Barbileikit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt kun tuolla päiväkotien pyssyleikeissä kaivettiin barbit kaapista, niin olisi mielenkiintoista tarkastella mitä haittaa tai hyötyä (jos mitään?) niistä voi olla.

Alunperinhän lapset (tytöt) leikkivät vauvanukeilla, ja täten heidän kaiketi katsottiin saavan hyvää harjoitusta hoivaamiseen. Sitten joku meni ja keksi mannekiininuket. Ne ovat oiva peilikuva länsimaiselle narsistisuudelle, sillä touhutessaan barbinuken kanssa lapsukaista ei lainkaan kiinnosta hoivaaminen, vaan se kuinka hyvältä voi näyttää. Barbi on hänen alter egonsa, ja jos itsellä eli omassa kehossa on resursseja, aikanaan yritetään sitten näyttää barbilta.

On toki lapsia joita yököttää esim. virallisen blondibarbien omahyväinen ja ylimielinen ilme (mihinkäs se yksi otsatukkabarbi katosi jolla oli lempeä ja ystävällinen hymy?) Mutta nyt on sitten nämä Prätsit vai mitkä lie, joilla on tyly, tympeä ilme - jippii vaihtelua...

Voiko barbeista olla mitään hyötyä, vai tekeekö se naisenalunkin ylimieliseksi tai masentuneeksi kun ulkonäkökriteerit eivät täyty?

Sivut

Kommentit (45)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Qadesha
Nyt kun tuolla päiväkotien pyssyleikeissä kaivettiin barbit kaapista, niin olisi mielenkiintoista tarkastella mitä haittaa tai hyötyä (jos mitään?) niistä voi olla.

Alunperinhän lapset (tytöt) leikkivät vauvanukeilla, ja täten heidän kaiketi katsottiin saavan hyvää harjoitusta hoivaamiseen. Sitten joku meni ja keksi mannekiininuket. Ne ovat oiva peilikuva länsimaiselle narsistisuudelle, sillä touhutessaan barbinuken kanssa lapsukaista ei lainkaan kiinnosta hoivaaminen, vaan se kuinka hyvältä voi näyttää. Barbi on hänen alter egonsa, ja jos itsellä eli omassa kehossa on resursseja, aikanaan yritetään sitten näyttää barbilta.

On toki lapsia joita yököttää esim. virallisen blondibarbien omahyväinen ja ylimielinen ilme (mihinkäs se yksi otsatukkabarbi katosi jolla oli lempeä ja ystävällinen hymy?) Mutta nyt on sitten nämä Prätsit vai mitkä lie, joilla on tyly, tympeä ilme - jippii vaihtelua...

Voiko barbeista olla mitään hyötyä, vai tekeekö se naisenalunkin ylimieliseksi tai masentuneeksi kun ulkonäkökriteerit eivät täyty?

Barbieilla/nukeilla leikkiminen ei ole minusta narsistisuutta, vaan jos katsot ja ajattelet tarkemmin tyttöjen leikkejä niin näette että tosiasiassa he leikkivät parisuhdeasioita nukeilla. eikä niinkään sitä että olisi kaunis. No tottakai sekin on yksi osa, mutta ei kerro kokototuutta vaan kyllä se pääasia kuitenkin taitaa olla ne parisuhdekiemurat ja "ihmisten kanssakäymiset".

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

En ole leikkiny tippaakaan barbeilla, en siis yhtään, heti laitettiin kovat äijien vehkeet käteen. Ymmärtäköön kukin miten haluaa.

Vierailija

Olisit laittanut äänestyksen tuohon. Itse hyväksyn barbileikit (lapsena leikin barbeilla pikkusiskoni kanssa ) osana lapsen monipuolista leikkiarsenaalia.

Vierailija

Niin joo, äänestys olisi voinut olla ihan vinkeä. Mutta myöhäistä lisätä, kun näemmä aloitukseni rukkausaika on jo mennyt ohi.

Teräs Nallepuhin ajatus barbileikkien sosiaalisesta puolesta ei liene pöllömpi. Itse en tuota tullut ajatelleeksi, vaikka kyllähän serkkutytön kanssa tuli kai jotain ihmissuhdejuttuja barbeilla leikittyä. Päällimmäiseksi kyllä jäi muistikuva että barbimme olivat prostituoituja avaruudesta, välillä me itse olimme. Barbit siis olivat alter egojamme. En usko että huora-ajatus olisi omani (avaruusajatuksesta en menisi niinkään sanomaan...), koska se ei oikein istu silloiseen maailmankuvaani. Seksuaalisuus kun ei silloin kiinnostanut minua tippaakaan, yökötti vain.

Pääasiassa barbileikkimme olivat kyllä minun mielikuvani mukaan lähinnä vaatesuunnittelua ja pukeutumista...

Vierailija

Jos myötäillään sitä pyssyleikkiketjua, niin pitänee kai kysyä että voiko nukkien kanssa leikkiminen jäädä "päälle" sillä tavalla että ihminen isona leikkii ihmisillä kuten nukeilla, ymmärtämättä näiden ihmisyyttä (tai vastaavasti eläinlelut altistavat kohtelemaan oikeita eläimiä esineinä)?

Jotenkin tämä tuntuu keinotekoiselta kysymykseltä. Mielestäni pitää olla todella sekaisin päästään että sotkee lelut ja esineet eläviin olentoihin. Toisaalta minua jotenkin ahdistavat nämä joululuetteloissa nököttävät vauvanuket jotka puhuvat suomea ja eläinlelut jotka elehtivät oikeiden eläinten tavoin. Olen itse kaiketi aika taikauskois-neuroottinen yksilö ja minulle olisi suuren ahdistuksen paikka jos tuollainen puhuva nukke hajotettaisiin tai elehtivä eläin väännettäisiin mutkalle. Katsoessani elokuvaa Jäniksen vuosi sain nimittäin (tosin lapsena) aikamoisen ahdistuksen siitä että ilmatäytteinen jänis tungettiin nuotioon sulamaan... Enkä lapsena voinut syödä pullapoikaakaan, vaan säästelin sitä jolloin se tietenkin kuivui pilalle.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
logo
En ole leikkiny tippaakaan barbeilla, en siis yhtään, heti laitettiin kovat äijien vehkeet käteen. Ymmärtäköön kukin miten haluaa.

Ymmärrän hyvin, ettei siinä lapsuutta siinä mielessä ollut, kun kertomasi mukaan useammankin aikuisen miehen kovat "vehkeet" käsiisi tungettiin lapsena. Selittänee paljonkin nykyistä käytöstäsi monessakin mielessä ja senkin, että niitten barbien korvikkeeksi, joita et saanut, haet nyt eläviä "barbeja", joilla leikkiä...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Stinger
logo

Ymmärrän hyvin, ettei siinä lapsuutta siinä mielessä ollut, kun kertomasi mukaan useammankin aikuisen miehen kovat "vehkeet" käsiisi tungettiin lapsena. Selittänee paljonkin nykyistä käytöstäsi monessakin mielessä ja senkin, että niitten barbien korvikkeeksi, joita et saanut, haet nyt eläviä "barbeja", joilla leikkiä...

Lyhyet on leikit.

Vierailija
logo
Stinger
logo

Lyhyet on leikit.

Elävä nukke lähtee parkuen karkuun...?

Vierailija
logo
Qadesha
[Elävä nukke lähtee parkuen karkuun...?

Leikkien jälkeen vai? Miksi parkuen?

Ihmettelin vaan kun sanoit että lyhyet on leikit.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Antaa lasten leikkiä, millä leluilla haluavat. Minä leikin pikkuisena serkkutytön kanssa nukketalolla. Se oli jännittävä talo, jossa oli portaita ja kaikkea. No nykyäänkin harrastan pienoismalleja Nukeilla en halunnut leikkiä, mutta se talo oli kiva. Barbeja ja muita senkaltaisia nukkeja on tietysti arvosteltu pinnallisuudesta ja sensellaisesta, mutta lapset keksivät omat leikkinsä. Kuka nyt Barbielta haluaa näyttää? Sillähän on iso nivel mahassa

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

No siis barbithan ovat naiseuden perusta. Jo pikkulikkana lyödään oikeanlainen paine talipallon kurissa pitämiseksi. Suomessahan tämä ei tunnetusti ole oikein toiminut. Johtunee sisäsiittoisuudesta ja siten heikentyneistä geeneistä. Barbileikit sen sijaan valmistavat pikkulikkoja seksualisuuteensa sekä äidin rooliin. Tässä mielikuvitukselle annetaan tilaa ja sitä tilaahan piisaa paljon enemmän kuin pienille suomineidoille on hyväksi. Juuri resurssien ylikuumenemisen takia suomalaiset naiset ovat sellaisia kuin ovat.

Vierailija
Qadesha
logo
Qadesha
[Elävä nukke lähtee parkuen karkuun...?

Leikkien jälkeen vai? Miksi parkuen?

Ihmettelin vaan kun sanoit että lyhyet on leikit.

Siis mitä, mikä leikeissä on vikana?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat