Keskustelua mistä materiaali koostuu ( atomit, galaxit )

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Juu eli pointtina olisi nyt keskustella että mistä materiaali eli atomit ja galaxit koostuu loppujenlopuks. Itse luulen että atomi esim voi olla jonkin sortin aikahyöhyke.. että se on joskus voinut olla paljon pienempi ( tai jopa isompi ) mutta ne on ruvennut muuttamaan kokoansa joka tapauksessa. Savorinkin teoria voi olla oikein jossain mielessä.. mutta kuten sanoin.. todennäköisesti atomi muuttaa muotoansa useasti. Voi myös yrittää selittää että mikä aika on. Itse sanoisin että aika on vaan gravitaation aiheuttama lopputulos.

Kommentit (4)

Vierailija

Juu eli pointtina olisi nyt keskustella että mistä materiaali eli atomit ja galaxit koostuu loppujenlopuks. Itse luulen että atomi esim voi olla jonkin sortin aikahyöhyke.. että se on joskus voinut olla paljon pienempi ( tai jopa isompi ) mutta ne on ruvennut muuttamaan kokoansa joka tapauksessa. Savorinkin teoria voi olla oikein jossain mielessä.. mutta kuten sanoin.. todennäköisesti atomi muuttaa muotoansa useasti. Voi myös yrittää selittää että mikä aika on. Itse sanoisin että aika on vaan gravitaation aiheuttama lopputulos.

Vierailija

materia koostuu energiasta, siitä mitä energia on voisin vaikka keskustellakkin ja jos joku tietää niin kertokoon:)

Vierailija

Universumissa näyttäisi olevan sellainen laki, että pienemmät osat emergentisti muodostavat suurempia osia jne. Eli ehkä onkin niin, että aine tai energia voidaan jakaa aina vain pienempiin osiin. Mutta myös yhä suurempia kokonaisuuksia ilmestyisi aina vain lisää.

Vierailija

Juu näinhän se varmaan on. Isompi koostuu pienemmästä. Me kun katsotaan hubblella niin näemme vaan galaxeja. Mutta voi olla että olemme vaan jonkun isomman partikkelin sisällä. Ja se observoija olis paljon isompi ku me tietty. Mutta kaikkihan kait on suhteellista joten en osaa tarkalleen sanoa että mitä koko on.

Uusimmat

Suosituimmat