinun tietää, ellet ole tavannut sitten toista kolmatta natoani Kennethiä.

Se meni kerran Tarjoustaloon ja osti partahöylän. Sellaisen yksiteräisen, mikä maksaa 1,50.

Kenneth on suutari, vaikka se pitkään mietti että ryhtyykö ratikkakuskiksi.

V.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat